אפל מאשרת את מעורבותה בתחום הנהיגה האוטונומית

5 דצמבר, 2016

מכתב ששלחה אפל לרשויות הרגולטוריות בארה"ב הוא ההתייחסות הפומבית הראשונה של הענקית מקופרטינו למעורבותה בתחום הנהיגה האוטונומית. מקורות בתעשייה מדווחים על שינוי בחזון הנהיגה האוטונומית של אפל

מכתב ששלחה אפל לרשויות הרגולטוריות בארה"ב הוא ההתייחסות הפומבית הראשונה של הענקית מקופרטינו למעורבותה בתחום הנהיגה האוטונומית. מקורות בתעשייה מדווחים על שינוי בחזון הנהיגה האוטונומית של אפל

מטה אפל בקופרטינו
מטה אפל בקופרטינו

העניין שמגלה אפל בתחום הנהיגה האוטונומית הוא סוד גלוי. עם זאת, למרות שענקית המחשבים עשתה צעדים מובהקים בתחום זה, כגיוסם של בכירים מתעשיית הרכב, הרי שהיא מעולם לא התייחסה למאמצים אלה באופן פומבי. מכתב ששלחה אפל לרשויות הרגולטוריות בארה"ב מפוגג לראשונה את מעטה השתיקה סביב מעורבותה של החברה בתחום הנהיגה האוטונומית.

המכתב של אפל שנחשף לאחרונה מתוארך ל-22 בספטמבר 2016. תוכנו איננו מהווה הפתעה גדולה – החברה מקופרטינו מפצירה ברשויות הרגולטוריות בארה"ב שלא להציב מכשולים בדרכן של חברות ויזמים בתחום הרכב האוטונומי. עם זאת, המכתב בן חמש העמודים ששלחה אפל מעיד על עניין גדול מאוד של החברה בתחום שהפך בחודשים האחרונות לטרנד החם של עולם ההייטק.

סטיב קנר בימיו כבכיר בפורד

אפל מציינת במכתב כי היא משקיעה סכומים גדולים בחקר למידת מכונה, זאת לנוכח הפוטנציאל העצום של טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית והסיכוי למנוע בעזרתה מיליוני תאונות דרכים מדי שנה. על המכתב מתנוססת חתימתו של סטיב קנר, המכונה מנהל שלמות מוצר באפל. קנר הוא רכש טרי של התאגיד הקליפורני – טרם גיוסו הוא היה הממונה על תחום בטיחות הרכב בפורד – יצרנית הרכב הגדולה בארצות הברית.

שמועות על סופו של "פרויקט טיטאן"

המכתב של אפל מבהיר את מה שכבר ידוע, כלומר, את העניין הרב של החברה באפל. הוא איננו מבהיר מהו החזון שלה לעתיד. בחודשים האחרונים מתרבות השמועות כי פרויקט טיטאן, פרויקט פיתוח הרכב האוטונומי של אפל שקיומו מעולם לא אושש רשמית על ידי החברה, עומד בפני סגירה. אתר גולם הגרמני, המתמקד בתעשייה האלקטרונית מדווח כי מאות מעובדי הפרויקט, אשר מנה לטענתו כ-1,800 עובדים, עומדים בפני פיטורים או העברה לפרויקטים אחרים בתחום הנהיגה האוטונומית – בראש ובראשונה פיתוחה של מערכת הפעלה לכלי רכב. השערה זאת דיווח של חדשות בלומברג על גיוס של אנשי בלקברי רבים המתמחים בפיתוח מערכות הפעלה.

אפל פועלת כאמור תחת מעטה חשאיות, ולכן לא ניתן לאשש את הדיווחים אודות סופו של פרויקט טיטאן. עם זאת, היה ואפל אכן מוותרת על כוונתה לבנות רכב אוטונומי מהמסד ועד הטפחות, הרי שהיא מצטרפת למגמה שהופכת רווחת יותר ויותר בה מתמקדות חברות תוכנה ומחשוב בפיתוח ערכות אוטונומיה אותן ניתן להרכיב על רכבים שונים, מגמה אשר באה לידי ביטוי מובהק בעסקת אוטו, כמו גם בשיתוף הפעולה שבין דלפי ומובילאיי הישראלית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי