מארוול השיקה שבב ה-DPU הראשון בעולם בטכנולוגיית 5 ננומטר

30 יוני, 2021

צוות הפיתוח הישראלי אחראי על חידושים בתוך המעבד, על פיתוח המתג המהיר ועל הנתבים המשולבים ברכיב. מעבד ה-DPU החדש ייצא לשוק לפני סוף 2021

חברת מארוול (Marvell) חשפה את מעבד ה-DPU החדש שלה, OCTEON 10, אשר ייוצר בתהליך של 5 ננומטר. להערכת החברה זהו מעבד ה-DPU הראשון בתעשייה המיוצר בטכנולוגיה הזו. הרכיב מתוכנן לצאת לשוק לפני סוף 2021, ולשמש כמאיץ ומווסת עומסי תקשורת במרכזי נתונים גדולים, חוות שרתים, מרכזי ענן ובליבות הניהול של תשתיות רשתות הדור החמישי (5G). המושג מעבדי Data Processing Unit – DPU מייצג קטגוריה חדשה וצומחת בתחום העיבוד.

שתי קטגוריות העיבוד המרכזיות כיום הן מעבדי CPU כלליים ומעבדי GPU המשמשים לעיבוד מקבילי מהיר במרכזי הנתונים. מעבדי DPU הינם שבב גדול במתכונת של מערכת על-שבב (SoC), אשר מיועד לנהל את מטלות התקשורת, ניהול התקשורת ומשימות ייעודיות דוגמת הצפנה ופיענוח במרכזי נתונים, כדי לשחרר את משאבי ה-CPU וה-GPU מהצורך לטפל במטלות האלה.

בדרך-כלל ה-DPU מבוסס על שלושה מרכיבים מרכזיים: מעבד CPU סטנדרטי (למשל ARM) שניתן לשלוט בו באמצעות תוכנה, ממשקי תקשורת מהירים, וחבילה של מאיצים ייעודיים למטלות מוגדרות, למשל אבטחה, הצפנה, בדיקת איכות הקבצים וכדומה. חברת מלאנוקס הישראלית (כיום אנבידיה), הייתה מהחלוצות בתחום הזה ומהחברות שסייעו לבצע את המעבר מכרטיסי תקשורת חכמים (SmartNIC) לכרטיסי ניהול תקשורת מבוססי DPU.

סמסונג תשתמש ב-OCTEON 10 לפיתוח תשתיות 5G

חברת מארוול מסרה שהמעבד החדש הוא בעל ביצועים חזקים פי שלושה וצורך כמחצית מההספק בהשוואה למעבדי OCTEON מהדור הקודם. המעבד כולל מעבדי Arm Neoverse N2, ומאיצי חומרה ייעודיים לבינה מלאכותית ולמידת מכונה (AI/ML). הוא כולל גם מתג מהיר של 1 Terabit, ממשקי תקשורת להעברת נתונים בקצב של עד 400Gbps ומאיץ חומרה וקטורי לעיבוד חבילות המידע המגיעות אליו (Vector Packet Processing). חברת סמסונג הודיעה שהיא תשתמש ברכיב החדש לפיתוח פתרונות 5G.

ערכת פיתוח התוכנה של OCTEON 10 מבוססת על פלטפורמה פתוחה הנמצאת בשימוש משתמשי Arm, ותומכת בניהול רשתות, אבטחה, שרתי אחסון, DPDK ו-VPP ובווירטואליזציה וקונטיינרים. למרכז הפיתוח של מארוול בישראל היה תפקיד משמעותי בפיתוח המעבד החדש. בפיתוח השתתפו עובדי קבוצת המעבדים שחלקה נמצא בישראל, ועובדי קבוצת הנתבים הממוקמת ברובה בישראל. קבוצת המעבדים בישראל תרמה לפיתוח ליבת המעבד ושיפרה את יכולות ה-DDR ועיבוד הרשת של המעבד. הנתב החדש שהוטמע במעבד פותח כולו בישראל.

לדברי מנהל פיתוח חומרת מעבדים במארוול ישראל, יוסי לוי, "זהו מעבד ה-DPU מהדור השני של מארוול, אשר מציב את החברה במעמד של מובילה בתחום״. מארוול ישראל נחשבת לאחת מהחברות הגדולות בארץ לפיתוח שבבים ללא ייצור (Fabless). היא פועלת בארץ משני אתרי פיתוח, בפתח תקווה וביוקנעם, ומעסיקה כ-600 עובדים. המרכז הישראלי עוסק בפיתוח השבבים לתחום הנטוורקינג, שהוא מנוע הצמיחה המרכזי של Marvell העולמית, מערכות מיתוג (Switching) למרכזי נתונים וחוות ענן ומעכרכות על-גבי שבב (SoC) למגוון יישומים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: DPU , מארוול , סמיקונדקטורס