מדפסת ה-PCB של ננו דיימנשן נכנסת למבחני ביטא בחברה בטחונית בישראל

24 אוגוסט, 2016

מדובר בפיילוט ראשון שבו חברה מסחרית תוכל לבחון את יעילות מדפסת המעגלים המודפסים, ואת יכולת השילוב שלה בתהליך פיתוח וייצור העומד בדרישות המחמירות של תקנים צבאיים

מדובר בפיילוט ראשון שבו חברה מסחרית תוכל לבחון את יעילות המדפסת ואת יכולת השילוב שלה בתהליך פיתוח וייצור העומד בדרישות המחמירות של תקנים צבאיים

NANO-DIMENSION

לאחר שנים של פיתוח, יצירת שיתופי פעולה וקשירת קשרים עסקיים, דיווחה חברת Nano Dimension מנס-ציונה שמדפסת התלת מימד שלה לייצור מיידי של מעגלים מודפסים (PCB), עוברת למבחנים מעשיים אצל יצרנית ישראלית הנדרשת לעמוד בתקנים מחמירים ביותר. החברה דיווחה שמסרה את מדפסת DragonFly2020 שלה לחברה ביטחונית בישראל למטרות בחינה והתנסות. התקנת המדפסת באתר הלקוח תושלם במהלך הימים הבאים. מניית החברה, שנסחרת באופן דואלי בבורסה בתל אביב ובנסד"ק, עלתה במסחר היום בתל אביב ב-3.75% בעקבות ההודעה.

למעשה, עד היום המדפסת הדגימה יכולות של הדפסת מעגלים מודפסים רב שכבתיים רק בתנאי מעבדה, והחברה טרם החלה לשווק את המדפסת באופן מסחרי, משום כך מדובר באירוע מכונן ממש עבור ננו דיימנשן. הפעלת המדפסת בחברה הביטחונית מהווה מעין פיילוט ותסייע להעריך את היעילות, התפוקה ואיכות הביצוע של המדפסת. החברה הודיעה היום (ד') שזהו צעד נוסף לקראת המסחור הצפוי של מוצרי החברה.

פידבק חיובי כמובן עשוי לסלול את הדרך עבור החברה ללקוחות פוטנציאליים נוספים בתעשייה. המסירה גם מהווה הבעת אמון מצד ננו-דיימנשן על כך שהמדפסת שלה כשירה לפעיות מסחרית. "אנו גאים בהשגת אבן הדרך המשמעותית", אמר מנכ"ל ננו דיימנשן, עמית דרור. "שנתיים בלבד מאז גיוס ההון הראשון של החברה וכניסתה לבורסה בתל אביב, אנו מציינים אבן דרך משמעותית: מסירת המדפסת הראשונה לשותף ביתא, שתאפשר לו להדפיס בתוך שעות מעגל אלקטרוני רב-שכבתי. אנו מצפים להשלמת ייצור של מדפסות נוספות המיועדות לשותפים ולקוחות נוספים בארץ ובעולם".

המדפסת שמיועדת לחולל מהפכה באופן ייצור מעגלים מודפסים

מדפסת DragonFly של Nano Dimension מיועדת לבצע הדפסה ישירה של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים באמצעות טכנולוגיית הדפסה תלת-מימדית. התהליך מבוסס על שימוש בחומרים פולימריים לייצור שכבות הבידוד, ועל דיו המבוסס על ננו-חלקיקי כסף לייצור המוליכים החשמליים.

מטרת החברה היא להפוך את המדפסת שלה לכלי עבודה מרכזי ובעל יכולת מגוונות במעבדות פיתוח ובקווי ייצור אלקטרוניים קטנים. בין השאר, המדפסת שלה מיועדת להפוך את תהליך הפיתוח והייצור של אבות-טיפוס אלקטרוניים לתהליך In-house, כדי לקצר את התהליך הייצור משבועות לימים, ואפילו למספר שעות.

פיתוח מתמשך של המדפסת

ננו-דיימנשן, שהוקמה ב-2012, ביצעה בשנה האחרונה שורה של שיפורים למדפסת DragonFly2020 במטרה להכשירה לשימוש מסחרי. בחודש יולי האחרון היא השיקה גרסת ביטא של תוכנת ניהול למדפסת ה-PCB שלה. התוכנה, הנקראת Switch, מאפשרת למהנדסים ומפתחים לנהל ולערוך את המבנה של אב-הטיפוס של המעגל המודפס ולהדפיסו ישירות במדפסת התלת-מימד.

במקביל, הגישה החברה בשנה האחרונה בקשה לשני פטנטים למשרד הפטנטים האמריקני שקשורים לתהליך הדפסת המעגלים המודפסים במדפסת. הפטנט הראשון קשור לשיטה שבה פעולות הסינטור (Sintering) והמיצוק (Curing) של הדיו מתבצעות באופן סימולטני ובאותה מערכת, כדי לייעל ולהאיץ את תהליך הדפסת המעגלים. בקשה נוספת לפטנט היא על שימוש בדיו הננומטרי המוליך שבו עושה שימוש המדפסת על מנת ליצור שכבת הגנה לאורך כל המעגל המוליך, מה שעשוי להפחית את אובדן ההספק במעגל וגם למזער את מימדיו הכוללים.

כמו כן, במרץ חתמה ננו-דיימנשן על שיתוף פעולה עם חברת שירותי הייצור המיידי Fathom מסן פרנסיסקו, במטרה לקדם את הפיתוח המסחרי של המדפסה, ולהתחיל לשווק אותה בעמק הסיליקון ובחוף המערבי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית