Coto הציעה לחברות ישראליות מתג MEMS למכשור רפואי

23 אפריל, 2013

מתגי RedRock החדשניים מופיעים במארז SMT ומיוצרים בטכנולוגייה חדשנית המאפשרת ייצור רכיבים אנכיים המופעלים באמצעות שדה מגנטי חיצוני ולא צורכים חשמל

המתג מיועד לספק לציוד רפואי את כל היתרונות של מתגי Reed, ללא חסרונותיהם

REDROCKחברת Coto Technology נפגשה לאחרונה עם חברות ישראליות המפתחות ציוד רפואי כדי לעניין אותן במתג מסוג חדש לחלוטין המיועד לשימוש במערכות מאובטחות וחסכוניות באנרגיה. החברה לא דיווחה אל איזה חברות פנתה, אולם במצגת שלה שניתנה בשבוע שעבר בכנס טכנולוגי בארה"ב, ניתן היה לראות את הלוגו של חברת גיוון אימג'ינג.

החברה פיתחה טכנולוגיית ייצור חדשה שבאמצעותה היא מייצרת רכיב SMT הכולל מתג מבוסס MEMS, אשר מופעל באמצעות שדה מגנטי חיצוני. המתג נועד להחליף את המתגים הוותיקים יותר מסוג Reed Switch, אשר מיוצרים בתוך שפופרת זכוכית אטומה ומופעלים גם הם בצורה בטוחה באמצעות שדה מגנטי. כך למשל, רוב המחשבים האישיים הניידים כוללים היום מתגי Reed Switch, המשמשים לכיבוי המחשב כאשר סוגרים את הצג.

סטיבן ריי עם דגם פלסטי מוגדל של מתג MEMS ממשפחת RedRock
סטיבן ריי עם דגם פלסטי מוגדל של מתג MEMS ממשפחת RedRock

מתגי Reed משמשים לתפקידים מוגדרים מאוד, מכיוון שהם מאופיינים באמינות רבה מאוד, הם אטומים לחלוטין לסביבה ואינם צורכים אנרגיה במצב המתנה. למעשה, הם צורכים אנרגיה רק ברגע שבו מגיעה פקודת המיתוג המגנטית בלבד. מכיוון שהיא בדרך-כלל חיצונית למכשיר, הפקודה לא צורכת משאבי סוללה.

במהלך פגישה עם עיתונאים טכנולוגיים בכנס Electronics Global Press Summit שנערכה בשבוע שעבר בקליפורניה, סיפר הטכנולוג הראשי של החברה, סטיבן דיי, שקו המוצרים החדש RedRock של מתגי ה-MEMS, מיועד לספק לציוד רפואי את כל היתרונות של מתג Reed, ללא החסרונות שלו: מגבלת גודל המונעת להקטין אותו למימדים הדרושים כיום במוצרים חדשים ובאבזרים הנשתלים בגוף.

רכיב סגור עם אטימת זהב

דיי: "עד היום לא ניתן היה לייצר מתגי MEMS מכיוון שרכיבי MEMS מיוצרים בתצורה אופקית שטוחה, ואין להם עוצמת אחיזה והגנה בפני אותות אקראיים. פיתחנו יכולת בניית רכיבים אנכיים, המאפשרת לייצר מסה של חומר מוליך ועוצמת אחיזה גדולה של המתג. אנחנו מצמיחים את המתג בטכנולוגיית Electro-plating על-גבי מצע קרמי, לאחר מכן אנחנו מצמיחים סביבו קירות, משקיעים אטם זהב וסוגרים אותו במצע עליון. כאשר מחממים את הרכיב, הזהב נמס ויוצר אטימה הרמטית. התוצאה היא רכיב SMT במארז אטום לחלוטין כאשר הדרך היחידה להפעיל את המתג היא באמצעות הצמדת שדה מגנטי אליו".

המתג עמד במבחני הסמכה ומבצע 125 מיליון פעולות מיתוג לפני הופעת התקלה הראשונה. כיום החברה נערכת לשווק אותו כמענה למספר יישומים מעניינים, דוגמת הפעלת אבזרים רפואיים חסכוניים באנרגיה. המתגים האלקטרוניים המקובלים היום בשוק בזבזניים באנרגיה משום שהם צורכים משאבי סוללה גם במצב המתנה. בנוסף, החברה מציעה אותם כתחליף למתגי ה-Reed הקיימות היום במערכות אישיות לבקרת הזרקת אינסולין אצל חולי סוכרת, ולהפעלת אבזרי שמיעה.

אחד מיעדי החברה הוא להגיע לשוק הרכב: במכוניות המודרניות קיימים היום הרבה מאוד מתגי Reed בזכות העמידות והבטיחות שלהם. אולם מתגים אלה פועלים במתכונת של מתג בינרי. למשל, הם מדווחים האם יש מספיק שמן בבלמים, או אם אין מספיק שמן. שימוש במתגי MEMS מאפשר להשתמש במספר גדול של מתגים במקום במתג יחיג, ולקבל חיווי כמותי ולא רק איכותי.

הטכנולוגיה החדשה של Coto מעוררת מחשבות. מדובר בחברה קטנה (90 עובדים) שהוקמה לפני 93 שנים והתמחתה בייצור מתגים אלקטרו-מגנטיים (Relay). בשנים האחרונות היא החלה להיכנס לתחום הרכיבים הממוזערים, והחלה לייצר מתגי Relay במארזים המיועדים למעגלים מודפסים צפופים.

זה יהיה גם השלב הבא של מוצרי RedRock: "אחרי השקת המוצר הנוכחי, נשתמש בטכנולוגיה שפיתחנו כדי להוסיף סליל המיוצר באמצעות טכנולוגיית MEMS, ונוציא לשוק מתגים אלקטרו-מגנטיים זעירים, שיאפשרו להמציא סוגים חדשים של חיישנים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MEDICAL DEVICES , חדשות , מכשור רפואי , סמיקונדקטורס , רכיבים