חברת אורה אייר הונפקה בתל אביב לפי שווי של 132 מיליון שקל

13 יוני, 2021

פיתחה טכנולוגיה לזיהוי וטיהור זיהומים באוויר, לרבות נגיפי קורונה. ב-2020 הכנסותיה הסתכמו ב-3.8 מיליון דולר. לפי התשקיף, החברה מפתחת מערכת אנליטית מבוססת AI ופילטרים מיוחדים עבור חולי אסתמה וסובלים מאלרגיות

חברת אורה אייר, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי וטיהור זיהומים באוויר, לרבות נגיפי קורונה,, השלימה הנפקת מניות לציבור בבורסה של תל אביב, שבה גייסה כ-35 מיליון שקל לפי שווי של כ-132 מיליון שקל. החברה הוקמה על-ידי שני האחים אביעד ואלדר שניידרמן, לאחר שהשתחררו משירות ארוך בצבא. משקיעה מרכזית בחברה היא  קבוצת א.י אלקטרוניקה, שהיא גם הבעלים של חברת שירהטק (Shiratech) ואחראית על ייצור המערכות של אורה אייר.

אורה אייר פיתחה אביזר ביתי בגודל של 38 ס"מ על 38 ס"מ אשר מבוסס על חיישנים, מעגל אלקטרוני ומערכת טיהור האוויר, המסוגלת לטהר את האוויר בחדר ממוצע בקצב של 2.5 פעמים בשעה. החיישנים בודקים את כל החלקיקים המצויים באוויר, מזהים תופעות יוצאות דופן או עלייה מסוכנת בזיהום, מטהרים את האוויר ומחזירים אותו אל החדר.  לדברי החברה, המכשיר מאפשר לאנשים לשהות ללא חשש בחללים סגורים. בניסוי משותף שערכה החברה עם בית החולים שיבא התקבלו תוצאות לפיהן הפתרון של אורה אייר הצליח להשמיד 99.9% מהווירוסים.

המערכת מבצעת מדידה בזמן אמת של פרמטרים גנריים כמו טמפרטורה, לחות, כמות הפחמן הדו-חמצני, גאזים אורגניים ועוד, וגם משווה בין האוויר בתוך החדר ומחוץ לחדר. לטכנולוגיה ישנם יישומים נוספים מלבד ניטור נגיפי קורונה. מערכת הבקרה האלקטרונית יודעת לנתח את הממצאים ולהשוות אותם לתרחישים שונים המאפשרים לייצר תמונת מצב מורכבת. כך למשל, היא מזהה שריפה בחדר עוד לפני שיש עשן, באמצעות זיהוי רמה גבוהה של מולקולות פלסטיק שרוף ופחמן דו-חמצני המאפיינים את התופעה. המכשיר כולל מערכת שאיבה ושאיפה המאפשרת לסרוק את כל האוויר המצוי בחדר.

פילטרים מיוחדים לחולי אסתמה

היא מפעילה מערך טיהור המבוסס על מספר שלבים: סינון של גופים גדולים באמצעות מסנן פיסי, חשיפת האוויר העובר דרכו לקרינה בתדר UV-C, שהיא קרינה אולטרה-סגולה המשמשת לפירוק גאזים ולהשמדת חומרים ביולוגיים באמצעות הרס החומר הגנטי (DNA ו-RNA), העברת האוויר דרך מסנן נוסף הסופח חלקיקים מאוד קטנים הכולל טכנולוגיה מבוססת נחושת אשר מונעת גידול חיידקים באבזר הטיהור עצמו. בשלב הסופי היחידה מייצרת יונים חיוביים ושליליים באוויר המוחזר לחדר. הם משפרים את איכות האוויר ופוגעים במזהמים ביולוגיים.

מהתשקיף שהגישה החברה לבורסה עולה כי הכנסותיה ב-2020 הסתכמו ב-3.78 מיליון דולר. כמו כן, בתשקיף מפרטת החברה תוכניות לפיתוח פלטפורמה אנליטית מבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה שתאפשר להפיק תובנות מן המידע שאוסף המכשיר עבור יישומים של רפואה חכמה, ביטוח ועוד. כמו כן, החברה מפתחת סנסורים נוספים שירחיבו את מגוון המזהמים שהמערכת מאתרת בחללים סגורים ופתוחים, וכמו כן פילטרים מתקדמים המתבססים על חומרים כדוגמת נחושת ואבץ עבור חולי אסתמה ואנשים הסובלים מאלרגיות למיניהן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אורה אייר , בורסת תל אביב , הנפקה לציבור