StoreDot הישראלית פיתחה סוללה לסמארטפון הניטענת ב-30 שניות בלבד

8 אפריל, 2014

הטכנולוגיה של StoreDot מבוססת על גבישים ייחודיים שקיומם התגלה במהלך חקר האלצהיימר באוניברסיטת תל-אביב. ב-2013 החברה גייסה 6 מיליון דולר ממשקיעים

הטכנולוגיה של StoreDot מבוססת על גבישים ייחודיים שקיומם התגלה במהלך חקר האלצהיימר באוניברסיטת תל-אביב

STOREDOT

חברת StoreDot מתל-אביב פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לטעון את סוללת הסמארטפון בתוך 30 שניות בלבד. הטכנולוגיה מבוססת על פפטידים, שהן חומצות אמינו המשמשות לבניית חלבונים. החברה ייצרה יחידות בסיס בשם NanoBots בגודל של 2 ננומטר כל אחת.

הטכנולוגיה מבוססת על תגלית מדעית: בשנת 2003 גילו פרופ' אהוד גזית וצוות המחקר שלו באוניברסיטת תל-אביב מבנים חלבוניים זעירים הקשורים להתפתחות מחלת אלצהיימר. בהשראת המבנים האלה, פיתח פרופ' גיל רוזנמן, שהוא אחד ממייסדי חברת StoreDot, את הגבישים מסוג Nanodots שעליהם מבוססת החברה.

מתברר שיש להם תכונות מיוחדות: רמת קיבוליות גבוהה, יכולת יצירת אור נראה בצבעים בהירים ועוד. כיום החברה מפתחת על בסיסם צגים אורגניים לאבזרים ניידים וסוללות מסוג חדש אשר יכולות להחליף את סוללות הליתיום-יון המשמשות באבזרים ניידים.

אחד מהיתרונות הגדולים של הטכנולוגיה הוא שהיא נחשבת לידידותית לסביבה: הגבישים מיוצרים בתהליכים בילווגיים בטמפרטורת החדש וללא שימוש ברעלים ובחומרים מזהמים (סוללות ליתיום-יון מבוססות על חומרים רעילים מאוד וקשים לייצור).

סמיקונדקטור ללא סיליקון

אתמול החברה הדגימה במהלך ארוע Think Next של מיקרוסופט שנערך בנמל תל-אביב, סוללה למכשיר סמארטפון הניטענת במלואה בתוך 30 שניות בלבד. להערת החברה היא מסוגלת לבצע אלפי מחזורי טעינה ופריקה. כעת החברה מפתחת מוצרים נוספים על בסיס הטכנולוגיה, בהם צגים שטוחים גמישים וזיכרונות הבזק (Flash).

למעשה מדובר במוליך למחצה שאינו מבוסס על סיליקון. הגבישים הייחודיים מבוססים על בניית צומת המורכב משני פפטידים. לגבישים אלה תכונות ייחודיות בתחום האלקטרו-מכניקה – כמו ומרים פיאזו-אלקטריים הם מייצריםמטען חשמלי תחת לחץ מכני. הם יכולים לאזור מטען ולייצר אור, מכיוון שניתן לגרום להם להתנודד בתדרים של אור נראה.

הסוללות שהחברה פיתחה מבוססות על החלפת הנוזל האלקטרוליטי בתוך הסוללה בנוזל המכיל Nanodots. פעולה פשוטה זו מכפילה לפחות פי עשרה את קיבולת המטען של הסוללה. מכיוון שיש לחלקיקים האלה מבנה גבישי, הם יציבים מאוד ומספקים יכולת טעינה ופריקה למספר גדול מאוד של מחזורים.

חברת StoreDot הוקמה על-ידי המנכ"ל ד"ר דורון מאיירסדורף, ששימש כמנהל חטיבת ה-SSD של סנדיסק, פרופ' סיימון ליסין שפיתח אלגוריתם לבקרה וייעול זיכרונות הבזק ושימש בעבר כמדען הראשי לתחום טכנולוגיות חדשות בסנדיסק, ועל-ידי פרופ' גיל רוזנמן המשמש כמדען הראשי של החברה. בחודש באוגוסט 2013 היא גייסה 6 מיליון דולר ממשקיעים.

סרטון וידאו המציג את הסוללה של StoreDot:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , סמיקונדקטורס