מכירות אלביט צמחו ב-9%; תרומת תעש תורגש רק ב-2019

19 מרץ, 2019

מכירות אלביט הסתכמו ב-3.68 מיליארד דולר ב-2018. עיסקת תעש בהיקף של 495 מיליון דולר מורגשת בינתיים רק בהוצאות נוספות בהיקף של כ-69.5 מיליון דולר. "זהו ארוע יחיד מסוגו עבור החברה"

המכירות של חברת אלביט (Elbit Systems) נמצאות בעלייה עוד לפני השילוב הפיננסי של חברת תעש (IMI Systems), שאותה רכשה אלביט בחודש נובמבר 2018. בשנת 2018 צמחו מכירותיה ב-9% והסתכמו בכ-3.68 מיליארד דולר. יחד עם זאת, עיסקת הענק לרכישת תעש בהיקף של 495 מיליון דולר עדיין לא מורגשת במאזן, מלבד גידול של 69.5 מיליון דולר בהוצאות העיסקה, הכוללות בעיקר מחיקות מלאי והוצאות על כוח אדם.

לדברי נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, עיסקת תעש היא "ארוע יחיד מסוגו" עבור החברה. "אנחנו נכנסים לשנת 2019 כחברה גדולה בהרבה בעלת מחזור מכירות גבוה מ-4 מיליארד דולר וצבר הזמנות המתקרב ל-10 מיליארד דולר. אנחנו נמצאים כעת בתהליך השילוב של תעש בתוך אלביט. הפוטנציאל שלו מלהיב, מכיוון שהוא משפר את המיצוב שלנו בשוק העולמי ואת הערך לבעלי המניות. יש לנו נסיון רב ברכישת ובמיזוג חברות, ואנחנו מצפים שמיזוג תעש יהיה מהיר ויעיל".

בעקבות רכישת תעש, הקימה אלביט שתי חטיבות פעילות חדשות: חטיבת מערכות היבשה הכוללת כלי-רכב צבאיים, מערכות ארטילריה ואת כל הפעילויות של תעש. החטיבה השנייה היא חטיבת המודיעין והסייבר (C4I and Cyber Division), המתמקדת בתחומי מערכות שליטה ובקרה, תקשורת אלחוטית, הגנת המולדת וסייבר.הצמיחה העיקרית במכירות בשנת 2018 היתה בתחומי מערכות המודיעין ושליטה ובקרה C4ISR, מערכות לוחמה אלקטרונית קרקעיות ובחטיבת התעופה. הצמיחה בתחום התעופה הגיעה בעיקר הודות לרכישת חברת Universal Avionics האמריקאית באפריל 2018, תמורת כ-120 מיליון דולר. חברת יוניברסל פועלת במספר אתרים ברחבי ארה"ב, והמטה שלה ממוקם בטוסון, אריזונה. היא מפתחת ומייצרת מערכות אוויוניקה אזרחיות עבור מגוון רחב של מטוסים ומסוקים, חדשים ומושבחים.

שידרוג משמר החופים האמריקאי

ברבעון הראשון של 2019 זכתה אלביט במספר מכרזים מעניינים. מינהל הרכש של משרד הביטחון האריך את חוזה רכישת החימוש החכם בחמש שנים נוספות, ובהיקף של כ-333 מיליון דולר. היא זכתה במכרז לאספקת מערכות מערכות אוויוניקה מושבחות למטוסי סיור של משמר החופים האמריקאי. הפוטנציאל של המכרז יכול להגיע לכ-22 מיליון דולר.

במקביל, היא זכתה במכרז לאספקת חליפות לוחמה מלאות עבור שתי ספינות של חיל הים היווני. מכרז מעניין הוא לאספקת לייצר בעל שני צבעים למטעד אופטי של מל"טים שחברת רייתאון מספקת לצבא האמריקאי (Multi-Spectral Targeting System). אלביט דיווחה שהיקף העיסקה אינו מהותי, אולם כיום מפעיל הצבא האמריקאי כ-3,000 מטעדי MTS, ובטווח הארוך יכול להתברר שזוהי זכיית ענק משמעותית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט