בוטל המיזוג בין אפלייד מטיריאלס וטוקיו אלקטרון

27 אפריל, 2015

המיזוג בין אפלייד מטיריאלס וטוקיו אלקטרון תוכנן להסתיים במחצית 2014 ואפילו נבחר כבר שם חדש עבור החברה הממוזגת. משרד המשפטים האמריקאי רמז שהמיזוג לא יאושר על-ידי הרגולטורים בארה"ב

המיזוג בין אפלייד מטיריאלס וטוקיו אלקטרון תוכנן להסתיים במחצית 2014 ואפילו נבחר שם עבור החברה הממוזגת. משרד המשפטים האמריקאי רמז שהמיזוג לא יאושר

AMAT

החברות אפלייד מטיריאלס (Applied Materials) וטוקיו אלקטרון (Tokyo Electron)  הודיעו אתמול על ביטול מיזוג הענקים המתוכנן ביניהן. ההחלטה התקבלה במשותף ואינה גוררת קנסות על אף אחת משתיהן. בעקבות ההודעה ירדה מניית אפלייד בנסד"ק ביותר מ-7% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-24.8 מיליארד דולר.

גרי דיקינסון
גרי דיקינסון

ההחלטה התקבלה לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי מסר לשתי החברות שלהערכתו כל ההסדרים שהן תכננו לבצע לא מספיקות כדי להחליף את יתרונות התחרות בין השתיים. כלומר, המשרד העריך שהחברה המשותפת תהיה מונופול. בעקבות זאת, החליט שתי החברות שהמיזוג אינו ריאליסטי ולא יקבל את אישור הרגולטור בארה"ב.

נשיא ומנכ"ל אפלייד מטיריאלס, גרי דיקינסון, שהמיזוג נראה כהזדמנות להאיץ את האסטרטגיה של החברה. "עבדנו קשה על ביצוע המהלך, ואנחנו מאוכזבים מכך שלא נוכל לממש אותו. אסטרטגיית הצמיחה שלנו היא בעלת עוצמה: הגדלנו את חלקנו בשוק ציוד ייצור השבבים והצגים, והתקדמנו באופן מהותי בתחומי צמיחה עתידיים".

עבודה של שנה וחצי ירדה לטמיון

מדובר במיזוג שהחל את דרכו בספטמבר 2013 ושאמור היה ליצור ענק גלובלי בשווי משותף של כ-29 מיליארד דולר. העיסקה שאושרה פה אחד בדירקטוריונים של שתי החברות אמורה היתה להסתיים במחצית 2014 ולהביא ליצירת חברה שבה יחזיקו בעלי המניות של אפלייד ב-68% מהמניות, ובעלי המניות של טוקיו אלקטרון יחזיקו ב-32% מהמניות. בחודש יולי 2014 אפילו נבחר שם לחברה המאוחדת, Eteris, המייצג חדשנות נצחית.

חברת אפלייד מטיריאלס מפתחת ציוד לייצור ומדידות קווי ייצור של מוליכים למחצה, וציוד לייצור צגים שטוחים ופנלים סולאריים. ברבעון הראשון של 2015 הסתכמו מכירותיה בכ-2.36 מיליארד דולר, ב-8% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2014 כולה הסתכמו מכירותיה בכ-9 מיליארד דולר והרווח הנקי הסתכם בכ-1 מיליארד דולר.

חברת טוקיו אלקטרון נסחרת בטוקיו ופעילה במספר תחומים שחלקם חופפים לאלה של אפלייד: ציוד לייצור שבבים, ציוד לייצור צגים שטוחים, ציוד לייצור תאים סולאריים וכן רכיבים אלקטרוניים ותוכנות. מכירותיה בשנת 2014 הסתכמו בכ-5.1 מיליארד דולר.

חברת אפלייד מטיריאלס מעסיקה יותר מ-1,000 עובדים בישראל, במרכז הפיתוח והייצור הממוקם בפרק המדע שליד רחובות. החטיבה הישראלית אחראית על תחום מערכות הבדיקה והבקרה (מטרולוגיה) של תהליכי ייצור השבבים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured