עלייה בהיקף המיזוגים והרכישות בתעשיית הסמיקונקטור ב-2019

22 ספטמבר, 2019

עוד לא הסתיימה השנה והיקף המיזוגים והרכישות כבר עלה מעל לשנה שעברה. מירב העסקאות התבצעו בתחום הקישוריות ותקשורת הנתונים. אחת העסקאות הבולטות השנה: רכישת מלאנוקס על ידי אנבידיה ב-6.9 מיליארד דולר

לאחר ירידה ניכרת בשנתיים האחרונות, בשנת 2019 חלה התעוררות בפעילות המיזוגים והרכישות בתעשיית הסמיקונדקטור העולמית. על פי נתונים שאספו במכון המחקר IC Insights, ב-2019 נחתמו או הוכרזו כ-20 עסקאות רכש, בהיקף כולל של 28 מיליארד דולר. הנתונים כוללים רכישות של חברות, יחידות עסקיות, קווי מוצר וקניין רוחני.

מדובר בעלייה בהשוואה להיקף הפעילות ב-2018, שהסתכם ב-25.9 מיליארד דולר, ובנתון כמעט זהה ל-2017 (28.1 מיליארד דולר), אך רחוק מרמות הפעילות של 2015 ו-2016, שבכל אחת מהן התבצעו רכישות ומיזוגים ביותר מ-100 מיליארד דולר. יש רק לציין כי הנתון הסופי של 2016 היה 59.8 מיליארד דולר, וזאת לאחר שכמה עסקאות נפלו בשל קשיים רגולטוריים, כמו למשל הניסיון של ברודקום לרכוש את קואלקום, שלא צלח לאחר שנשיא ארצות הברית טראמפ הוציא צו מיוחד למניעת המיזוג הענק.

ב-IC Insights מסבירים כי פעילות המיזוגים והרכישות התמקדה השנה בעיקר בתחום הקישוריות האלחוטית ותקשורת הנתונים, וזאת מתוך הרצון של ספקיות השבבים להרחיב את ההיצע שלהן בתחום הרכב ובתחומים צומחים אחרים כמו מרכזי נתונים, דור חמישי וענן. אחת העסקאות הבולטות בתחום זה היתה הרכישה של מלאנוקס הישראלית על ידי אנבידיה ב-6.9 מיליארד דולר, שנועד לחזק את מעמדה של אנבידיה בתחום הקישוריות המהירה למרכזי מידע.

הציר המרכזי השני שסביבו התרכזה הפעילות היה קשור לתהליך של מיקוד עסקי שביצעו כמה חברות בולטות ואשר במסגרתו הן מכרו יחידות עסקיות, כמו למשל ההחלטה של אינטל למכור את פעילות המודמים למובייל שלה לאפל בחודש יולי תמורת
מיליארד דולר, וזאת לאחר שאינטל לא הצליחה בעשור האחרון לנצח את קואלקום בתחרות על הבכורה בתחום.  מארוול (Marvell) מכרה ל-NXP את חטיבת ה-Wi-Fi שלה ל-NXP ב-1.7 מיליארד דולר, ומנגד רכשה את חטיבת ה-ASIC של גלובלפאונדריז תמורת 740 מיליון דולר במטרה לחדור לתחום ייצור שבבי תקשורת לדור חמישי. גלובל-פאונדריז, מצדה, מכרה השנה גם שני מפעלי ייצור (fabs) של פרוסות ב-300 מ"מ, האחד לאון-סמי ב-430 מיליון דולר והשני ל-VIS הטאיוונית ב-237 מיליון דולר, וזאת כחלק מתהליך של מיקוד עסקי של קבלנית הייצור בתהליכי ייצור אחרים.

בסך הכול, התבצעו השנה כ-6 עסקאות בסכום הגבוה ממיליארד דולר, וביחד הן היוו כ-89% מכלל היקף המיזוגים. ב-IC Insights מעריכים כי בחודשים שנותרו עד סוף השנה יתבצעו עוד מספר עסקאות, שיעלו את סכום המיזוגים והרכישות של 2019 מעל לרמה של 2017, ובכך תהפוך לשנה השלישית בהיסטוריה בהיקף הפעילות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: IC Insights