פולקסווגן רכשה שתי מדפסות סטרטסיס עבור סדנת הייצור של דגמי רכב חדשים

25 נובמבר, 2020

המדפסות מסוגלות להדפיס חלקים משבעה חומרים שונים בצבעים שונים. ישמשו לייצור חלקי רכב של פולקסווגן לצורך בניית אבות טיפוס לצורכי בדיקות לפני המעבר לייצור המוני

בתמונה למעלה: מראה פנים של דגם Tiguan R-Line מתוצרת פולקסווגן, שהחל את דרכו בסדנת Pre-Series-Center

חברת פולקסווגן רכשה שתי מדפסות חדשות של סטרטסיס (Stratasys) מרחובות עבור סדנת ייצור האבות טיפוס שלה. מדפסות התלת-מימד מדגם J850 3D Printer נחשבות למדפסות התלת-מימד התעשייתיות היחידות המסוגלות להדפיס חלק מכני בכמה חומרים שונים ובכמה צבעים שונים, במהלך הרצת הדפסה אחת. הן הותקנו בסדנת Volkswagen Pre-Series-Center הפועלת בעיר צוויקאו, גרמניה, ואחראית על ייצור כל הדגמים של החברה לצורך בדיקה והערכה לפני העברתם לייצור המוני.

פולקסווגן תשתמש במדפסות הזרקת הדיו מסוג Poly-Jet לצורך ייצור אבות טיפוס של חלקים ואבזרים עבור דגמי רכב חדשים ולייצור אבות-טיפוס של חלקים ואביזרים לרכב. בעקבות ההודעה זינקה מניית סטרטסיס בנסד"ק בכ-8.5%, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-850 מיליון דולר. מדפסת J850 מיועדת לשוק התעשייתי. היא הושקה ב-2019 ומחירה נאמד בכ-200-300 אלף דולר ליחידה. היא מסוגלת להדפיס דגמים משבעה חומרים פולימריים שונים, ובצבע מלא, בהדפסה אחת. להערכת סטרטסיס, המדפסת מאפשרת למהנדסי פולקסווגן להדפיס אבות-טיפוס ברמת דיוק של 99% בהשוואה למוצר המוגמר המיוצר בקווי ייצור ייעודיים, והשימוש במדפסות יאפשר ליצרנית הרכב להאיץ תהליכים ולחסוך בעלויות.

המדפסת התעשייתית J850 3D Printer של סטרטסיס
המדפסת התעשייתית J850 3D Printer של סטרטסיס

שינוי כיוון עסקי וטכנולוגי

הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-127.9 מיליון דולר, ירידה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019. שולי הרווח נחתכו מ-49.2% ל-38.3%, וכתוצאה מכך ההפסד הנקי ברבעון האמיר ל-405 מיליון דולר. בחברה מייחסים את הירידה החדה בהכנסות למשבר הקורונה, ואולם ביצועיה הכספיים של החברה נמצאים במגמת שחיקה כבר כמה שנים.

המנכ"ל יואב זייף, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה, מוביל כעת שינוי  במיקוד האסטרטגי של החברה, במטרה להעביר את הדגש מטכנולוגיות מוכוונות אבות טיפוס (Prototyping), לטכנולוגיות מוכוונות ייצור (Production). במסגרת ההשינוי החברה משקיעה משאבים בפיתוח שתי טכנולוגיות מרכזיות המותאמות יותר לייצור: טכנולוגיית PBM – Powder Bed Fusion שבה ממצקים פולימר בצורת אבקה באמצעות מקור חום כמו לייזר או ראש תרמי, וטכנולוגיית VAT Photo Polymer שבה ממצקים תמיסה של חומר פולימרי רגיש לאור באמצעות חשיפתו לקרינה אולטרה-סגולה. סטרטסיס אף שוקלת רכישה של חברות מהתחומים האלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: הדפסת תלת-מימד , סטרטסיס