אוטוטוקס ו-Anritsu מפתחות פתרון לבדיקת V2X מבוסס DSRC

11 דצמבר, 2017

ציוד הבדיקה MT8870A של Anritsu מצמצם את זמן הבדיקה ועלותה, ומשפר עבור לקוחות אוטוטוקס את איכות המוצר ויעילות הייצור

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המפתחת רכיבי תקשורת בין כלי-רכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות דרך (V2X), אימצה פתרון כיול ובדיקת RF המבוסס על פלטפורמת בדיקה לתקשורת אלחוטית מהירה של חברת Anritsu היפנית, המתמחה בציוד בדיקה ומדידה לרכיבי תקשורת.

ערכת הבדיקה לתקשורת אלחוטית אוניברסאלית, מדגם MT8870A, תומכת בכל שבבים ה- V2X של אוטוטוקס המבוססים על תקן IEEE802.11p – DSRC. רמת הקישוריות ושיטות בדיקת התקשורת הסלולרית של סדרת MT88xx מבית Anritsu מאפשרות ללקוחות של אוטוטוקס לשפר את איכות המוצר תוך הפחתת זמן ועלות הבדיקה.

המאמץ המשותף של שתי החברות מהווה חלק מההכנות של אוטוטוקס לפריסת פתרונות V2X מבוססי DSRC (Dedicated Short Range Communications), שיהיו מוכנים לייצור המוני בשנת 2019. הפתרון החדש תוכנן כך שיתמוך בכל דרישה של יישום V2X ובמפרטי הביצועים המחמירים ביותר.

"באמצעות שיתוף הפעולה הזה, Anritsu יכולה לספק פתרונות חדשניים לספקים של התקני רכב שמבצעים ולידציה ובדיקה של טכנולוגיה אלחוטית משובצת", אמר הירקאזו המאדה, נשיא יחידת עסקי המדידה של Anritsu. "מערכי השבבים והתוכנה של אוטוטוקס, המשולבים בפתרונות בדיקת ה-RF מדגם MT8870A ייצרו זמני בדיקה שהם בין הקצרים ביותר בתעשייה ויציעו לשוק מאד תחרותי פתרון בעלות כוללת (TCO) אטרקטיבית".

"Anritsu ביססה את היכולה לבצע כיול וולידציה מקיפים למערכי השבבים שלנו הן בסביבת פיתוח והן בסביבת ייצור, תוך מענה על הדרישות שלנו לדיוק ולעקביות. הציוד של החברה כבר הוכנס לשוק על ידי כמה מהלקוחות המובילים שלנו, בכדי לעמוד בדרישות הייצור המחמירות", אמר און הרן, מייסד משותף ו-CTO באוטוטוקס. "ציוד זה העניק לנו ביטחון רב ביכולתנו לקבל אישור נוסף לביצועי הרדיו המצוינים שלנו, המגיעים לרגישות מקלט של -96dBm עבור הודעת DSRC טיפוסית. תכונות אלה, יחד עם מימוש אלגוריתמים מתקדמים, מאפשרות את היכולת לפעול במהירות גבוהה גם נוכח הפרעות".

החקיקה בארצות הברית דוחפת את השוק

אוטוטוקס היא שחקנית מובילה בתחום שבבי התקשורת הממונעת V2X – Vehicle to Everything. טכנולוגיית V2X מאפשרת תקשורת אלחוטית בין כלי-רכב לכלי-רכב אחרים (V2V), בין כלי-רכב לבין תשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (B2V) ובין כלי-רכב להולכי רגל (V2P). היא מיועדת לסייע במניעת תאונות באמצעות אספקת מידע קריטי בזמן אמת. מערכת התקשורת משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראייה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן נחשבת לטכנולוגיה מרכזית במניעת תאונות.

אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשוק זה הוא ההתקדמות המהירה של חברות OEM ו-Tier1 בתחום הרכב לעבר כניסה של מערכות  V2X מבוססות DSRC לשוק הרכב. הצמיחה הזו קיבלה דחיפה מהצעת החקיקה (NPRM – Notice of Proposed Rule Making) שניתנה לאחרונה על-ידי משרד התחבורה של ארצות הברית (USDOT), אשר צפויה להיתרגם לחוק המחייב התקנת מערכות V2V מבוססות DSRC בכל כלי הרכב הקלים בארצות הברית. כתוצאה מכך, מערכות אלו יותקנו ברכבים מייצור סדרתי החל משנת 2019 וחברות הרכב והטכנולוגיה ממקדות מאמצים להקדים את הרגולציה.

אוטוטוקס מתכוננת להתחיל בייצור המוני שיחל ב-2019, לאחר שזכתה בכמה פרויקטים אצל לקוחות משמעותיים. בספטמבר 2016 היא הודיעה שיצרנית מערכות האלקטרוניקה לרכב מיפן, דנסו (DENSO), תשלב בפלטפורמת ה-V2X שלה את מערך השבבים ל-V2X של אוטוטוקס. בתחילת יוני השיקה אוטוטוקס טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין כלי רכב לבין אופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle) המיושמת במערך השבבים שלה. במקביל, היא החלה בפרויקט פיתוח משותף עם Bosch הגרמנית, הנחשבת ליצרנית המכלולים לרכב הגדולה בעולם, ועם Ducati ו-Cohda Wireless, המשלב את טכנולוגיית B2V שלה.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ציוד בדיקה