ARM הוסיפה בינה מלאכותית למיקרו-בקרים מסדרה Cortex-M

19 פברואר, 2020

הכריזה על המיקרו-בקר החדש Cortex-M55 ועל מודול עיבוד הרשתות הנוירוניות Ethos-U55, המיועדים לספק יכולות בינה מלאכותית לאבזרי IoT חסכוניים בהספק

חברת ARM הכריזה על תוסף של קניין רוחני (IP) המאפשר לבצע פעולות עיבוד רשתות נוירוניות גם במיקרו-בקרים החסכוניים ביותר שלה, ממשפחת Cortex-M. התוספת הזאת מופיעה בשתי תצורות: בתצורה אחת, החברה הכריזה על המעבד החדש Cortex-M55, אשר כולל מעגלי לימוד מכונה פנימיים, שלהערכת החברה מאיצים את הביצועים בתחום הבינה המלאכותית פי 15 בהשוואה למעבדים הקודמים במשפחת Cortex-M.

בתצורה השנייה, החברה הכריזה על מודול בינה מלאכותית מיניאטורי בשם Ethos-U55 NPU. מדובר בתכנון של מעגל microNPU, שהוא מימוש בחומרה של Neural Processing Unit המיועד לשמש במיקרו-בקרים ממשפחת Cortex-M. להערכת החברה, התוסף משפר פי 480 את ביצועי לימוד המכונה של המיקרו-בקרים מהסדרה הזאת.

לימוד מכונה במיליארדי התקנים

התוספת של בינה מלאכותית למעבדי Cortex-M מיועדת לאפשר הטמעה של יכולות בינה מלאכותית באבזרי IoT. "כדי לספק יכולות AI בכל מקום, יש צורך ביכולות לימוד מכונה מקומיים במיליארדי התקנים", אמרה מנהלת תחום אוטומטיב ו-IoT ב-ARM, דיפטי וצ'אני. "התוספות החדשות מבטיחות שאף התקן לא ייוותר מאחור. כעת ניתן להפעיל לימוד מכונה מקומי על-גבי ההתקן הקטן ביותר, ולפתוח את האפשרות לשילוב AI מאובטח בטווח רחב מאוד של יישומים".

החברה מסרה ש-Cortex-M55 ו-Ethos-U55 נתמכים באופן מלא במערך כלי התוכנה הקיימים של Cortex-M. בנוסף, כלי הפיתוח שלהם מאפשרים לבצע אינטגרציה ואופטימיזציה בסביבות לימוד המכונה המובילות, דוגמת TensorFLow Lite Micro. כדי להבטיח תכנונים מאובטחים וקבלת הסמכות PSA, המעבדים האלה ותכנוני הייחוס הנלווים (מבוססי Corstone), עובדים עם Arm TrustZone, המאפשרת שילוב קל יותר של האבטחה בתוך מערכת על-שבב מלאה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: ARM