Advantech בונה תשתית אסטרטגית של IoT תעשייתי

11 פברואר, 2016

בעקבות ההשפעה הצפויה של ה-IoT על התעשייה ועל השוק, החליטה הענקית הטאיוואנית לבצע ארגון מחדש ולהתבסס על שלוש חטיבות מרכזיות: מוצרים משובצים, IoT תעשייתי והעיר החכמה

בעקבות השפעת ה-IoT על התעשייה ועל השוק, החליטה הענקית הטאיוואנית להתארגן בשלוש חטיבות מרכזיות: מוצרים משובצים, IoT תעשייתי והעיר החכמה

ADVANTECH

חברת Advantech הטאיוואנית, שהיא אחת מספקיות פתרונות המיחשוב הגדולות בעולם, הגדירה אסטרטגיית התמקדות מיוחדת בשוק ה-IoT התעשייתי. במסגרת ההיערכות החדשה שלה בתחום, היא רכשה לאחרונה את חברת B+B SmartWorx מאילינוי, ארה"ב, תמורת כ-100 מיליון דולר. החברה פיתחה את משפחת החיישנים המקושרים Wzzard, אשר מיועדים לעבוד בסביבות קשות מאוד ולקשר בין מכונות ובין אבזרי תשתית.

אדוונטק הודיעה שמוצרי החברה משלימים את חבילת WISE platfor שלה. הצוות של סמארטוורקס ישולב בצוות ה-Industrial IoT שלה, והיא תתחיל לשווק את המוצרים של החברה האמריקאית בארה"ב, אירופה ובמזרח התיכון (ככל הנראה בעיקר בישראל).  יו"ר חברת אדוונטק, קיי.סי ליו, אמר שהעיסקה נועדה לחזק את חטיבת הפיתרונות האלחוטיים שלה, כדי להאיץ את התרחבותה לתחום ה-IoT התעשייתי.

פתרונות Wzzard התעשייתיים של חברת סמארטוורקס
פתרונות Wzzard התעשייתיים של חברת סמארטוורקס

מאחורי ההחלטה עומד מחקר שוק שבוצע על-ידי חברת McKinsey המעריך שההשפעה הכלכלית של ה-IoT תגיע להיקף של 11.1 טריליון דולר עד לשנת 2015. המגזר החשוב ביותר הוא של ה-IoT התעשייתי, שיגיע באותה שנה לכ-3.7 טריליון דולר.

מהפיכה בשלושה צעדים

מקינזי צופה שהטמעת ה-IoT בתוך התעשייה תתבצע בשלושה שלבים מרכזיים: בשלב הראשון יותקנו מערכות תקשורת וחיישנים, וממנו ייהנו בעיקר יצרני החומרה. השלב השני יתמקד בהשגת ערך מוסף באמצעות שירותים כמו ביג דטה, אנליטיקס ושירותי חיפוש. בשלב השלישי המהפיכה תתבטא בהתפתחות של מודלים עסקיים חדשים לגמרי בתעשייה.

נשיא אדוונטק, צ'ייני הו, הגדיר שלושה שלבי התפתחות של חברת אדוונטק, בתגובה לשוק החדש: בשלב הראשון היא תגדיל משמעותית את משקלה בשוק באמצעות מוצרים חדשים, בשלב השני היא תאתר תחומי צמיחה באמצעות שיתופי פעולה וחדשנות, ובשלב השלישי היא תייצר שיתופי פעולה עם אינטגרטורים מרכזיים בתחום ה-IoT התעשייתי.

כדי לעמוד ביעד, ייערך ארגון מחדש של החברה. היא תעבור מהתמקדות במוצרים להתמקדות בפתרונות, ותארגן מחדש את שבע החטיבות הקיימות למתכונת של שלוש חטיבות מרכזיות: חטיבת מוצרים משובצים, חטיבת IoT תעשייתי וחטיבת פתרונות העיר החכמה. מערך המחקר והפיתוח ינוהל מההנהלה המרכזית, ולא מהחטיבות הנפרדות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: featured