אושר מיזוג הענקים בין חברת Dell לבין חברת EMC

1 ספטמבר, 2016

המיזוג בהיקף של יותר מ-50 מיליארד דולר ייצור חברה המעסיקה יותר מ-140,000 עובדים. בישראל, חברת EMC מעסיקה כ-1,000 עובדים

מיזוג הענקים בהיקף של יותר מ-50 מיליארד דולר ייצור חברה גלובלית המעסיקה יותר מ-140,000 עובדים. בישראל, חברת EMC מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים

מניית EMC מגיבה לאישור הסיני
מניית EMC מגיבה לאישור הסיני

משרד המסחר הסיני הודיע שהוא אינו מתנגד לעיסקת המיזוג בין חברת Dell לבין חברת EMC, ובכך הוסרו כל המכשולים הרגולטוריים למימוש העיסקה. הרגולטורים באירופה ובארצות הברית העניקו את אישורם כבר בתחילת השנה. שתי החברות הודיעו שהן מתכננות להשלים את העיסקה בעוד שבוע, ב-7 בספטמבר 2016. העיסקה אושרה גם על-ידי אסיפות בעלי המניות של  Dell ושל EMC.

"זהו רגע היסטורי עבור  Dell ועבור EMC", אמר יו"ר ומנכ"ל  Dell, מייקל דל. "ביחד, אנחנו ממוצבים במקום טוב מאוד לצמוח בתחומים האסטרטגיים של תעשיית ה-IT של הדור הבא, דוגמת מרכזי נתונים מוגדרי תוכנה, תשתיות מאוחדות, ענן היברידי, ניידות ואבטחה. ההשקעות שלנו במחקר ופיתוח וצוות של 140,000 עובדים מסביב לעולם, מעניקים לנו יתרונות גודל וגמישות חסרי תקדים".

בתגובה לקבלת האישור הסיני, זניק המחיר של מניית EMC בבורסה של ניו-יורק מ-28.75 דולר ל-28.99 דולר. אומנם זהו הבדל של דולר אחד בלבד, אבל הוא הספיק כדי להביא את החברה לשווי שוק של 57.36 מיליארד דולר. מדובר באחת מעיסקאות המיזוג הגדולות ביותר בתעשיית הטכנולוגיה בעולם: חברת Dell הציעה סכום כולל של כ-53.6 מיליארד דולר תמורת כל המניות של EMC וכ-80% מהמניות של החברה האחות VMware.

העיסקה נועדה לסייע לחברת דל להרחיב את פעילותה בתחומים הצומחים של תשתיות לטכנולוגיות מידע ומרכזי נתונים וענן, ולצמצם את פעילותה בשוק המקרטע של מחשבים אישיים. חברת דל נמצאת כיום בבעלותו של המייסד מייקל דל, אשר גיבש קונסורציום שרכש אותה מהציבור בשנת 2013 תמורת 24.9 מיליארד דולר, וכיום היא חברה פרטית שאינה נסחרת בבורסה. זהו צד מעניין נוסף של המיזוג: חברה בשווי של כ-25 מיליארד דולר משתלטת על חברת ענק בעלת שווי שוק כפול, אשר מעסיקה כ-70,000 עובדים בעולם.

חוסר הוודאות באשר לפעולות שיינקטו עם המיזוג הוא גדול מאוד. בחודשים האחרונים, דל שיחררה כמה פרטים במסורה: החברה הממוזגת תיקרא Dell Technologies ותמשיך לשווק את כל המוצרים וקווי המוצר של שתי החברות. בנוסף, החברה תשיק מותג חדש בשם Dell EMC, שבו ירוכזו כל הפעילויות מול ארגונים גדולים (enterprise business). המותג Dell יישמר, ויכלול את כל פעילות המכירה הישירה ללקוחות פרטיים וצרכניים.

בישראל ממתינים במתח ל-7 בספטמבר

לעיסקה צפויה להיות השפעה רבה על השוק הישראלי. לחברת EMC יש פעילות רחבת-היקף בישראל, והיא מעסיקה בארץ יותר מ-1,000 עובדים במרכזי המו"פ והמכירות בהרצליה, פתח תקווה, גליל ים, באר שבע וחיפה. EMC הקימה את פעילותה בישראל בשנת 1996 ואת מרכז הפיתוח בשנת 2006. עד היום היא השקיעה מיליארדי דולרים ברכיש תשע חברות ישראליות, בהשקעות בטכנולוגיה ישראלית ועוד. היא היתה החברה הבינלאומית הראשונה שהקימה מרכז פיתוח בפארק ההייטק בבאר-שבע.

אחת מההשקעות הבלטות ביותר היתה רכישת XtremIO בשנת 2012 תמורת כ-430 מיליון דולר. חברת XtremIO  פיתחה טכנולוגיה לייעול זיכרון המבוסס על מוליכים למחצה. החברה משווקת את מערכת X-Brick הכוללת מערך דיסקים מבוססי Flash. בחודש שעבר דיווחה EMC שחטיבת XtremIO שלה השיגה הזמנות בהיקף של כ-1 מיליארד דולר בתוך 18 חודשים, מאז יצא המוצר לשוק. בנובמבר 2015 הודיעה EMC שהמוצר של  XtremIO  היה  "המוצר בעל הצמיחה המהירה ביותר במכירות בהיסטוריה בת 36 השנה של EMC".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות