רנו רוכשת את מרכז המו"פ של אינטל בצרפת

29 מאי, 2017

המרכז, המעסיק כ-400 מהנדסי תוכנה, מתמחה בתחום המערכות המשובצות ומטרת המהלך היא להרחיב את יכולותיה של רנו בתחום המכונית המקושרת והאוטונומית. רנו צפויה להשיק מכונית אוטונומית ראשונה כבר ב-2020

רנו (Renault) מתכוונת לרכוש את מרכז המחקר והפיתוח של אינטל בעיר סופיה אנטיפוליס (sophia antipolis) שבצרפת, וזאת במטרה להרחיב את היכולות הטכנולוגיות של יצרנית הרכב הצרפתית בתחום המכונית המקושרת והנהיגה האוטונומית. רנו הכריזה כי בכוונתה להוציא לשוק ב-2020, במסגרת ברית "רנו-ניסן", מכונית אוטונומית בדרגה 4. העסקה אמורה להיסגר עוד השנה. סכום הרכישה לא נמסר. חטיבת המו"פ של אינטל בצרפת מתמחה בתוכנות משובצות (embedded software), טכנולוגיות סאונד ודיבור ובמודמים אלחוטיים, וכוללת כ-400 מהנדסי תוכנה. הם ישתלבו בתוכנית של רנו לפיתוח שירותים דיגיטליים למכונית מקושרת וטכנולוגיה למיפוי דרך בזמן אמת הנדרשת למכונית אוטונומית.

"הרכישה הזו משתלבת עם האסטרטגיה של קבוצת רנו להציע שירותי קישוריות חדשים ולשפר את חויית הלקוח", אמר מנכ"ל רנו, קרלוס גוס, בהודעה על הרכישה. "העובדים של אינטל שמצטרפים לרנו הינם בעלי כישורים הרלוונטיים לתחום טכנולוגי שהופך להיות תחרותי מאוד".

ההון האנושי של אינטל – וחיסכון בעלויות

בדומה לכיוון של תעשיית הרכב כולה, גם רנו, במסגרת ברית "רנו-ניסן", משקיעה בשנים האחרונות משאבים גדולים בפיתוח טכנולוגיות דיגיטליות של קישוריות, שמוטמעות כיום יותר ויותר במכוניות מקושרות ושצפויות למלא תפקיד משמעותי גם בכלי הרכב האוטונומיים שאמורים לעלות על הכבישים כבר בתחילת העשור הבא.

ברית "רנו-ניסן" נוסדה ב-1999 וכוללת כ-9 מותגי רכב. הברית כולה אחראית לכעשירית ממכירות כלי הרכב בעולם כיום. ב-2013 הצטרפה לברית גם מיצובישי. הברית מתמחה בין היתר בפיתוח כלי רכב חשמליים, כאשר הדגם Nissan Leaf היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם כיום, כאשר ב-2016 נמכרו כ-450 אלף מכונית מדגם זה.

ברנו מציינים כי המהלך לא נועד רק כדי להעצים את יכולותיה הטכנולוגיים של רנו בתחומים הללו, אלא גם לסייע בפחתת העלויות הקשורות בטכנולוגיות קישוריות לכלי רכב. בחברה מציינים כי כלי הרכב העתידיים צפויים לכלול יותר ויותר רכיבים אלקטרוניים ותוכנות משובצות ומעריכים כי המערכות הללו, שהיוו ב-2015 כ-35% מעלותה הממוצעת של מכונית, יהוו ב-2020 כבר 50% מעלותה הממוצעת של מכונית. רכישת מרכז המו"פ של אינטל תאפשר לרנו לפתח את המערכות הללו בתוך החברה וכן תקנה לה גישה לשורה של מעבדות, ספקים ושותפים עסקיים.

שיתוף פעולה עם מיקרוסופט לפיתוח שירותי ענן למכונית מקושרת

מי שעומד בראש מאמציה של הברית לפיתוח טכנולוגיות מקושרות הוא אוג'י רדזיק (Ogi Redzic), שמונה בינואר 2016 לעמוד בראש חטיבת המכונית המקושרת ושירותי המובייל ברנו-ניסן. רדזיק ניהל בעבר את חטיבת הרכב ב-Nokia HERE. במסגרת מאמצי הפיתוח של טכנולוגיות למכונית מקושרת רכשה רנו בספטמבר את חברת התוכנה Sylpheo וחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מיקרוסופט לפיתוח שירותי ענן למכונית אוטונומית ומקושרת. ב-2018 מתכוונת רנו להשיק מערכת סיוע לנהג שתאפשר לתמרן באופן אוטומטי בין מכשולי דרך ולעבור מנתיב לנתיב בנסיע בינעירונית.

היעד: מכונית אוטונומית ב-2020

בסופו של דבר, טכנולוגיות הקישוריות, המשתלבות כיום במערכות סיוע לנהג ושירותים דיגיטליים וניידים במכונית המקושרת, יהוו את הבסיס למכונית האוטונומית של העתיד (הקרוב למדי), ורנו נמצאת בתוך מירוץ לפיתוח מכונית אוטונומית, שבו מצויות גם יצרניות רכב כמו BMW, פולקסוואגן, טסלה, פורד ועוד. רנו מתכוונת להוציא לשוק ב-2020 10 דגמים של מכוניות שיכללו מערכת ADAS חד-נתיבית שתאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 4 בכל תנאי הכביש. נהיגה אוטונומית בדרגה 4 מאפשרת נהיגה אוטונומית המנתבת את כלי הרכב בתוך המסלול, אך עדיין מחייבת מהנהג להניח את ידיו על ההגה ולהסתכל על הכביש למקרה שתידרש התערבות מצד הנהג בנסיעה.

הדגם הזה יהווה את הבסיס להתפתחות של מכונית אוטונומית בדרגה 5, שלא תחייב מהנהג לאחוז בהגה או להסתכל על הכביש, שתתאפשר בתנאי תחבורה מסוימים כגון תנועה איטית בכביש פקוק או בכבישים מסוימים כגון כבישים בינעירוניים או כבישים דו-נתיביים.

הרכישה של רנו משתלבת עם האסטרטגיה שלה לעמוד בלוחות הזמנים שהציבה תעשיית הרכב כולה להשקת מכוניות אוטונומיות בתחילת העשור הבא. גם אינטל מהווה כיום אחת השחקניות המרכזיות בשוק בתחום הרכב האוטונומי ומכירת המרכז בצרפת אינה מעידה על נסיגה כלשהי באסטרטגיה. כאמור, רק לפני כחודשיים רכשה אינטל את מובילאיי הישראלית ומשתפת פעולה עם BMW, מובילאיי ואינטל במיזם לפיתוח מכונית אוטונומית. מאינטל לא נמסרה תגובה על העסקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי