SolarEdge מתכננת להתחיל לייצר גם בהונגריה

13 מאי, 2013

כיום היא מייצרת בישראל ובסין. SolarEdge סיפקה עד היום 2 מיליון מערכות מיצוי אנרגיה וממירים וקיבלה לאחרונה אישור באירופה ובארה"ב למערכות מיצוי המדור החדש, המותקנות בכל פאנל סולארי

להערכת החברה, היא מחזיקה בכ-80% מהשוק של ממירים חכמים ומערכות מיצוי

בחודשים הקרובים צפויה חברת חברת SolarEdge מהוד השרון להתחיל בייצור בהונגריה של מערכות ניהול האנרגיה החכמות מתוצרתה. ל-Techtime נודע שהיא נמצאת במשא ומתן עם קבלנית ייצור שתהיה אחראית על קו הייצור החדש.

כיום מיוצרות המערכות האלקטרוניות של SolarEdge במפעל פלקסטרוניקס במגדל העמק ובמפעל של חברת Jabil בסין, ממנו יוצאת הסחורה בעיקר לארצות הברית. מדובר בייצור המוני. החודש דיווחה החברה שעד היום היא סיפקה 2 מיליון יחידות מיצוי אנרגיה ללקוחות בעולם, בעיקר באירופה ובארצות הברית. עם תחילת הייצור בהונגריה, מתכננת החברה להפעיל שלושה קווי ייצור: בישראל, בסין בהונגריה.

אבזר הבקרה החדש של SolarEdge. הופך כל פאנל סולארי לפאנל חכם
אבזר הבקרה החדש של SolarEdge. הופך כל פאנל סולארי לפאנל חכם

חברת SolarEdge מהוד השרון פיתחה קונספט ייחודי של ניהול ובקרת תהליך הפקת החשמל מפאנלים סולאריים (PV). הפתרון בנוי משלושה מרכיבים מרכזיים: מערכת PowerBox לשיפור הביצועים של כל מודול PV באמצעות מעקב אחר כמויות האנרגיה והמרת DC/CD של כל מודול, ממיר DC/AC להבטחת יעילות המערכת הסולארית בתנאים משתנים, ויישום מבוסס רשת (SolarEdge Monitoring Portal) המנטר את כל המערכת הסולארית עד רמת המודולים הבודדים, ומתריע על תקלות וביצועים לקויים במתקן הפקת האנרגיה.

אחד מהמוצרים המרכזיים של החברה מבוסס על התקנת יחידת מיצוי אנרגיה על-גבי כל פאנל סולרי. הרעיון הוא להפוך כל פאנל טיפש לפאנל חכם באמצעות התקנת יחידת מצוי האנרגיה על-גבי הפאנל עצמו. החלופה הנפוצה כיום בשוק היא התקנת יחידת מיצוי יחידה עבור קבוצת פאנלים, והדבר פחות יעיל מבחינה אנרגטית. להערכת החברה, היא מחזיקה כיום בכ-80% מהשוק העולמי של ממירים חכמים ומערכות מיצוי לפאנלים חכמים. לאחרונה היא קיבלה אישורי הסמכה מהרשויות בארצות הברית ובאירופה  להתקנת הדור החדש של מערכות המיצוי על-גבי הפאנלים עצמם. משמעות היאשורים היא שהיא מוסמכת בכל העולם.

החברה הוקמה הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים בעלי ניסיון בפיתוח מערכות מתקדמות ובעלות שרידות גבוהה. בהם: המנכ"ל גיא סלע, לשעבר שותף בקרן סטאר ומנהל מעבדות פיתוח לאומיות, סגן נשיא למו"פ יואב גלין, אשר שימש מנהל צוותי פיתוח במעבדות לאומיות בישראל, סגן נשיא לטכנולוגיות ליבה מאיר גזית, שקיבל את פרס ישראל לביטחון, וארכיטקט התוכנה הראשי, אמיר פישלוב, שעסק בפיתוח תוכנות למעבדות מחקר לאומיות.

בחודש אוקטובר 2010 השלימה החברה גיוס הון בהיקף של 25 מיליון דולר בהובלת קרן Lightspeed Venture Partners, ובחודש אוקטובר 2011 היא גייסה הון בהיקף של 37 מיליון דולר בהובלת קרן Norwest Venture Partners. כיום היא מעסיקה כ-250 עובדים, מהם 200 בישראל והשאר במשרדי תמיכה ומכירות בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolarEdge