התעשייה האווירית בודקת את השימוש במדפסת PCB

23 יולי, 2015

היום החלה התעשייה האווירית לבדוק את השימוש במדפסת ה-PCB של חברת ננו דיימנשן, לייצור מיידי של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים

היום החלה התעשייה האווירית לבדוק את השימוש במדפסת ה-PCB של חברת ננו דיימנשן, לייצור מיידי של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים

המדפסת התלת-מימדית של ננו דיימנשן
המדפסת התלת-מימדית של ננו דיימנשן

התעשייה האווירית מתחילה לבצע ניסויים בשימוש במדפסת המעגלים המודפסים (PCB) של חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה. ננו דיימנשן דיווחה שהיום "החל שיתוף פעולה בינה ובין התעשייה האווירית בביצוע בדיקות להדפסות תלת-מימדיות מתקדמות של רכיבי אלקטרוניקה, לרבות בחינה וליטוש של ביצועי מדפסת תלת המימד של החברה".

מההודעה קשה להבין האם התעשייה האווירית תבצע ניסויים רק במדפסת ה-PCB של ננו דיימנשן, או שהתוכנית כוללת ייצור של רכיבים אלקטרוניים אחרים באמצעות מדפםסות תלת-מימדיות. מכל מקום, מההודעה עולה שהתעשייה האווירית תשתמש במדפסות של החברה כדי לייצר מעגלים מודפסים רב-שכבתיים.

עבור ננו דיימנשן זאת הודעה חשובה מאוד, מכיוון שמדובר בניסויי שדה עם חברה ביטחונית בקנה מידה גדול ובעלת מוניטין בינלאומיים. התעשייה האווירית זקוקה לייצור מיידי של מעגלים מודםסים עבור פרוייקטי מחקר ופיתוח, וככל הנראה גם עבור ייצור מוצרים בסדרות קטנות מאוד, שהוא מצב מקובל מאוד בתעשייה הבטחונית.

מעגל מודפס שיוצר במדפסת ה-PCB
מעגל מודפס שיוצר במדפסת ה-PCB

מבחינת ננו דיימנשן, מדובר ככל הנראה בתהליך שיאפשר לה לשדרג את המדפסות שלה ולהגיע למצב שבו המוצרים עומדים בתקנים תעופתיים וצבאיים. זה עשוי להיות תהליך חשוב ביותר עבורה.

חברת ננו דיימנשן מפתחת מדפסת תלת-מימדית המדפיסה מעגלים אלקטרוניים (לוחות PCB), וכן חומרים ומוצרי דיו, בכללם דיו מוליך, מבוססי ננו טכנולוגיה, המהווים מוצרים נלווים למדפסת ה-3D של החברה. עד היום הושלם הפיתוח של חלק ממוצרי הדיו והחברה החלה בהליך ייצור הננו-דיו המוליך, אולם עדיין אינה משווקת או מוכרת אותם.

מדפסת ה-3D נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. בחודש אפריל 2015 הושקה מדפסת הדור הראשון (אלפא). היא תיבדק מול מספר מצומצם של לקוחות, על-מנת לקבל חוות דעת לפני תחילת השיווק והייצור הסדרתי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , ייצור וקבלנות משנה