מדיטמי שילבה את מכ"ם ואיאר ברובוט לניטור תסמיני קורונה

25 מאי, 2020

מדיטמי הוא גרסה רפואית-אירופית של הרובוט האישי temi. המכ"ם התלת-מימדי של ואיאר מספק ניטור מרחוק של קצב נשימה, דופק וחום, וגם יזהה נפילות של קשישים. "יש המון אפשרויות באינטגרציה שבין שני המכשירים"

חברת מדיטמי (Meditemi) תשלב ברובוט האישי שהיא משווקת לעולם הבריאות, את חיישן המכ"ם התלת-מימדי של ואיאר (Vayyar) הישראלית, על מנת לשדרג את יכולות הניטור מרחוק של הרובוט ולסייע בזיהוי תסמיני קורונה. בעזרת המכ"ם של ואיאר, הרובוט Meditemi יוכל למדוד ממרחק של מטר, ותוך פחות מ-10 שניות, את חום הגוף וקצב הנשימה ופעימות הלב של האנשים מסביב ולהציג על הצג את רמות הסיכון של כל אחד להיות חולה קורונה על סמך שקלול התסמינים. הרובוט יוכל לשמש בכניסה למתחמים כמו שדות תעופה, בתי חולים ומשרדים ולנטר את העוברים והשבים.

מדיטמי הוא למעשה מיזם משותף (Joint Venture) שהוקם בהונג-קונג על ידי חברת Temi Global הישראלית, שפיתחה את הרובוט האישי temi, וחברת Medisana הגרמנית, המשווקת מוצרים בתחום הבריאות האישית. מדיסנה היא חברת-בת של התאגיד האלקטרוניקה הסיני Ogawa. המיזם המשותף הוקם במטרה לשווק באירופה, תחת המותג של מדיסנה המוכר בגרמניה, גרסה של הרובוט temi המותאמת לעולם הבריאות האישית.

שיתוף הפעולה שנולד במחלקת הקורונה

temi הינו רובוט אישי המהווה הכלאה בין טאבלט מבוסס אנדרואיד לבין פלטפורמה רובוטית ניידת, המופעלת באמצעות הוראות קוליות ומחוות ידיים. הרובוט כולל יכולת זיהוי מכשולים ותכנון נתיב, יודע לזהות את בעליו, ללכת אחריו, ולבצע משימות שונות, וכל זאת ללא צורך בשימוש במקלדת או במסך מגע.

שיתוף הפעולה בין ואיאר למדיטמי נולד במחלקת הקורונה בבית-החולים שיבא, במסגרת פיילוט שבו נבחן השימוש במגוון פתרונות טכנולוגיים של רפואה-מרחוק. רותם גסלביץ', מנהלת הפיתוח העסקי של ואיאר באירופה, סיפרה ל-techtime. "יש המון אפשרויות לעשות אינטגרציה בין שני המכשירים, והדבר הראשון שחשבנו עליו הוא להביא פתרון שיספק ניטור מקיף יותר של תסמינים האופייניים לקורונה, ולא רק חום גבוה."

יישום ראשון בעולם הרובוטיקה

ואיאר פיתחה חיישן RF מרובה-אנטנות בתדר גבוה (3-81 ג'יגה-הרץ), אשר מסוגל לספק תמונה תלת-מימדית ב-360 מעלות של הסביבה וזאת ללא כל שימוש במצלמה. בניגוד לאמצעים אופטיים, בשל התדר שעליו הוא מתבסס, החיישן מסוגל לקלוט גם מידע המוסתר על ידי אובייקטים, וכך למשל לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר הסימנים החיוניים של בני אדם הנמצאים מעבר לקיר. לטכנולוגיה של החברה עשויים להיות יישומים אפשריים רבים בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, הביטחון, הרפואה, הצרכנות ועוד.

לפני כשנתיים הוציאה ואיאר לשוק, על בסיס הטכנולוגיה שלה, גלאי שניתן לתלות על הקיר והוא מזהה מרחוק מקרים של נפילת קשישים בבית, בבית-אבות או בבית-חולים. גם ב-meditemi המכ"ם של ואיאר ישמש לזיהוי מרחוק של נפילת קשישים, ובמקרה כזה הרובוט יוכל לגשת אל הקשיש ולאפשר לו לתקשר באמצעות שיחת וידיאו או להזעיק עזרה.

"זיהוי הנפילות הופך את הרובוט לפתרון המותאם במיוחד לתחום רווחתם של בני הגיל השלישי. זהו המוצר הראשון בתחום הרובוטיקה האישית שבו מוטמע החיישן שלנו."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם , משבר הקורונה , רובוטיקה

פורסם בתגיות: Vayyar , טמי