ואלנס קוצרת את פירות תרומתה לתקן MIPI

12 ספטמבר, 2021

שבביה ישולבו במצלמות הרכב של Sunny Optical הסינית, המספקת אותן לב.מ.וו, טויוטה, אאודי ועוד. זה הסכם נוסף של ואלנס לאחר שארגון התקינה MIPI אימץ את טכנולוגיית החברה כבסיס לתקן תקשורת ממונע

שיתוף פעולה נוסף לחברת ואלנס (Valens) בשוק מצלמות הרכב. ואלנס הודיעה על הסכם עם יצרנית עדשות המצלמות הסינית Sunny Optical, שבמסגרתו ישולבו שבבי התקשורת של החברה בדור הבא של חיישנים למערכות ADAS ותצוגה פנורמית. לפי סאני אופטיקל, היא ספקית עדשות המצלמה המובילה בעולם לתעשיית הרכב, עם נתח שוק של 30% לערך. בין לקוחותיה, יצרניות רכב בינלאומיות כמו ב.מ.וו, אאודי, טויוטה, קרייזלר, GM, פולקסוואגן ועוד.

בין היתר, ישולבו השבבים של ואלנס בחיישן מצלמה של סאני אופטיקל למערכות ADAS ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל, ובחיישן למצלמה פנורמית ברזולוציה של 3 מגה-פיקסל, המספקת תצוגה של 360 מעלות של הנעשה סביב הרכב. שבבי התקשורת של ואלנס מאפשרים להעביר נתונים בין מערכות הרכב במהירות של עד 16 ג'יגה-ביט לשנייה על-גבי כבל יחיד. השימוש בשבבים של ואלנס יאפשר לחבר את חיישני המצלמה לבקר אלקטרוני (ECU) בכבל פשוט (UTP).

שיתוף הפעולה עם סאני אופטיקל משקף יתרון תחרותי של ואלנס בשוק הרכב, הנובע מהחלטת ארגון התקינה המוביל MIPI לבסס את התקן הראשון שלו לעולם הרכב על הטכנולוגיה של ואלנס. התקן, A-PHY, מסדיר את ממשק התקשורת שבין החיישנים והצגים ברכב לבין יחידות המחשוב. יצרניות של מצלמות שמעוניינות לעמוד בתקן החדש של MIPI משתפות פעולה עם ואלנס, שמציעה לפי שעה את הפתרון המתקדם ביותר שתואם את התקן. בחודש יולי, הכריזה סוני על שיתוף פעולה עם ואלנס במטרה להתאים את מצלמות הרכב שלה לתקן.

בוב ז'אנג, מנהל בכיר בסאני אופטיקל, ציין כי מטרת שיתוף הפעולה היא להתאים את מוצרי החברה לתקן A-PHY. "כספקית מובילה בשוק הרכב באסיה, אנחנו מודעים למומנטום שצובר תקן A-PHY של MIPI בתעשייה, ואת ההזדמנות העסקית שעמידה בתקן תספק לנו." סאני אופטיק מפתחת ומייצרת רכיבים אופטיים למצלמות בשוק המובייל והרכב. בשוק המובייל, היא ספקית של עדשות מצלמה ליצרניות המובייל המובילות בסין, ובהן חוואווי, ויוו ואופו. היא נסחרת בבורסה של הונג קונג והכנסותיה ב-2019 הסתכמו ב-5.4 מיליארד דולר.

גדעון קדם, העומד בראש חטיבת האוטומוטיב בוואלנס, אמר כי הבחירה של סאני אופטיקל להטמיע שבבי תקשורת התואמים את התקן של MIPI, היא עדות נוספת לכך שתקן A-PHY עתיד להפוך לתקן השלט בתעשייה. "שיתוף הפעולה עם סאני מספק לנו דריסת רגל חזקה בשוק האסייאתי, שהוא שוק גדול ורווחי. אנחנו עדים לביקוש גדול לשבבים שלנו."

S-Class של דיימלר כוללים את השבב של ואלנס

חברת ואלנס הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי חברת מיסטיקום, ומעסיקה כ-350 עובדים, רובם בהוד השרון והשאר בארצות הברית, גרמניה ובמזרח אסיה. הטכנולוגיה פותחה במקור לשוק הביתי, אולם בינואר 2016 החברה ביצעה תפנית עסקית והחליטה להתאים את הטכנולוגיה שלה לצורכי התקשורת בתוך הרכב.

בסוף 2016 הכריזה ואלנס על שיתוף פעולה משמעותי ראשון בתעשיית האוטומוטיב, עם דיימלר, שבחרה בשבב הקודם שלה, VA6000, לאספקת תשתית התקשורת של מערכות הבידור והטלמטיקה במכוניות שלה. דגמי 2021 S-Class כבר כוללים את השבבים של ואלנס. בחודש מאי הודיעה ואלנס על הסכם מיזוג עם חברת SPAC שיסלול את דרכה של החברה לבורסה של ניו יורק (NYSE) לפי שווי שוק ראשוני של כ-1.16 מיליארד דולר.

האזינו לשיחה עם סמנכ"לית השיווק של ואלנס, דנה זליצקי, מתוך תוכנית מס' 6 בפודקאסט שלנו:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: MIPI , ואלנס , סאני אופטיקל