חברת Spectronix במו"מ להכנסת משקיעים חדשים

29 מרץ, 2015

ספקטרוניקס משדרות מפתחת ומייצרת גלאי אש, עשן וגזים, ומערכות לגילוי ושיכוך פיצוצים בכלי-רכב צבאיים. למרות שהיתה נתונה תחת התקפות טילים בקיץ האחרון, מכירותיה ב-2014 צמחו בכ-15%

ספקטרוניקס משדרות מפתחת ומייצרת גלאי אש, עשן וגזים, ומערכות לגילוי ושיכוך פיצוצים בכלי-רכב צבאיים. למרות שהיתה נתונה תחת התקפות טילים לאורך כל הקיץ האחרון, מכירותיה ב-2014 צמחו בכ-15% והסתכמו בכ-40 מיליון דולר

גרסת אושקוש לרכב העיתד של צבא ארה"ב. כוללי מערכת גילוי ושיכוך פיצוצים של ספקטרוניקס
גרסת אושקוש לרכב העיתד של צבא ארה"ב. כוללי מערכת גילוי ושיכוך פיצוצים של ספקטרוניקס

חברת ספקטרוניקס (Spectronix) נמצאת במשא ומתן עם משקיעים חיצוניים לשינוי הרכב הבעלות על החברה. בדו"ח השנית של החברה שפורסם היום, מסר המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, יחיאל ספקטור, שהוא נמצא בקשר עם מספר משקיעים פוטנציאליים "המעוניינים לבחון אפשרויות רכישת מניות, השקעות ושינוי בהרכב הבעלות בחברה". בדיווח הוא מסר ש"השיקול המרכזי שלו אם להתקדם לשלב של בדיקה ראשונית, הינו הנכונות של הצד השני להבטיח לזמן סביר את המשך פעילותה של החברה בשדרות במתכונתה הנוכחית".

חברת ספקטרוניקס פועלת משדרות ועוסקת בשני תחומים מרכזיים שבהם היא מהמובילות בעולם: פיתוח וייצור גלאים אופטיים ומערכות תעשייתיות לגילוי אש וגזים (כולל פיצוץ אדי דלק) עבור השוק האזרחי, ופיתוח וייצור מערכות לגילוי ושיכוך התפוצצויות בכלי-רכב צבאיים. מדובר בעיקר בכלי-רכב משוריינים, ספינות ובכלי רכב טקטיים וקלים. לתחום הזה היא נכנסה בשנת 1974 בעקבות לקחי מלחמת יום הכיפורים, ומאז היא ספקית מרכזית של צה"ל.

הגלאים האזרחיים בנויים משתי משפחות מרכזיות: גלאי אש אופטיים מסוג UV, IR, מצלמות CCTV ושילובים ביניהם, וכן גלאי גז אופטיים. המערכות האזרחיות של החברה מותקנות במתקנים כימיים ופטרו-כימים, דוגמת בתי-זיקוק, חברות דלק, אתרי קידוח ימיים ויבשתיים וכדומה. כ-89% מהמכירות הן לייצוא.

רכב העתיד של צבא ארצות הברית

המערכות הצבאיות שלה הן בעלות מוניטין בינלאומי. בין השאר היא סיפקה 14,000 מערכות כיבוי אש לכלי רכב של צבא ארצות הברית בעיראק ובאפגניסטן. בין השאר, כיום מתקיים בארצות הברית מכרז JLTV, לפיתוח כלי רכב חדש שיבוא במקומו של ההאמר בכל צבא ארצות הברית. החברה מסרה שמערכת לגילוי ושיכוך התפוצצויות שלה מותקנת בכלי של כל אחת משלושת החברות המתחרות על המכרז.

השנה האחרונה היתה קשה במיוחד עבור ספקטרוניקס, אשר הייתה נתונה כל הקיץ האחרון תחת מטר הרקטות של החמאס. למרות זאת, העבודה במפעל החברה בשדרות כמעט ולא נעצרה, ובסיום השנה אפילו חלה עלייה במכירותיה.

בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-40 מיליון דולר, בהשוואה לכ-34.8 מיליון דולר בשנת 2013. מתוך כלל המכירות ב-2014 היו 29.7 מיליון דולר מכירות לשוק האזרחי, וכ-10.3 מיליון דולר לשוק הצבאי. בסך הכל, המכירות לשוק הצבאי עלו ב-46% בהשוואה לשנת 2013. כיום החברה נסחרת בבורסת תל-אביב לפי שווי שוק של כ-266 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: featured