מיקרוסופט רוכשת את הטכנולוגיה של N-Trig

4 מאי, 2015

סטיב באטיש, שהוא אחד מהמפתחים הראשיים של פלטפורמת הטאבלטים Surface של מיקרוסופט, כתב פוסט בבלוג של הפרוייקט: "רכשנו טכנולוגיית עט דיגיטלי מתקדם מחברת N-Trig"

סטיב באטיש, מהמפתחים הראשיים של פלטפורמת הטאבלטים Surface של מיקרוסופט, פירסם פוסט: "רכשנו טכנולוגיית עט דיגיטלי מתקדם מחברת N-Trig"

מחשב Surface 3 החדש של מיקרוסופט. לעט הדיגיטיל יש בו מקום חשוב
מחשב Surface 3 החדש של מיקרוסופט. לעט הדיגיטלי יש מקום חשוב

לעתים רחוקות נודע בצורה כל-כך אגבית על עיסקאות קנייה ומכירה של חברות. בסוף השבוע הופיעה הידיעה שחברת מיקרוסופט רכשה את N-Trig הישראלית בהודעת פוסט לא רשמית בבלוג של פרוייקט הטאבלטים Surface של מיקרוסופט. בפוסט דיווח סטיב באטיש, ש"רכשנו טכנולוגיית עט דיגיטלי מתקדם מחברת N-Trig".

באטיש הוא אחד מהמפתחים הראשיים של Surface, ומנהל המעבדה למחקר יישומי בחברת מיקרוסופט. "קשה לנו להתאפק ולא להראות לכם מה אנחנו נספק בעתיד לחובבי Surface", הוא כתב. "העטים הדיגיטליים צריכים לעבור עוד כברת דרך לפני שיהיו יעילים כמו השימוש בעט ונייר. למרות זאת, היכולת לשמר ולהפיץ את העבודה שעט דיגיטלי מספקת פותחת אפשרויות שעט ונייר מסורתיים לא יכולים להתחרות בהם. ההשקעה מהיום היא צעד נוסף שיאפשר לנו לדחוף את החדשנות הזאת הלאה".

בכך ככל הנראה מסתיים מסע השמועות שהחל בינואר השנה, כאשר העיתון כלכליסט פירסם ידיעה, שלא קיבלה אישור, שלפיה תרכוש מיקרוסופט את N-Trig תמורת כ-200 מיליון דולר. מחברת N-Trig לא התקבלה תשובה האם מדובר בעיסקת מכירה מלאה ומה יהיה עתיד החברה והעובדים בארץ.

חברת N-Trig הוקמה בכפר-סבא בשנת 1999, ופיתחה טכנולוגיה המאפשרת שימוש באמצעות עט אלקטרוני על-גבי צגים של אבזרים ניידים. היא פיתחה את טכנולוגיית DuoSense המבוססת על הוספת שכבה קיבולית שטוחה על-גבי הצג, אשר מאפשרת להשתמש בו כצג מגע מרובה נקודות וכן להשתמש בעט דיגיטלי בעל דרגת רגישות גבוהה להזנת נתונים מהירה ואינטואיטיבית. ליבת הטכנולוגיה מבוססת על שבב המנתח את המידע המגיע מהצג מגע.

גם מיקרוסופט וגם אינטל מעוניינות בטכנולוגיה של N-Trig
גם מיקרוסופט וגם אינטל מעוניינות בטכנולוגיה של N-Trig

ההנפקה לא יצאה אל הפועל

החברה החלה לצאת למכירות בשנת 2004 והפתרון שלה נכנס למערכות של יצרנים גדולים דוגמת סוני, Dell, פוג'יטסו, לנובו, אייסר, HP ועוד. בשנת 2011 היא הגיעה לשיא המכירות שלה, בהיקף של כ-71.6 מיליון דולר. בחודש אוגוסט 2013 מונה דן ענבר, לשעבר מנכ"ל סנדיסק ישראל, כמנכ"ל החברה במקום עמיחי בן-דוד שניהל אותה במשך 7 שנים.

לחברה יש שני הסכמים מרכזיים: הסכם מרכזי עם חברת מיקרוסופט המסדיר מכירת עטים ושבבים של נ-טריג לחברת מיקרוסופט וליצרני OEM מטעמה. מיקרוסופט היא לקוח חשוב והחזיקה בכ-6% ממניות החברה עד למכירתה, והיתה אחראית לכ-80% מהמכירות. לחבר N-Trig יש גם הסכם עם חברת אינטל העולמית לפיתוח פיתרון טכנולוגי לעטים ולצגי מגע. ההסכם מעניק לאינטל אפשרות רכישה ושימוש במוצרים והתחייבות להמליץ ללקוחות ה-ODM ו-OEM שלה לשלב את הטכנולוגיה במוצרים שלהם.

כיום החברה מעסיקה 160 עובדים, מתוכם כ-30 בטאיוואן והשאר בישראל. החברה תכננה לבצע השנה הנפקה ציבורית בבורסה בתל-אביב, אולם ההנפקה בוטלה. מאז הקמת החברה ב-1999, היא ביצעה 8 סבבי גיוס הון בהיקף כולל של כ-130.1 מיליון דולר. לזכותה ייאמר שעד היום הסתכמו מכירותיה בקרוב ל-300 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured