פורטליקס השיקה את טכנולוגיית Foretify לאימות התכנון של כלי-רכב אוטונומיים

15 מאי, 2019

הטכנולוגיה מבוססת על שפת תרחישים חדשה. היא מביאה אל עולם הרכב האוטונומי מתודולוגיות אימות (וריפיקציה) שהובאו ממערכות בדיקה ואימות התכנון של שבבים

חברת Foretellix, התל-אביבית השיקה היום את טכנולוגיית הבדיקה הכמותית לבטיחות של כלי-רכב אוטונומיים (Measurable Safety) שאותה היא פיתחה בשנה וחצי האחרונות. הטכנולוגיה החדשה בשם Foretify מביאה לתעשיית הרכב את גישת האימות (וריפיקציה) Coverage Driven Verification, אשר מבוססת על שפת Hardware Verification Language שהומצאה על-ידי אחד ממייסדי פורטליקס, יואב הולנדר, במסגרת חברת וריסיטי שנמכרה לקיידנס.

הטכנולוגיה החדשה של פורטליקס תאפשר לתעשיית הרכב לעבור מהתמקדות בכמות הקילומטרים שנסע הרכב האוטונומי הנבדק (Quantity of Miles), להתמקדות באיכות הכיסוי (Quality of Coverage), כלומר ביכולת של הרכב להתמודד עם מאות מיליוני תרחישים הנדרשים על-מנת להגיע לרמת הבטיחות הנדרשת. וחילוץ המדדים המוכיחים זאת. המטרה היא לספק מדדים כמותיים המאפשרים להוכיח בצורה ודאית את איכות הכיסוי של המערכות האוטונומיות.

מאות מיליוני תרחישים זה קצת יותר מדי בשביל מסלולי ניסוי

כיום, לשם השוואה, המדדים המקובלים מבוססים על תיעוד נסיעות פיסיות או וירטואליות (בסימולציה) ומדידת מספר הקילומטרים, מספר הכשלים ו/או מספר הפעמים שבהם הנהג האנושי לקח את השליטה על הרכב. בשיטה הזו כמעט ואין אפשרות לכסות את כל התרחישים והיצרנים נדרשים לבצע כמות כמעט בלתי סבירה של ניסויים אמיתיים או וירטואליים.

טכנולוגיית Foretify כוללת שתי פריצות דרך בניהול המורכבות של בניית מאות מיליוני תרחישים ואיסוף מדדי הבטיחות: מודול One to Many ומודול Many to One. הראשון מאפשר לייצג בעזרת תיאור מופשט יחיד כמות גדולה מאוד של תרחישי נהיגה שונים. השני מאפשר לרכז מספר רב של בדיקות המבוצעות על פלטפורמות בדיקה שונות (סימולטורים, מרחבי ניסוי, מערכות חומרה/תוכנה היברידיות, ורכבי ניסוי) ל-Dashboard אחד המכיל מדדי כיסוי קריטיים לצורך קבלת החלטה האם הרכב האוטונומי בטוח.

חברת Foretellix הוקמה בפברואר 2018 על-ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, אשר ייסדו ומכרו את חברת Verisity ונחשבים לחלוצים בתחום הווריפיקציה של מערכות מורכבות בתעשיית השבבים. דירקטוריון החברה כולל את גיל גורן ומשה גבריאלוב, כאשר צוות ה-advisory board כולל את זוהר זיסאפל, בני שניידר, ערן סנדהאוז, ופרופ' עמירם יהודאי. עם הקמתה היא גייסה 1.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים, ובהם זוהר זיסאפל, בני שניידר, גיל אגמון (בעלים ומנכ"ל דלק רכב) וקרן Nextgear. בינואר 2019 היא ביצעה גיוס הון משמעותי ראשון בהיקף של 14 מליון דולר.

למידע נוסף על החברה ועל הטכנולוגיה: המהפיכה של פורטליקס

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי