דיוק רובוטיקס הפכה לחברה ציבורית בארה"ב

5 יולי, 2020

באמצעות מיזוג הופכי לתוך השלד הבורסאי של UAS Drone. דיוק פיתחה רחפן קרבי המסוגל לשאת נשק קל ומיועד ללוחמה בטרור בשטח אורבני. מטרת המהלך היא לקדם את שיווק המערכת בשוק הצבאי בארה"ב

דיוק רובוטיקס הישראלית השלימה את המיזוג עם חברת UAS Drone Corp האמריקאית, כפי שנחתם בין שתי החברות בחודש אפריל. כמו דיוק רובוטיקס, UAS Drone עוסקת בתחום פיתוח וייצור הרחפנים, אך למעשה מדובר בחברה שכבר אינה פעילה זמן רב והיא בגדר "שלד בורסאי", שדיוק רובוטיקס מתמזגת לתוכו כדי להפוך לחברה ציבורית בארצות הברית. דיוק רובוטיקס הוקמה על-ידי יוצאי יחידות מיוחדות, ופיתחה רובוט מעופף נושא נשק קל עבור משימות לוחמת חי"ר בשטח בנוי

ההסכם בין שתי החברות מתווה מהלך של מה שקרוי "מיזוג הופכי": UAS Drone תרכוש את דיוק רובוטיקס, בתמורה ל-99% ממניותיה שלה. דיוק רובוטיקס תהפוך לחברת-בת בבעלות מלאה של UAS Drone, אך הבעלים של דיוק יחזיקו במלוא מניותיה של חברת-האם וישלטו בה בפועל. כמו כן, לפי ההסכם בעלי התפקידים המרכזיים של דיוק יאיישו את התפקידים המרכזיים ב-UAS Drone. זהו מהלך נפוץ בשוקי המניות, שמאפשר לחברות פרטיות להפוך לציבוריות בהליך מזורז וללא צורך בהגשת תשקיף. בהודעה לעיתונות ציינה דיוק רובוטיקס כי מטרת המהלך היא לקדם את שיווק הרחפן הקרבי שפיתחה, TIKAD, לשוק הצבאי.

UAS Drone נסחרת ב"רשימה הוורודה" (Pink Market), שוק "מעבר לדלפק" (OTC) שבו נסחרות מניות בשווי נמוך מאוד של סנטים בודדים למניה. אף שמדובר במניה שאינה נסחרת בבורסה מרכזית, היא עדיין תהיה כפופה לפיקוח של הרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) ומחויבת להגיש דו"חות תקופתיים ולדווח על כל אירוע מהותי. בהיותה חברה ציבורית, תוכל דיוק לגייס הון ממשקיעים באמצעות מכירת מניותיה.

רובוט מעופף הלוחם בטרוריסטים מהאוויר

חברת Duke Robotics, שהוקמה ב-2014, פיתחה רובוט קרבי מרחף מסוג אוקטוקופטר (בעל 8 מדחפים), המסוגל לשאת נשק קל במשקל של עד 9 ק"ג שניתן לתפעל מרחוק באמצעות טאבלט. הרובוט ניחן בשש דרגות של חופש, כלומר מסוגל לנוע בכל שלושת הצירים במרחב התלת-מימדי, מה שמאפשר לו לבצע משימות לחימה מורכבות ומדויקות. לדברי החברה, הרחפן מיועד לתת מענה לאתגר של לוחמה בטרוריסטים בשטחים עירוניים.

ביוני 2016 קיבל הרובוט של החברה את הפרס הראשון בכנס טכנולוגיות ללוחמה בטרור שאורגן על-ידי המשרד ללוחמה בטרור (CTTSO) בארה"ב, מפא"ת בישראל ופורום MIT ליזמות. ב-2017, במסגרת גיוס הון שביצעה, דיווחה החברה כי היא עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וצפתה להזמנות ממשרד הביטחון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , רובוטיקה , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: דיוק רובוטיקס