חומרה של פוינטר תשולב ברכב המקושר של ניסאן

18 דצמבר, 2017

פוינטר תספק את חומרת Cello-CANiQ לפלטפורמת הרכב המקושר NissanConnect בהודו, של יצרנית הרכב ניסאן. פוינטר מתמחה בעיקר בתחום ניהול ציי הרכב. כעת היא מציעה את הטכנולוגיות שלה לתחום הצומח של רכב מקושר

חברת פוינטר טלוקיישן (Pointer Telocation) מראש העין חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת ניסאן בהודו בתחום הרכב המקושר. החברה דיווחה היום (ב') שחברה בת של ניסאן בהודו, Nissan India, בחרה בה לאספקת החומרה עבור פלטפורמת NissanConnect, שהיא פלטפורמת הרכב המקושר של ניסאן. הצלחת הפרויקט עשויה להביא להרחבת שיתוף הפעולה בתחום הזה גם למדינות נוספות.

הפתרון NissanConnect, שהושק באחרונה, הינו פלטפורמת מידע ותקשורת משולבת המתחברת לטלפון החכם של לקוחות ניסאן, ומציעה מגוון שירותי נוחות ברכב, ניווט ואבטחה כגון תכנון נסיעה, איתור כלי הרכב, התראות על חריגת מהירות, סיוע קולי ועוד. המערכת כוללת יחידת שליטה, תקשורת וטלמטריה, המבוססת על חומרה של פוינטר ופתרון תוכנה משלים של חברת InfoTrack Telematics ההודית. הפתרון יהיה זמין לכל כלי-הרכב החדשים של ניסאן בהודו.

ניסאן הודו בחרה יחידת ניהול הצי החכמה של פוינטר, Cello-CANiQ, המשתמשת באלגוריתם חכם המשלב מידע ממספר חיישני רכב וממשקים. המערכת מספקת קישוריות OBD, דיאגנוסטיקה לרכב, ניתוח מאפייני התנהגות הנהג ותחקור תאונות. מנכ"ל פוינטר, דוד מחלב, אמר שהחברה מזהה פוטנציאל צמיחה מהותי בפתרון הרכב המקושר. "אנחנו רואים במהלך הזה צעד ראשון לקראת שיתוף פעולה עתידי, ואנחנו מקווים שהצלחת העבודה המשותפת תאפשר לנו לעבוד עם ניסאן במדינות נוספות. הודו תופעה ייחודית בתחום הזה ונחשבת ל'שוק בתולי' בתחום הטלמטריה".

פוינטר מכוונת לתחום הרכב המקושר

חברת פוינטר מספקת פתרונות ניהול משאבים ניידים (MRM) לתעשיית הרכב. החברה פועלת בעיקר בתחום איתור מכוניות גנובות וניהול ציי רכב, אך נראה כי החברה שמה לעצמה למטרה כעת להתרחב לתחום הרכב המחובר הצומח בעולם כולו. הטכנולוגיה הבסיסית שמציעה החברה, המנתחת בזמן אמת נתונים מהמשאבים הניידים של הרכבים והנהגים ונועדה לסייע לארגונים לנהל בצורה יעילה יותר את ציי כלי הרכב שלהם, תואמת למעשה גם את הצרכים של תחום הרכב המחובר.

בחודש אוגוסט הודיעה פוינטר על שיתוף פעולה לאספקת פתרונות של רכב מחובר בישראל עם קבוצת לובינסקי, היבואנית הרשמית של כלי הרכב של פג’ו, סיטרואן DS ו-MG. ברבעון השלישי של שנת 2017 רשמה החברה הכנסות שיא של 20.2 מיליון דולר, גידול של 27% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

צמיחה של 20% בשנה בהודו

שוק הרכב המקושר בעולם צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב גבוה, וזאת הודות לטכנולוגיית הקישוריות המהירה בכלי רכב והביקוש הגובר לשירותי בידור ומידע (Infotaiment) ושירותי ביטוח מבוססי שימוש. על פי חברת Research and Markets, שוק הרכב המחובר צפוי לצמוח עד שנת 2022 בקצב שנתי של 20% ולהגיע לכדי 96 מיליארד דולר. שוק הרכב בהודו הינו אחד משווקי הרכב הגדולים והצומחים ביותר בעולם, וזאת הודות לעלייה באיכות החיים וההכנסה הפנויה ומגמות העיור.

על-פי נתוני איגוד יצרניות כלי הרכב בהודו, בשנת 2016 נמכרו בהודו מעל 30 מיליון כלי רכב חדשים, עלייה של כ-10% בהשוואה לשנה הקודמת. גם בתחום הרכב המחובר, הודו צפויה להיות אחד ממנועי הצמיחה המובילים ביותר בעולם בשנים הקרובות, עם גידול שנתי משוער של כ-60% עד שנת 2022.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive