פורסייט השתלטה על Rail Vision

12 יולי, 2018

פורסייט מימשה אופציה והגדילה את אחזקותיה בחברה ל-35%, תמורת כ-2.2 מיליון דולר. עד היום היא השקיעה כ-4.2 מיליון דולר בחברה. רייל ויז'ן מפתחת מערכת התראה לנהגי קטר מפני התנגשות

חברת פורסייט (Foresight) הופכת לבעלת השליטה בחברת רייל ויז'ן (Rail Vision), המפתחת מערכת התראה לנהגי קטר מפני התנגשות. פורסייט, הפועלת בתחום הרכב החכם ומפתחת מערכות סיוע לנהג (ADAS) ומערכות חישה לרכב אוטונומי, מימשה את האופציה שהיתה לה במסגרת השקעתה ברייל ויז'ן והגדילה את החזקותיה בחברה מ-32% ל-35% באמצעות מימוש של כתבי אופציות בסך 2.24 מיליון דולר. בכך היא הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה.

הסכם ההשקעה הראשוני של פורסייט ברייל ויז'ן נחתם באוגוסט 2016, אז ביצעה פורסייט השקעה בסכום של 2 מיליון דולר בחברה תמורת 35% ממניות החברה. מאז, בעקבות מספר סבבי השקעה של גופים נוספים ברייל ויז'ן, דוללו אחזקותיה של פורסייט בחברה, אך כעת החברה שוב מחזיקה בעמדת השליטה בחברה.

חברת Rail vision הוקמה בינואר 2015, ובדומה לפורסייט היא מפתחת מערכת המבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה המספקת התרעה מוקדמת לנהג קטר מפני התנגשות במכשולים על-גבי מסילת הרכבת, בכל תנאי מזג אוויר ובכל תנאי תאורה אפשריים. הדבר מתבצע באמצעות שימוש במצלמות ייעודיות לזיהוי עצמים ברזולוציה גבוהה ולמרחק של למעלה מ-1,500 מטר, ואלגוריתם למידת מכונה המנתח את התמונה ומזהה אובייקטים שנמצאים על מסילת הרכבת. מרחק הבלימה של רכבת הנעה במהירות גבוהה יכול להגיע עד 800 מטר בממוצע, ולכן נדרשת מערכת שתוכל לזהות מכשולים ממרחק רב, כדי שהרכבת תבלום מבעוד מועד.

כ-1,000 הרוגים בשנה בארצות הברית בלבד

מנותני משרד התחבורה האמריקני עולה שמדי שנה מתרחשות כ-5,800 תאונות בארה"ב שבהן מתנגשת רכבת באובייקט כלשהו הנקלע אל המסילה, בין אם מדובר באדם או במכונית. תאונות אלה גורמות לכ-1,000 הרוגים בשנה בארצות הברית בלבד. עד היום לא פותחה כל מערכת התראה לנהגי קטר, המספקת להם התראה מספקת. רייל ויז'ן שואפת להביא את מהפכת ה-ADAS שהפכה לחלק אינטגרלי מתעשיית הרכב, גם אל תעשיית הרכבות.

החברה ביצעה בשנה האחרונה מספר ניסויים ברחבי העולם עם חברות רכבות מובילות. בין היתר, דיווחה החברה על ניסויים מוצלחים שבוצעו בשיתוף עם חברות הרכבות הלאומיות של איטליה ושל גרמניה. בחודש דצמבר 2017 השלימה רייל ויז'ן בהצלחה ניסוי במערכת שלה עם חברת רכבות אירופאית מובילה. הניסוי נערך בתנאי חורף קשים ותאורה מינימלית, ולדברי החברה הציג את יכולות המערכת לגלות ולסווג, בזמן אמת, מכשולים בטווחים של כמה מאות מטרים.

גם רכבת ישראל שותפה בפיתוח המערכת של רייל ויז'ן. בשנת 2015 חתמה רייל ויז'ן על הסכם שיתוף פעולה עם רכבת ישראל, שבמסגרתו התחייבה רכבת ישראל לסייע לפתח את המערכת ולערוך בה ניסויים, וגם להטמיע בסופו של דבר את המערכות המוגמרות ברכבות. בעקבות הניסויים המוצלחים, רייל ויז'ן מתכוונת להשיק את המוצר ברמה המסחרית כבר במהלך 2018, ונראה כי המטרה היא גם לבצע במקביל הנפקה של החברה בנאסד"ק שתאפשר להשיג את ההון הנדרש כדי לעבור למסלול המסחרי. מהלך דומה ביצעה פורסייט, שהצטרפה לנסד"ק בחודש יולי האחרון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , השקעות והון סיכון , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Rail Vision , פורסייט