לראשונה, סיוה תקיים את הסמינר הטכנולוגי השנתי שלה בישראל

24 אוקטובר, 2012

החברה גילתה שיש עסקים גם בשוק הישראלי. היא מעוניינת להרחיב את פעילותה מול מרכזי פיתוח בינלאומיים הפועלים בארץ, להרחיב את שיתופי הפעולה עם חברות טכנולוגיה מקומיות, ולאתר שותפים שיסייעו לה להיכנס לשוק חדש: Automotive Safety

ברימן: "שוק הגלאים בכלי-הרכב העתידיים יזדקק למאות מיליוני מעבדים בשנה"

סיוה ערן ברימןביום חמישי הבא, ה-1 לנובמבר 2012 תקיים חברת CEVA ארוע יוצא דופן בישראל: סמינר מקצועי בשם DSP Technology Symposium, החושף את הטכנולוגיה שלה בפני חבורה נבחרת של חברות טכנולוגיה, מרכזי פיתוח ושותפים עיסקיים מהארץ ומהעולם. הארוע יתקיים במלון דניאל בהרצליה.

לאחר שכיסתה כמעט את כל דרום מזרח אסיה, החליטה יצרנית שבבי ה-DSP מהרצליה לקרב את עסקיה אל השוק הישראל. סמנכ"ל השיווק של החברה, ערן ברימן, סיפר ל-Techtime שהמפגשים הקודמים במסגרת DSP Technology Symposium נערכו בארצות כמו סין, טאיוואן ויפן. "ישראל היא מרכז פיתוח חשוב מאוד לתעשייה העולמית. אנחנו רוצים לחשוף את החברה והאסטרטגיה שלה לתעשייה המקומית, ולקרב אותה אל חברות המפתחות מוצרים משלימים למעבדי האותות שלנו".

אסטרטגיית האקו-סיסטם

חברת סיוה מספקת קניין רוחני עבור תכנון שבבים ומעבדי DSP ונחשבת לספקית הקניין הרוחני הגדולה בעולם של מעבדי DSP. לעריכת הכנס בישראל יש קשר הדוק לאסטרטגיה חדשה יחסית שהחברה גיבשה, שנועדה להעשיר את ההצעה שלה באמצעות מעטפת של יישומים וטכנולוגיות של שותפות עיסקיות.

סיוה ערן ברימן DSPבמסגרת זאת היא למשל משתפת פעולה עם חברת רובידיום המפתחת פתרונות לעיבוד קול מתקדם, וביצעה השקעה אסטרטגית בחברת Antcor היוונית המפתחת טכנולוגיית Wi-Fi שניתן לשלב במעבדים של סיוה. לפני שנה היא השקיעה כ-2.5 מיליון דולר בחברת eyeSight הישראלית, אשר פיתחה טכנולוגיית זיהוי מחוות המשולבות במעבדי ה-DSP של החברה.

לדברי ברימן, הבחירה בישראל נובעת ממספר שיקולים: "ישראל היא מרכז פיתוח חשוב בקנה-מידה עולמי. יש כאן מומחיות יוצאת דופן ותעשייה ביטחונית שלמה המפתחת מוצרים בנושאים הקשורים לעיבוד אותות. לאחרונה אנחנו רואים שבכל רבעון יש לנו לפחות עיסקת רישוי אחת בישראל. חלק מהן עם חברות סטארטאפ דוגמת SatixFy ו-Rubidium וחלק הן עיסקאות עם מרכזי פיתוח מקומיים של חברות גלובליות".

הסמכה טכנולוגית של CEVA

בארץ יש גם הרבה מאוד חברות שהן לאו-דווקא לקוחות ישירות, אבל הן שותפות עיסקיות נהדרות המפתחות טכנולוגיות משלימות שניתן לשלב במעבד שלנו. רובידיום למשל, מדגימה את הטכנולוגיה שלהם על-גבי המוצר שלנו, ואנחנו מציגים אותה בפני הלקוחות הגדולים שלנו. בנינו מערכת שיתופי פעולה הכולל כמה עשרות חברות ואנחנו מעוניינים להרחיב אותה. כל חברה כזאת עוברת בדיקה טכנולוגית מעמיקה כדי לוודא שהנושא מעניין את הלקוחות שלנו ולהבטיח שהטכנולוגיה טובה ויעילה. היא גם צריכה להסכים להתאים את המוצר או התוכנה למעבד שלנו. חלק ממטרות הכנס: הרחבת היישומים שאנחנו מציעים ללקוחות".

מה הם התחומים המעניינים אתכם?

ברימן: "הגדרנו מספר תחומים. אחד מהם, למשל, הוא תחום עיבוד התמונה. קיים בעולם עניין רב בשיפור הרזולוציה של מצלמות, כדי שניתן יהי לקבל ביצועים של 16 מגה-פיקסל ממצלמות של 8 מגה-פיקסל המצויות בסמארטפונים. אנחנו גם מחפשים יכולות של ניתוח התמונה, עיבוד אלמנטים בתוך התמונה ויכולת לבצע זיהוי של אנשים, כלי-רכב ועוד".

שוק-יעד חדש: בטיחות ממונעת

"היכולת הזאת חשובה מאוד עבור שוק האלקטרוניקה הממונעת (Automotive), במיוחד המגזר המתפתח של פתרונות בטיחות (Automotive Safety). מערכות של חיישנים הבוחנות את הנעשה מסביב לרכב ומנתחות את הממצאים. יהיו גלאים שיסתכלו קדימה, אחורה לצדדים, גלאים שיוודאו את מצב העירנות של הנהג ועוד.

"כשמתחילים לספור את כל הגלאים שיהיו ברכב העתידי, וכל גלאי צריך מעבד, מתברר שמדובר בפוטנציאל מאות מיליוני מעבדים בשנה לתעשייה כולה. מבחינתנו מדובר בהזדמנות חדשה, מכיוון שיש עכשיו דרישה של הרגולטור שתיאלץ את יצרניות הרכב לשלב את הגלאים בתוך כ-3-5 שנים גם במכוניות סדרתיות, ולא רק במכוניות פאר. אנחנו מקווים שבעתיד המאוד קרוב נוכל להציע מוצרים ספציפיים לשוק הזה".

לתוכנית הכנס: http://events.ceva-dsp.com/israel/agenda.html

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית