Nvidia משקיעה בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של Zebra Medical

30 אפריל, 2017

יצרנית המעבדים הגרפיים אנבידיה תשקיע כמה מיליוני דולרים בחברת זברה משפיים. לאחרונה פתחה אנבידיה מרכז פיתוח ראשון בישראל המתמקד בתחום הלמידה העמוקה

יצרנית המעבדים הגרפיים Nvidia מצרפת את Zebra Medical משפיים אל פורטפוליו חברות הסטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית שבהן היא משקיעה, כך הודיעה Nvidia בפוסט שהעלתה בבלוג של החברה. במסגרת שיתוף הפעולה, Nvidia תשקיע בזברה באמצעות קרן GPU Ventures סכום הנאמד בכמה מיליוני דולרים וכן תספק לחברה ייעוץ טכנולוגי וליווי עסקי. לצד ההשקעה בזברה מדיקל הישראלית, אנבידיה הודיעה על השקעה בעוד חמש חברות סטראט-אפ מרחבי העולם מתחום הבינה המלאכותית. אנבידיה תציג את שיתופי הפעולה הללו בכנס GPU Technology Conference שיתקיים בחודש הבא בסאן חוזה, קליפורניה.

חברת זברה מדיקל הוקמה בשנת 2014, ופיתחה פלטפורמה פתוחה המסייעת לרופאים ולחוקרים לפתח במהירות אלגוריתמים חדשים ואבחנות לצילומי הדמאה רפואית תוך שימוש בבסיס נתונים גדול מאוד ובעוצמת מיחשוב זמינה. המערכת מתבססת על למידה עמוקה, ומאפשרת לרופאים ולחוקרים לבצע אבחנות רפואיות על סמך מאגר גדול של צילומי דימות כגון רנטגן, CT ו-MRI. האלגוריתמים שפותחו עד כה באמצעות הפלטפורמה של זברה התמקדו בתחום מערכת הלב, כלי הדם, בריאות העצם ומערכות הכבד והריאות.

חברת זברה משפיים הוקמה על-ידי אייל טולדנו, אייל גורה ואלעד בנימין, וגייסה עד כה כ-20 מיליון דולר. באחרונה חתמה זברה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Carestream Health האמריקנית, המפתחת תחנות עבודה למחלקות רדיולוגיה. במסגרת שיתוף הפעולה תשלב קיירסטרים את הטכנולוגיה של זברה במערכת שלה, המאפשרת לספקי שירותים רפואיים לנהל את הטיפול בחולים במחלות כרוניות.

מרכז פיתוח בישראל ללמידה עמוקה

בנובמבר 2016 פתחה אנבידיה מרכז פיתוח ראשון בישראל, אשר מתמקד בתחום הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה. בשלב ראשון המרכז פועל ממשרד זמני בתל אביב ומעסיק כ-12 עובדים. בכוונת אנבידיה להגדיל את כוח האדם בהדרגה. המרכז מנוהל על ידי אבי שפירא, שהיה שותף בחברת Graphic Remedy שנמכרה ליצרנית השבבים AMD תמורת 5 מיליון דולר. המרכז יתמקד בין היתר בתחום פיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית לרכב האוטונומי, תחום שבו משקיעה כעת אנבידיה משאבים רבים.

בבלוג החברה ציינה אנבידיה את המצוינות של ההייטק הישראלי. “בישראל יש כ-5,000 חברות סטארט־אפ, והיא מושכת פי שניים יותר הון־סיכון לאדם מאשר בארצות הברית. תעשיית הסטארט־אפים הישראלית, כמו גם האוניברסיטאות הטובות במדינה, הן הסיבות המרכזיות לפתיחת המשרד הראשון שלנו בישראל". בכנס שערכה החברה בחודש נובמבר תל אביב ובו הודיעה על הקמת מרכז הפיתוח, ערכה Nvidia תחרות בין סטארט-אפים שעוסקים בפיתוח טכנולוגיות בתחום ה-Deep Learning. בתחרות זכתה חברת זברה מדיקל.

רכב אוטונומי עם בינה מלאכותית

שילוב של GPU ו-CPU לצורך למידה עמוקה

חברת Nvidia הוקמה בשנת 1993ומתמקדת בפיתוח מעבדים גרפיים (GPU) וכרטיסי מסך, בעיקר לשוק הגיימינג. עם זאת, בשנים האחרונות ניא החלה להתמקד בתחומי הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית ופיתחה טכנולוגיה המשלבת בין יחידות עיבוד גרפיות (GPU) ליחידות עיבוד מרכזיות (CPU) לצורך ביצוע חישובים כבדים. היתרון של יחידת עיבוד גרפית (GPU) הוא ביכולת לבצע עיבוד במספר גדול מאוד של ערוצים במקביל – בדומה למוח האנושי – תוך שימוש באלפי יחידות עיבוד קטנות ויעילות. זאת בניגוד למעבד הכללי (CPU) הכולל ממספר יחידות עיבוד מצומצם ומסוגל לבצע בעיקר עיבוד נתונים רציף. אומנם הוא מגוון מאוד, אולם איטי מאוד בהשוואה ל-GPU.

אחד התחומים המרכזיים שבהם מתמקדת אנבידיה הוא תחום הרכב האוטונומי, המחייב טכנולוגיית למידה עמוקה לצורך עיבוד מסיבי של נתונים וקבלת החלטות על סמך תמונת העולם שמחוץ לרכב. אנבידיה פיתחה ביחד עם חברת Bosch הגרמנית, המספקת תת מערכות לתעשיית הרכב, מערכת מחשוב חדשה ממוקדת בינה מלאכותית המיועדת לשימוש במכוניות בעלות יכולת נהיגה אוטונומית. המחשב המשותף, DRIVE PX AI, יאפשר לאמן מכוניות באמצעות למידה עמוקה במגוון של תרחישי נהיגה מורכבים, כך שיוכלו לפעול באופן אוטונומי ללא צורך בהתערבות. אנבידיה גם מפתחת את מערכות המחשוב לדגמי הרכב האוטונומיים של טסלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ביג דאטה , גיוסי הון