Dynamic Infrastructure פיתחה פלטפורמה לאיתור ליקויים מבניים בגשרים ובמנהרות

16 אוקטובר, 2019

הפלטפורמה בונה תמונה תלת-ממדית של המבנה על-סמך צילומים וסריקות לייזר ומזהה סדקים, פגמים, ושינויים מבניים המחייבים תחזוקה. "יש משבר עולמי בתחום התשתיות המחייב אימוץ טכנולוגיות חדשות"

חברת Dynamic Infrastructure הישראלית חשפה היום פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המסייעת למהנדסים ואנשי תחזוקה לאתר פגמים מבניים שנוצרים לאורך זמן בתשתיות דרך כגון מנהרות, גשרים ומחלפים, ולתקנם לפני שמתפתחת בעיה שעלולה לערער את יציבות המבנה ולסכן את המשתמשים.

מייסדי החברה הם סער דיקמן, המשמש כמנכ"ל, ועמיחי כהן, שהסתייעו במומחים מארצות הברית ואירופה. לפני הקמת החברה, דיקמן שימש כמנכ"ל של TowerSec, שעסקה בהגנת סייבר לרכב ונרכשה ב-2016 על ידי Harman, והמשיך לשמש לאחר המיזוג כמנהל תחום הסייבר ב-Harmn, ואילו כהן ניהל את חברת התשתית "מנהרות הכרמל".

החברה, שקמה ב-2017 ומנוהלת מתל אביב, ניו יורק וברלין, כבר מעורבת בפרויקטים מול חברות תשתית ממשלתיות ופרטיות בארצות הברית, גרמניה, שווייץ, יוון וישראל. להערכת החברה, השימוש בפלטפורמה שלה סייע ללקוחותיה, המנהלים בסך הכול כ-30,000 מבנים רלוונטיים, לחסוך באופן משמעותי בהוצאות התפעוליות ובהשקעות ההון.

הפלטפורמה של החברה משתמשת בכל המידע הוויזואלי שנאסף מהביקורות התקופתיות שנערכו במקום, ובכלל זה צילומי סמרטפון, צילומי אוויר מרחפנים וסריקות לייזר, ובונה תמונה תלת-ממדית מפורטת של המבנה. המערכת משווה בין מצב המבנה בהווה לביקורות קודמות, ומאתרת סדקים, פגמים וחריגות שמצריכים תחזוקה מונעת ומתריעה אוטומטית בפני המפעיל.

בחברה ממשילים את הפלטפורמה לסריקת ה-MRI, אשר מספקת לרופא תמונה תלת-ממדית של איבר המטופל ומאפשרת לו לאבחן את הבעיה. לדברי דיקמן, עד היום לא היתה מערכת יעילה שמסוגלת לאתר במהירות  ובמדויק ליקויים בגשרים לאורך זמן. "הפלטפורמה שלנו  מספקת מעקב והתראות שמסייעות לנהל טוב יותר את הוצאות התחזוקה ולמנוע את הקריסה הבאה". המערכת אינה דורשת התקנת ציוד או חיישנים במבנה, אלא מתבססת על ניתוח מידע קיים.

עלות תיקון הגשרים בארה"ב: 171 מיליארד דולר

לפי דו"ח שפורסם בתחילת השנה על ידי איגוד מהנדסי הכבישים והגשרים בארצות הברית (ARTBA), מתוך 616 אלף הגשרים הנמצאים בארצות הברית, כ-47 אלף גשרים סובלים מליקויים מבניים אשר מחייבים מענה דחוף, וכ-235 אלף גשרים זקוקים לתיקונים כאלה ואחרים. התקציב הנדרש כדי לתקן את כל הליקויים נאמד ב-171 מיליארד דולר.

גם בישראל המצב מטריד: בדיקה שביצעה "נתיבי ישראל" ב-2017 גילתה 217 גשרים לכלי-רכב ולהולכי רגל במצב תחזוקתי שהוגדר כ"גרוע". בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים של קריסת גשרים שגבו חיי אדם. במרץ 2018 קרס בפלורידה גשר להולכי הרגל והביא למותם של 6 בני אדם. מספר חודשים לאחר מכן קרס גשר בין עירוני בגנואה, איטליה והביא למותם של 43 בני אדם. דיקמן: "התחזוקה הירודה של גשרים ומנהרות מובילה לאובדן בחיי אדם ולבזבוז משאבים. הטכנולוגיה שלנו יכולה לייעל את הקצאת המשאבים".

[קרדיט תמונה ראשית: Joseph Sohm]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , חדשות , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: Dynamic Infrastructure , תשתית