שידור חוזר: התפטרו היו"ר והדירקטורים החדשים באביליטי

2 יולי, 2017

פחות מחודשיים לאחר מינויים, היו"ר לוי אלסר ושני הדירקטורים אלי פולק ונמרוד שוורץ התפטרו מהחברה על רקע חילוקי דעות עם ההנהלה. המנייה צוללת

Ability Electronic Interception

שוב פעם התפטרות המונית של חברי דירקטוריון בחברת אביליטי (Abilti) מקריית עתידים. פחות מ-3 חודשים לאחר שחמישה מחברי דירקטוריון התפטרו באופן קולקטיבי ממועצת המנהלים של החברה על רקע חילוקי דעות עם ההנהלה, הודיעה היום אביליטי כי שלושה חברי דירקטוריון, ובהם היו"ר החדש, הודיעו על התפטרותם. גם הפעם בשל חילוקי דעות עם ההנהלה. בעקבות ההודעה צונחת מניית החברה במסחר היום בתל אביב בכ-13.5% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 108 מיליון שקל בלבד.

שידור חוזר בחברת אביליטי

בהודעה שמסרה הבוקר החברה לבורסה צוין כי שלושת חברי הדירקטוריון – היו"ר לוי אלסר, אלוף (במיל) אלי פולק ונמרוד שוורץ – שמונו לתפקידם רק בחודש מאי בעקבות התפטרותם של חמשת חברי הדירקטוריון באפריל, הודיעו כאיש אחד לחברה על התפטרותם המיידית. במכתבי הפיטורין שמסרו לחברה ציינו השלושה כי "חוסר שיתוף הפעולה מצד ההנהלה אינו מאפשר להם למלא את תפקידם".

Ability Trading in TASE
מניית אביליטי בשנה האחרונה בבורסה של תל אביב. מקור: TASE

מדובר במהלך כמעט לאירועי חודש אפריל, אז הודיעו חמישה חברי דירקטוריון, ובהם היו"ר אמנון דיק, על התפטרותם הקולקטיבית ממועצת המנהלים של החברה, ובמכתבי ההתפטרות שלהם נימקו את החלטתם במילים דומות. הסיבה להתפטרות היתה דרישתם של חברי הדירקטורים משני המייסדים, המנכ"ל אנטולי חורגין והטכנולוג הראשי אלכסנדר האורובסקי, המחזיקים ביחד בכ-65% מהמניות, להזרים הון לחברה לאור מצבה הפיננסי הרעוע. מייסדי החברה סירבו לדרישה, ובתגובה התפטרו חברי הדירקטוריון. בעקבות ההתפטרות באפריל צללה מניית חברת אביליטי, הנסחרת גם בבורסה בתל אביב וגם בנסד"'ק, ביותר מ-30%.

התראות חוזרות ונשנות מנסד"ק

התפטרות הדירקטורים והצלילה של מחיר המנייה איימו על המשך המסחר במנייה בנסד"ק. בסוף חודש אפריל, לאחר התפטרות חמשת הדירקטורים, קיבלה החברה התראה מנסד"ק כי אינה עומדת בדרישות לפיהן מועצת המנהלים של החברה חייבת להיות מורכבת מרוב של דירקטורים בלתי תלויים, ואם לא תמלא את השורות תסולק מהמסחר. בעקבות זאת החברה מינתה שלושה דירקטורים חדשים וקיבלה אישור מחודש מהנסד"ק. במקביל, בתחילת חודש יוני קיבלה אביליטי התראה נוספת מנסד"ק לפיה אינה עומדת בדרישת מינימום המחיר למניה, וזאת לאחר שהמנייה נסחרה לאורך חודש מאי במחיר נמוך מ-1 דולר. בשבוע שעבר, לאחר שהמניה התאוששה בחודש יוני אביליטי קיבלה גם בסעיף זה אישור מחודש מהנסד"ק.  ואולם כעת, לאור התפטרות הדירקטורים הבלתי תלויים והצלילה המחודשת של המניה, החברה נותרת ללא דירקטורים בלתי תלויים ועומדת שוב בסכנת סילוק מהמסחר מעבר לים.

"סימני שאלה לגבי המשך קיומה של החברה"

חברת אביליטי מספקת ציוד מודיעין אלקטרוני לסוכנויות ממשלתיות וכוחות צבא. החברה הוקמה בשנת 1994 על-ידי אנטולי חורגין ואלכסנדר האורובסקי והיא מתמחה במערכות חוקיות לציטוט, פיענוח ויירוט תשדורות אלחוטיות. בשנת 2016 עמדו הכנסות החברה על 16.5 מיליון דולר בלבד, וזאת בהשוואה להכנסות של 52.2 מיליון דולר ב-2015. בקופתה של אביליטי היו נכון ל-31 בדצמבר 2016 מזומן ושווי ערך בהיקף של 11.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-25.8 מיליון דולר בסוף 2015. כמו כן, החברה פרסמה אזהרה לדו"ח שלה ובה ציינה: "לאור הירידה המשמעותית בהכנסות והגידול בהוצאות השירותים המשפטיים והמקצועיים, החברה ספגה הפסדים תפעוליים ונמצאת בגירעון שלילי, אשר מצטרפים לבעיות נוספות אשר מעלות סימני שאלה לגבי המשך קיומה של החברה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת