Telit רוכשת את חטיבת הרכב של NXP ב-9 מיליון דולר

25 דצמבר, 2013

בעקבות העיסקה הופכת NXP לשותפה בחברת Telit. שכן התשלום ייעשה באמצעות העברת 2 מיליון דולר במזומן והקצאת כ-3.3 מיליון מניות של טליט לחברת NXP. עם השלמת העיסקה ימונה נציג מהיחידה העסקית של NXP העוסקת בשוק הרכב, כחבר בדירקטוריון החברה

חברת טליט (Telit Communications) חתמה על הסכם לרכישת חטיבת הרכב (Automotive) והטלמטיקס של חברת NXP Semiconductors  תמורת 9 מיליון דולר במזומן ומניות.

רכב הדגמה המיישם טכנולוגיות eCall של NXP
רכב הדגמה המיישם טכנולוגיות eCall של NXP

למעשה, בעקבות העיסקה הופכת NXP לשותפה בחברת Telit. שכן התשלום ייעשה באמצעות העברת 2 מיליון דולר במזומן והקצאת כ-3.3 מיליון מניות של טליט לחברת NXP. כראוי למשקיע מהותי, עם השלמת העיסקה (ברבעון הראשון 2014) ימונה נציג מהיחידה העסקית של NXP העוסקת בשוק הרכב, כחבר בדירקטוריון החברה. מדובר ברכישה השישית של טליט בשלוש השנים האחרונות, בהיקף של כ-50 מיליון דולר.

חברת טליט מעוניינת בעיקר בפלטפורמת הטלמטריה לענף הרכב של החברה (ATOP), כדי להתרחב בתחום התקשורת מכונה למכונה (M2M) בענף הרכב. פלטפורמת ATOP של NXP מאפשרת ליצרני רכב להטמיע שירותי טלמטיקה (טלקומוניקציה ומידע ממוחשב) כגון eCall, בהתאם ליוזמת ADAS  האירופית, לסיוע מהיר לכלי רכב המעורבים בתאונות בכל רחבי האיחוד האירופי, באמצעות מכשיר קומפקטי וזול לתפעול.

עיסקת הרכישה כוללת גם את העסקת צוותי המכירות, ההנדסה והתמיכה של NXP, ושילובם בחטיבת הרכב של טליט. החברה כבר פעילה בתחום זה, ובחודש ביולי 2012 קיבלה את הסמכת ISO/TS 16949. כיום היא מחזיקה בקו מוצרים גדול עבור מגזר הרכב, עם דגש על טכנולוגיות סלולר כמו LTE ו-HSPA+.

טליט מקבלת את בסיס הלקוחות

המייסד ומנכ"ל טליט, עוזי כץ, אמר שהעיסקה מספקת לטליט מומחיות בפלטפורמות ממונעות ובהנדסת תוכנה מתקדמת. "אנחנו מקבלים בסיס לקוחות גדול שכבר תכנן מערכות מבוססות ATOP. הפלטפורמה מרובת השירותים של ATOP תומכת במגוון תכונות בחבילה אחת, לרבות מיקום ומעקב אחר כלי רכב, הפעלה ואבחון מרחוק ויישומים עסקיים כגון ניהול ציי רכב".

חברת טליט נמתמקדת בפיתוח וייצור מודולי תקשורת אלחוטיים בין מכשירים (M2M). מרכז הפיתוח העיקרי שלה מצוי בישראל והיא מפעילה 30 משרדי מכירות וערוצי הפצה בעולם. לחברה כ-5,000 לקוחות. כיום היא ניסחרת בבורסת AIM בלונדון לפי שווי שוק של כ-300 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-171 מיליון דולר, המייצגות גידול של 14% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית