סולאר-אדג' רוכשת את גמאטרוניק ב-41 מיליון שקל

10 מאי, 2018

העיסקה מכניסה את סולאר-אדג' אל תחום ה-UPS שאותו היא רוצה להוביל. גמאטרוניק פועלת מירושלים ונסחרת בתל-אביב לפי שווי שוק של 40.6 מיליון שקל. כל 120 עובדיה ייקלטו בחברת סולאר-אדג'

SOLAREDGE

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהרצליה מרחיבה את מגוון הפעילויות שלה, ורוכשת את חברת גמאטרוניק הירושלמית (Gamatronic Electronic Industries) תמורת 41 מיליון שקל. כיום נסחרת גמאטרוניק בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-40.6 מיליון שקל. סולאר-אדג' הודיעה שהיא מתכננת לבנות חטיבת פתרונות UPS (פתרונות אל-פסק) גלובלית על-בסיס כוח האדם, הידע והמומחיות של גמאטרוניק. חברת גמאטרוניק מפתחת ומייצרת מערכות אל-פסק אשר מספקות גיבוי למערכות קריטיות המחוברות למערכת החשמל וצריכות להמשיך לפעול גם כאשר יש תקלות ברשת. החברה פועלת מאז שנות ה-70 ומוכרת את מוצריה בארצות הברית, סין, אירופה, דרום אפריקה ואמריקה הלטינית.

SolarEdge CEO
המנכ"ל גיא סלע

יו"ר ומנכ"ל סולאר-אדג', גיא סלע, אמר שהרכישה היא הצעד הראשון של החברה בהרחבת פעילותה אל מעבר לשוק הסולארי. "שוק ה-UPS צפוי לעבור שינויים עמוקים בשנים הקרובות. אנחנו מאמינים שהשילוב בין סולאר-אדג' וגמאטרוניק יאפשר לנו להיות מוביל עולמי בשוק ה-UPS".

העיסקה צפויה להסתיים בסוף הרבעון השני 2018, ועם סיומה ייהפכו כל 120 עובדי גמאטרוניק לעובדי סולאר-אדג'. מעניין לציין שבשבוע שעבר הכריזה סולאר-אדג' על מוצר נסף המביא אותה אל מעבר לשוק הסולארי: תוכנה לניהול וירטואלי של תחנות כוח המאפשרת לנהל את כל מקורות האנרגיה המבוזרים, כמו גנרטורים וחוות סולאריות, תחת קורת גג אחת.

סולאר-אדג', צומחת ב-82%

חברת סולאר-אדג' מפתחת מערכות למיצוי הספק של פאנלים סולאריים ונחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבקרה והאופטימיזציה של תאים סולאריים. היא מתמקדת בעיקר בייצור ממירים (Inverters) ובקרים המאפשרים להשיג תפוקה מכסימלית בשוק הביתי ובשוק הארגוני, במתקנים גדולים ובחוות סולאריות בהספק גבוה. ברבעון הראשון של 2018 צמחו מכירותיה ב-82% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-210 מיליון דולר. החברה פועלת ברווח גולמי של כ-36%, וצופה כי מכירותיה ברבעון השני יסתכמו ב-220-230 מיליון דולר.

ספק כוח תעשייתי של גמאטרוניק
ספק כוח תעשייתי של גמאטרוניק

גמאטרוניק הוקמה בשנת 1971 ונמצאת בשליטת הנשיא והמנכ"ל יוסף גורן ואליהו שטיינהורן המשמש כדירקטור ומנהל פרוייקטים מיוחדים. היא מתמקדת בפיתוח וייצור מערכות אל-פסק זרם חילופין (AC) למערכות מיחשוב ומערכות אחרות, ומערכות אל-פסק זרם ישר (DC) המיועדות בעיקר לציוד תקשורת.

השוק צומח, המכירות יורדות

בשנים האחרונות החברה חווה ירידה במכירות, מכ-81 מיליון שקל ב-2015 לכ-75.4 מיליון שקל ב-2016 ו-65.7 מיליון שקל ב-2017. החברה פועלת בשוק בעל צמיחה ארוכת טווח. להערכת S&P, עד לשנת 2030 ייעשה שימוש במוצרי אלקטרוניקה הספק בכ-80% מתפוקת החשמל העולמית, הודות להתרחבות השימוש במקורות אנרגיה מתחדשת. בשנת 2017 היא החלה לפעול גם בסין באמצעות חברות בשליטתה.

בדו"ח השנתי של 2017, העריכה גמאטרוניק שהיא מחזיקה בכשליש משוק האל-פסק בישראל, כאשר שתי המתחרות המרכזיות שלה הן APC שבבעלות שניידר אלקטריק וחברת EATON. גמאטרוניק מפעילה מתקן ייצור והרכבות בהר חוצבים בירושלים בשטח של כ-4,700 מ"ר. המבנה מצוי בבעלות החברה, אולם אינו כלול בעיסקת הרכישה עם סולאר-אדג', אשר תשכיר אותו מגמאטרוניק כדי להמשיך בו את הפעילות הקיימת. קבלן הייצור האלקטרוני המרכזי של החברה הוא קבוצת ניסטק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית