חברת איירובוטיקס מפתח-תקווה גייסה 28.5 מ' דולר

21 יוני, 2016

בין המשקיעים: מנכ"ל ווייז ומנהל הפיתוח החדשני בגוגל. Airobotics פיתחה מערכת אוטונומית להפעלת רחפן תעשייתי, כולל החלפה אוטומטית של הסוללות והתקנה רובוטית של החיישנים הייעודיים

בין המשקיעים: מנכ"ל ווייז ומנהל הפיתוח החדשני בגוגל. Airobotics פיתחה מערכת אוטונומית להפעלת רחפן תעשייתי, כולל החלפה אוטומטית של הסוללות והתקנה רובוטית של החיישנים הייעודיים לכל משימה

הרובוט של איירובוטיקס ניגש אוטונומית לעמדת העיגון, שבה הוא מוטען באנרגיה ומקבל את המטעד המתאים

חברת Airobotics מפתח תקווה השלימה גיוס הון בהיקף כולל של 28.5 מיליון דולר. בגיוס השתתפו גופים ומשקיעים מארצות הברית ומישראל, בהם מנכ"ל חברת ווייז נועם ברדין, מנהל קבוצת המוצרים החדשניים של גוגל (Google ATAP) ריצ'רד וולדרידג' והקרנות BlueRun Ventures, CRV ו-UpWest Lab.

חברת איירובוטיקס הוקמה על המנכ"ל רן קראוס ומנהל המו"פ מאיר קליינר. היא מעסיקה כ-70 עובדים ועוסקת בפיתוח רחפן תעשייתי המבצע פעילויות ניטור, בקרה ובדיקת אתרים תעשייתיים או אתרים אסטרטגיים אחרים, כמו מכרות, נמלי-ים, ומתקנים להפקת נפט או גאז.

הרחפן של החברה מיועד לעמוד בתנאי סביבה תובעניים ופועל באופן אוטונומי לחלוטין. הוא מנווט את מיקומו בדיוק של 1 ס"מ ומסוגל לצאת לביצוע משימה באופן אוטונומי ולחזור עצמאית אל נקודת העגינה לצורך הטענת מצברים. בנקודת העגינה הוא גם יכול לבצע באופן אוטונומי תהליך מלא של החלפת מצבר ושל החלפת מטעדים.

בסרטון וידאו של החברה המוצג באתר האינטרנט שלה, היא מציגה מספר דוגמאות למשימות שרחפן יכטול לבצען ביעילות רבה מאוד במתקני תעשייה גדולים, מעבר לפעולות אבטחה מובנות מאליהן לאורך הגדרות. בין הפעילויות המוצעות: ניטור רציף של צנרת נוזלים, גאזים וקווי מתח, איתור דליפות או תקלות בהתהוות, אפילו ביצוע אומדנים של חומרי גלם באמצעות צילום ועיבוד תמונה (למשל ערימות פחם או פוספטים).

המנכ"ל רן קראוס על רקע "שדה התעופה האוטומטי"
המנכ"ל רן קראוס על רקע "שדה התעופה האוטומטי"

הבעיה המרכזית נעוצה בכך שיש צורך בכוח אדם מקצועי שיידע להפעיל הרחפן (או המל"ט התעשיתיי) ולתחזק אותו. הרעיון של אירובוטיקס הוא להתגבר על הבעיה באמצעות אספקת מערך תמיכה אוטומטי שלם המבצע חלק מהפעולות של איש המקצוע, ומאפשר ללקוח ליהנות מהיתרונות של רחפן תעשייתי בלא העלויות של שימוש בצוות מקצועי.

המערכת שהחברה מספקת כוללת אומנם רחפן בעל ארבעה מדחפים ותוכנת ניהול הנמצאת בידי הלקוח. אלא שהחדשנות הגדולה של החברה נמצאת דווקא במרכיב השלישי של המערך: בסיס אוויר אוטומטי. ארגז שירות רובוטי שהרחפן נכנס לתוכו ומקבל את כל שירותי התחזוקה והכנת המשימה באמצעות רובוטים אוטונומיים לגמרי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , רובוטיקה , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: איירובוטיקס , רחפנים