Qualcomm השלימה את רכישת Wilocity

3 יולי, 2014

חברת Wilocity תיהפך למחלקה בחברת Atheros, אשר נירכשה על ידי קואלקום בשנת 2012. שתי החברות מספקות לקואלקום טכנולוגיית Wi-Fi הפועלת בתדרים של 60GHz

מקביל להשלמת עיסקת Wilocity, הכריזה קואלקום על תכנון ייחוס חדש לאבזר WiGig המבוסס על מעבד Snapdragon 810

עובדי Wilocity חוגגים את השלמת העיסקה
עובדי Wilocity חוגגים את השלמת העיסקה

חברת Qualcomm דיווחה היום כי היא השלימה את עיסקת הרכישה של חברת Wilocity מקיסריה. מהחברה לא נמסרו פרטים על היקף העיסקה, אולם בעבר דיווח הדמרקר שהיא נאמדת בכ-300 מיליון דולר.

במקביל להשלמת העיסקה והפיכת Wilocity למחלקה בתוך חברת הענק, הכריזה קואלקום על תכנון ייחוס חדש המבוסס על מעבד Snapdragon 810, המספק את הפלטפורמה הניידת הראשונה בעולם התומכת בתקשורת אלחוטית מסוג Tri-band, המשלבת את תקני התקשורת האלחוטית המקומית 802.11ac ו-802.11ad, במודול יחיד. פירוש הדבר שהיא מעניקה לאבזרים הניידים אפשרות להתקשר אל האינטרנט באמצעות Wi-Fi בשלושה תדרים שונים: 2.4GHz, 5GHz ו-60GHz.

התדר הגבוה מכונה גם WiGig, ומאפשר לספק יישומים כמו זרימת וידאו בתקן האולטרא HD מסוג 4K, שיתוף תכנים מעמית לעמית (Peer to Peer), עבודה ברשת, עגינה אלחוטית וגיבוי ספריות מדיה שלמות בתוך שניות ספורות.

חברת Wilocity הוקמה ב-2007 על-ידי טל תמיר, גל בסון, דני רטיג ויורג מיזן, שהיו בצוות הפיתוח של מערך ה-Wi-Fi עבור המעבד סנטרינו של חברת אינטל.  בחברה השקיעו הקרנות בנצ'מרק, סקויה וטלווד ונצ'רס, ומאוחר יותר גם קואלקום עצמה. היא התמקדה בפיתוח שבבים המממשים את פרוטוקול ה-Wi-Fi החדשני 802.11ad, המקודם על-ידי קבוצת העניין התעשייתית WiGig.

מודול התקשורת המהירה שקואלקום מתכננת לשלב באבזרים הניידים העתידיים
מודול התקשורת המהירה שקואלקום מתכננת לשלב באבזרים הניידים העתידיים

בשנת 2011 החלה ווילוסיטי לעבוד בשיתוף פעולה עם חברת Atheros שסיפקה שבבי Wi-Fi לתעשייה, על פיתרון משולב של שתי החברות. בשנת 2012 רכשה קואלקום את אתרוס תמורת כ-3 מיליארד דולר, וירשה את שיתוף הפעולה עם ווילוסיטי. במהלך תערוכת CES 2013 הודיע ארגון התקינה הבינלאומי IEEE שהוא אישר את תקן 802.11ad המהפכני, ובאותה הזדמנות חשפו ווילוסיטי ואתרוס את ערכת שבבי ה-Tri-band שפיתחו במשותף. כיום למעשה, נמצאת ווילוסיטי בבעלות אתרוס, שהיא חברה בת של קואלקום.

נשיא Qualcomm Atheros, הישראלי אמיר פיינטוך, אמר שטכנולוגיית WiGig, המשלבת מהירויות של מספר מיליארדי סיביות לשנייה עם צריכת אנרגיה מזערית, "תחזק את הובלתה של Qualcomm Atheros בקישוריות ותיצור חוויות מלהיבות שיאיצו את האימוץ של טכנולוגיית  802.11ad. השילוב של WiGig יסייע ל-Qualcomm לממש את חזון ה-1000x שלה, כדי לאפשר רשתות צפופות יותר שיספקו מענה לביקוש הגובר לתקשורת נתונים במכשירים ניידים".

להערכת חברת Market & Market, השוק של טכנולוגיית WiGig העולמי צפוי להכפיל את עצמו מדי שנה (לצמוח בכ-110% לשנה) ולהגיע להיקף של כ-10.5 מיליארד דולר ב-2019. תחזית שאי-אפשר להתעלם ממנה כאשר מדובר בתחום שכלל לא היה קיים לפני שנת 2012. 

מנכ"ל Wilocity, טל תמיר, אמר של-Qualcomm Atheros ו-Wilocity יש היסטוריה מוצלחת של שיתוף פעולה. "הצוות של Wilocity יתבסס על החוזקות של Qualcomm כדי לספק יחד טכנולוגיית אלחוט חדשנית למכשירים ניידים, מחשבים ורשתות".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured