RiT מסולקת מהנסד"ק לאחר אי עמידה ברגולציה

30 יוני, 2016

החברה לא עמדה בתקנות הנסד"ק לאחר שלא הגישה את דוחותיה הכספיים ל-2015 ולא מינתה חברי הדירקטוריון החיצוניים במקום אלה שהתפטרו. החברה נקלעה לתזרים שלילי על רקע משבר פיננסי של מחזיקת השליטה הרוסית. מנכ"ל החברה התפטר בתחילת החודש.

החברה לא עמדה בתקנות הנסד"ק לאחר שלא הגישה את דוחותיה הכספיים ל-2015 ולא מינתה חברי הדירקטוריון החיצוניים במקום אלה שהתפטרו. החברה נקלעה לתזרים שלילי על רקע משבר פיננסי של מחזיקת השליטה הרוסית. מנכ"ל החברה התפטר בתחילת החודש.

RIT

האם ימיה של חברת RiT Technologies קצובים? לאחר שבתחילת החודש התפטר מנכ"ל החברה יוסי בן הרוש, חברת RiT מקריית עתידים הודיעה היום כי המסחר במניות החברה בנסד"ק יופסק ב-1 ביולי, וזאת לאחר שהחברה לא עמדה בחודשים האחרונים בתקנות הרגולציה של הנסד"ק לאחר שלא מינתה חברי דירקטוריון חיצוניים במקום אלה שהתפטרו ולא הגישה דוחות כספיים ל-2015. החברה הגישה לנסד"ק  שהנסד"ק דחה את תוכנית. חברת RiT מספקת פתרונות כבילה וניהול תשתיות תקשורת במרכזי נתונים וחדרי מחשוב.

RiT מצויה במשבר פיננסי עמוק המאיים על המשך קיומה של החברה, וסילוק החברה מהנסד"ק הוא חוליה נוסף בהתדרדרות החברה במדרון. הצרות החלו בחודשים האחרונים על רקע המשבר הכלכלי של חברת Stins Coman הרוסית, שהיא בעלת השליטה ב-RiT מאז 2008 והמפיצה של RiT ברוסיה ובמדינות חבר העמים לשעבר. בחודש מרץ הודיעה RiT כי נקלעה לתזרים מזומנים שלילי, לאחר ש-Stins Coman לא העבירה לה תשלומים בגין מוצרים ש-RiT כבר מכרה וסיפקה ללקוחות ברוסיה.

RiT ביקשה הלוואת בעלים מ-Stins Coman בסך 3 מיליון דולר, אך בשל מצבה הפיננסי Stins Coman לא יכלה להיענות בחיוב לבקשת ההלוואה. בעקבות הסירוב למתן הלוואה התפטר סמנכ"ל הכספים של RiT עמית מנצור, וזאת בהמשך להתפטרותו של סמנכ"ל הכספים עמית מנצור בחודש אפריל והתפטרותם של שני חברי הדירקטוריון החיצוניים, חנן סמט וישראל פרידמן. ב-23 במאי, בעדכון המצב שפרסמה החברה, נאמר כי לאור סירובה של בעלת השליטה להעניק הלוואה ישנם "ספקות ממשיים לגבי המשך יכולתה של החברה להמשיך ולפעול."

בתחילת החודש, כשהבקשות החוזרות ונשנות מחברת האם להעמיד הלוואת חירום נענו בדחיות והמאמצים למצוא רוכש שיציל את החברה עלו בתוהו, התפטר מנכ"ל החברה יוסי בן הרוש מתפקידו, לאחר כשנה בלבד בתפקיד. החברה לא הודיעה מאז על מחליף.

ritstock28-6-16
המנייה מתקרבת לגבול האפס.

מכתבי התרעה חוזרים ונשנים מהנסד"ק

בתוך כך, בעקבות התפטרות חברי הדירקטוריון החיצוניים, קיבלה RiT בחודשים האחרונים מספר מכתבי אזהרה מנסד"ק לפיהם היא אינה עומדת בתקנות המנהל התקין ועליה למנות חברי דירקטוריון חיצוניים חדשים.

בנוסף, החברה טרם הגישה את הדוחות הכספיים לשנת 2015, וגם על כך קיבלה מכתב אזהרה מהנסד"ק. ב-28 במאי קיבלה RiT התרעה מהנסד"ק שלפיה עליה להגיש עד ה-13 ביוני, מסמך ובו פירוט של הצעדים שבכוונתה לנקוט כדי לעמוד שוב בתקנות הרגולטוריות. החברה הגישה תוכנית (שפרטיה אינם ידועים), אך כנראה שהצעדים שהציגה היו לא מספקים והנסד"ק דחתה את תוכנית החברה. RiT הודיעה כי אינה מתכוונת לערער ובכך למעשה קיבלה על עצמה את הדין של הוצאה מהנסד"ק.

מניית החברה נמצאת בצלילה חופשית בחודשים האחרונים. לאחר שבתחילת השנה נסחרה המנייה במחיר של 1.80 דולר, אמש נסחר מניית החברה בשפל של 0.13 דולר בלבד, על פי שווי שוק של 2.02 מיליון דולר בלבד.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , תקשורת אלחוטית