Baxter Healthcare האמריקאית רוכשת את FlowSense תמורת 28.5 מיליון שקל

27 יולי, 2013

בקסטר האמריקאית תמזג את FlowSense בתוך חברת TLGLM הרשומה בישראל ונמצאת בבעלותה המלאה. עם השלמת העיסקה תצא פלואוסנס ממסחר בבורסה בתל-אביב ותיהפך לחברה פרטית

המיזוג בין חברת Baxter Healthcare האמריקאית לבין FlowSense שיצאה מחממת טרנדליינס יושלם לקראת סוף חודש אוגוסט.

בסוף השבוע אישרה האסיפה הכללית של החברה את הצעת המיזוג. בקסטר האמריקאית, שהיא אחת מיצרניות המכשור הרפואי הוותיקות בעולם ומעסיקה כ-50,000 עובדים, תמזג את FlowSense בתוך חברת TLGLM הרשומה בישראל ונמצאת בבעלותה המלאה. היקף העיסקה הוא 28.5 מיליון שקל. הסכום כולל רכישת החברה תמורת 25.7 מיליון שקל והוצאות המיזוג בהיקף של כ-2.8 מיליון שקל שיכוסו על-ידי בקסטר. בנוסף, היא תעמיד לרשות פלואוסנס הלוואה בגובה של עד 450,000 דולר לכיסוי חובותיה, בהתאם לצורך. עם השלמת העיסקה תצא פלואוסנס ממסחר בבורסה בתל-אביב ותיהפך לחברה פרטית.

FLOWSENSEחברת FlowSense הוקמה בשנת 2009 על-ידי קבוצת טרנדליינס (The Trendlines Group). החברה פיתחה את מערכת URINFO2000 למדידה אוטומטית של הפרשות שתנן אצל חולים המאושפזים בבתי-חולים. המערכת מבוססת על קורא טיפות אופטי ותצוגה בזמן אמת, זיכרון לאיסוף המידע ומערכת להפקת התראות על שינוי במצבו של החולה.

למדידת הפרשות השתנן חשיבות רבה במהלך הטיפול הרפואי: כ-5% מכל החולים המאושפזים בעולם וכ-30% מכל החולים המאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ סובלים מפגיעה קשה במערכת הפרשות השתנן. כיום מדידת הפרשות השתנן נעשות באופן ידני, שהוא עתיר עבודה וסובל מחוסר דיוק.

בעלי השליטה המרכזיים בחברה הם קבוצת טרנדליינס (18%) וישראל דניאל (13%). מדובר בביקור קצר של החברה בבורסה: באמצע שנת 2010 היא נכנסה לבורסה בעקבות רכישת השלד הבורסאי DOROT. בסוף אותה שנה היא גייסה 10 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים לאחר שהמוצר שלה קיבל אישור CE לשיווק באירופה.

כעת נותרה באוויר השאלה מדוע החברה נכשלה בשיווק מוצר שחיוניותו הוכחה ושקיבל אישור שיווק יוקרתי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי