הוקמה קבוצת העבודה לקידום תקן LTE-U, שיתחרה בתקן Wi-Fi

29 דצמבר, 2015

קבוצת MulteFire כוללת כעת את קואלקום, אינטל, נוקיה ואריקסון ומבקשת לצרף משתתפים נוספים. מטרתה לקדם את תקן LTE-U אשר צפוי להתחרות בתקן Wi-Fi הנפוץ לתקשורת אלחוטית מקומית

קבוצת MulteFire כוללת כעת את קואלקום, אינטל, נוקיה ואריקסון ומבקשת לצרף אליה משתתפים נוספים. מטרתה לקדם את תקן LTE-U אשר צפוי להתחרות בתקן Wi-Fi הנפוץ לתקשורת אלחוטית מקומית

הלוגו של התקן החדש
הלוגו של התקן החדש

אינטל ואריקסון הצטרפו אל היוזמה של נוקיה וקואלקום, והכריזו על הקמת קבוצת העניין החדשה MulteFire Alliance, אשר תקדם את השימוש בטכנולוגיית LTE לתקשורת אלחוטית קצרת טווח בתדרים חופשיים מרישוי. מטרת הקבוצה היא לקדם את טכנולוגיית MulteFire, שהיא טכנולוגיית LTE לתאים סלולריים קטנים בתדר 5GHz. טכנולוגיית MulteFire מנצלת את קישור הרדיו העוצמתי, קלות הניהול ומאפייני הארגון העצמי של LTE שפותחו ב-3GPP, כדי לספק ביצועים משופרים ברשתות מקומיות.

״הבאת יתרונות ה-LTE לספקטרום ללא רישוי מאפשרת לספק כיסוי, קיבולת וניידות משופרים", אמר סטיבן ליטיינס, VP לאסטרטגיה בתחום פס רחב נייד בנוקיה, ויו״ר MulteFire. "הטכנולוגיה הזו מסוגלת לשפר את איכות החוויה (QoE) ואת רמת האבטחה של רשתות פרטיות. MulteFire יכולה לשמש כתקן למארח נייטרלי המשרת משתמשים של מפעילים מרובים, במיוחד במקומות שאליהם קשה להגיע, כמו מבנים ומשרדים״.

סוגיית הקיום המשותף לצד טכנולוגיית Wi-Fi הנפוצה היא נושא מרכזי המעסיק את קבוצת העבודה. חברת קואלקום החלה לעבוד כבר בשנת 2013 על פיתוח הטכנולוגיה, שאותה היא כינתה בשם LTE Unlicensed, או בשם הקיצור LTE-U. מאז היא מנהלת קמפיין מול רשות התקשורת כדי לתמוך באישור התקן החדש. במאמר שפורסם לפני כחודשיים ב-Techtime, הסביר סגן נשיא ליחסי ממשל בקואלקום, דין ברנר, שהתקן מוגדר שאופן שלא יפגע בתשתיות Wi-Fi הקיימות.

תוצאות מהבדיקות של קואלקום על הקיום המשותף של שתי הטכנולוגיות
תוצאות מהבדיקות של קואלקום על הקיום המשותף של שתי הטכנולוגיות

למעשה, הוא אפילו יכול לשפר את תיפקודן: "הבדיקות שלנו מראות שכאשר שתי נקודות גישה מבוססות Wi-Fi חולקות ערוץ יחיד, תפוקת החיבור צונחת ומספקת פחות ממחצית התפוקה המתקבלת מחיבור Wi-Fi בודד. עם זאת, כאשר הן חולקות ערוץ ביחד עם התקן עם LTE-U, תפוקת ה-Wi-Fi המתקבלת היא לעתים דווקא גבוהה יותר".

הפעולה הראשונה של הגוף החדש היתה פירסום קול קורא להמזמין חברות בעולם לסייע בהגדרת מקרי מבחן והזדמנויות עיסקיות, פיתוח המפרט הטכני וגיבוש תוכנית הסמכה למוצרי MulteFire. ״הטכנולוגיה הזו תאפשר ליהנות מביצועים דמויי 4G-LTE ביחד עם פשטות הפריסה של Wi-Fi ברשתות מקומיות״, אמר סגן נשיא בכיר להנדסה בקואלקום, אד טידמן.

הקול קורא של הקבוצה מדגיש שההתפתחות של טכנולוגיית MulteFire, צריכה להבטיח דו-קיום עם Wi-Fi ועם טכנולוגיות אחרות הפועלות בספקטרום ללא רישוי. "MulteFire תוכננה לעמוד בתקני הרגולציה הבינלאומיים של טווח התדרים ללא רישוי, לרבות תכונות Listen-Before-Talk הנדרשות באיזורים כמו אירופה ויפן".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: featured