מלאנוקס הקימה את קונסורציום OpenOptics לתקשורת מהירה

11 מרץ, 2014

קונסורציום OpenOptics מנסה לקדם תקן תעשייתי חדש למרכזי נתונים. בתחילה הוא יתמקד בקצבים של 100Gbps. התקן מיועד לאפשר התרחבות עתידית ל-400Gbps ובהמשך אפילו ל-Tbps

האנליסט הראשי של Ovum: "הצמיחה של שירותי הענן מציבה אתגר טכנולוגי קשה"

מתגים אופטיים של חברת מלאנוקס
מתגים אופטיים של חברת מלאנוקס

חברת מלאנוקס (Mellanox) הקימה ביחד עם חברת  Ranovus קונסורציום חדש בשם OpenOptics לקידום תקן תעשייתי חדש עבור תקשורת אופטית במרכזי נתונים גדולים. הקונסורציום יתמקד בפיתוח תקן תקשורת המבוסס על ריבוב אותות (Wavelength Division Multiplexing) בקצב של 100Gbps למרחקים של עד 2 קילומטרים. זהו המרחק המכסה כיום את רוב צורכי הקישוריות של מרכזי הנתונים הגדולים.

מטרת ההתארגנות היא להבטיח קישוריות של מערכות הכוללות לייזר 1550 nm WDM ורכיבים אפטיים משולבים (silicon photonics) בממשקים סטנדרטיים מסוג QSFP. "אנחנו מאמינים שהגישה הזו משנה את כללי המשחק בתחום מרכזי הנתונים, ותצמצם את עלויות התקשורת האופטית פי ארבעה עד פי שבעה", הסביר מנהל השיווק של Ranovus, סעיד אראמידה. שתי החברות מעוניינות לצרף להתארגנות גורמים נוספים בתעשייה.

הענן יהיה אופטי

המרכיבים המרכזיים שתקן שהקונסורציום מקדם כוללים: תקשורת בקצב של 100Gb/s המתאפשרת באמצעות ארבעה ערוצי WDM מרובבים בקצב של 25Gb/s לכל אחד,  שימוש בכבל אופטי SMF סטנדרטי, הסתמכות על חיבוריות תעשייתית סטנדרטית מסוג QSFP28  ויכולת גידול של קצבי התקשורת עד למהירות של 400G ואף מעבר לה.

האנליסט הראשי של חברת Ovum התייחס להקמת הקונסורציום: "הצמיחה של שירותי הענן מציבה אתגר טכנולוגי קשה: יש צורך דחוף בפתרונות 100G זולים וקלים להתקנה, אשר צריכים להיות בעלי אופק צמיחה מהיר ל-400G ואחר-כך גם לקצבים של 1Tb. לצורך זה יש צורך בתיאום תעשייתי הדוק, כפי שמציע קונסורציום OpenOptics".

אסטרטגיית מלאנוקס 2.0

ראוי לציין שחברת מלאנוקס הכינה לעצמה את התשתית הטכנולוגית הדרושה לצורך הובלת שוק הקישוריות האופטית במרכזי נתונים: בחודש יוני 2013 היא רכשה את חברת  IPtronics מדנמרק תמורת 47.5 מיליון דולר. החברה מפתחת רכיבי קישוריות אופטית עבור תקשורת דיגיטלית. הרכישה נועדה להעניק למלאנוקס מרכז פיתוח וקניין רוחני בתחום הקישוריות האופטית במהירויות  100Gbpsומעלה.

חודש לפני-כן היא רכשה את חברת Kotura מסאניוויל, קליפורניה, תמורת 82 מיליון דולר. החברה פיתחה טכנולוגיות קישוריות המבוססות על שילוב תקשורת אופטית בתוך מוליכים למחצה. למעשה, היא נחשבת לאחת מהחלוצות בתחום הצומח של Silicon Photonics ועד היום היא רשמה, או הגישה לרישום, 120 פטנטים בתחומי האופטיקה מבוססת CMOS.

המהלכים האחרונים מלמדים שזירת התקשורת האופטית בתוך מרכזי נתונים הולכת להיות ככל הנראה זירת הפעילות המרכזית של מלאנוקס בשנים הבאות. בתחום הזה היא כבר נמצאת בתחרות מול אינטל ויבמ. מדובר בשק בעל סיכויי צמיחה גדולים בהרבה מתחום ה-InfiniBand המסורתי של מלאנוקס, אולם בתור חברה ישראלית קטנה עליה להקפיד על יתרון אחד מרכזי: להיות המובילה הטכנולוגית הבלתי-מעורערת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured