EZchip רוכשת את Tilera תמורת 130 מיליון דולר

1 יולי, 2014

יצרנית מעבדי התקשורת מיקנעם מסתערת על הענן: EZchip תשלם לבעלי המניות 130 מיליון דולר במזומן. מהם 50 מיליון דולר עם סגירת העיסקה ושאר ה-80 מיליון בהתאם לעמידה באבני דרך

המהלך הנועז של חברת EZchip מכניס אותה לשוק תשתיות הענן

כרטיס תקשורת של Tilera המכיל מעבד בעל 72 ליבות
כרטיס תקשורת של Tilera המכיל מעבד בעל 72 ליבות

חברת EZchip מיקנעם חתמה על הסכם לרכישת חברת Tilera האמריקאית, המפתחת מעבדים מרובי ליבות מהירים, מתאמי רשת ואבזרי קישוריות למרכזי נתונים.

על-פי ההסכם, EZchip תשלם לבעלי המניות 130 מיליון דולר במזומן. מהם 50 מיליון דולר ישולמו עם סגירת העיסקה והשאר בהתאם לעמידה באבני דרך. העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וצפוייה להסתיים ברבעון השלישי של 2014. מנכ"ל חברת Tilera, דבש גרג, ימונה למנהל כל הפעילויות של EZchip בארצות הברית.

העיסקה תמתג את EZchip כחברה בעלת טכנולוגיה של מעבדים מרובי-ליבות המוגנת באמצעות כ-100 פטנטים. מדובר במעבדי CPU בעלי 9, 16, 36, ו-72 ליבות. בטווח המיידי, היא נהנית מ-100 לקוחות חדשים, שהם הלקוחות הנוכחיים של Tilera. ההודעה הזניקה את מניית EZchip בבורסת נסד"ק ב-3.2% והעניקה לה שווי שוק של כ-774 מיליון דולר.

להערכת החברה, שוק היעד שלה יוכפל לכ-2 מיליארד דולר בשנה, ויכלול מעבדי תקשורת שהם השוק הקיים שלה, מעבדים מרובי-ליבות, ואבזרי רשת חכמים למרכזי נתונים ותשתיות טלקום. למעשה, העיסקה מכניסה את יצרנית מעבדי התקשורת הישראלית אל שוק הענן הצומח במהירות.

הלקוחות המרכזיים של איזיצ'יפ. מתוך מצגת הרבעון הראשון 2014
הלקוחות המרכזיים של איזיצ'יפ. מתוך מצגת הרבעון הראשון 2014

מנכ"ל חברת EZchip, אלי פרוכטר, אמר שעד היום התמקדה החברה בקצה הגבוה מאוד של השוק – בלקחוחת שמרכזי נתונים ותשתיות התקשורת שלהם עובדים בעומסים שרק מעבדי תקשורת (NPU) מסוגלים להתמודד איתם. "המעבדים מרובי הליבות של Tilera מיועדים לשוק גדול בהרבה של מרכזי נתונים. המומחיות המשלימה של שתי החברות תאפשר לנו לפתח מעבדים מרובי ליבות המשלבים יכולות קישוריות חזקות מאוד".

אנליסט בכיר בחברת The Linley Group, בוב ווילר, אמר שהעיסקה הופכת את EZchip לאחת מהחברות המובילות בתחום המעבדים המהירים ליישומי תקשורת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured