ערב ההנפקה, ניוסייט הכריזה על חיישן 3D חדש

31 אוקטובר, 2022

ההנפקה תוכננה לנובמבר 2022, אולם נדחתה ברגע האחרון לפברואר 2023. החיישן מאפשר לבצע מדידות עומק מדוייקות. הוא מיוצר בטאואר במגדל העמק ופותח בסיוע מאגד הדמאה חכמה של רשות החדשנות

בתמונה למעלה: תכנון ייחוס של LiDAR מבוסס ניוסייט (מימין) וכרטיס פיתוח לבדיקת יכולות החיישן NSI9000

חברת ניוסייט (Newsight Imaging) מנס-ציונה הכריזה על החיישן התלת מימדי החדש שלה, NSI9000, אשר פותח במסגרת מאגד הדמאה חכמה של רשות החדשנות, אשר כולל את החברות אלביט, ניוסייט, SCD, KAYA Instruments, Third Eye ואפקון. החיישן מבוסס על פיקסלים בגודל של 5μm x 5μm ומייצר 491,520 (1024×480) נקודות עומק, בקצב של עד 132 תמונות לשנייה ומספק דיוק עומק ברמת שגיאה נמוכה מ-1% מהמרחק הנמדד עד לטווח של 200 מטר.

החברה מסרה שהחיישן כולל טכנולוגיות ייחודיות שפותחו במאגד, דוגמת מנגנון תגובה מונחה-אירועים, המבוסס על מעגל לוגי אשר מתחבר אל כל פיקסל, ומאפשר לשדר רק שורות של פיקסלים ששונו בהשוואה לפריים הקודם. הוא כולל טכנולוגיית מולטי טריאנגולציה למדידות עומק במרחקים קצרים מאוד. הדבר מאפשר יישום פתרונות עיר חכמה או פתרונות שהן יש עניין לשדר רק את המידע החיוני ביותר. החיישן גם מאפשר לקבל 480 נקודות עומק מדויקות ברמה של מיקרונים בודדים, לצורך בדיקה תלת-ממדית של אובייקטים קרובים בפס הייצור ליישומי Industry 4.0. נודע שמדובר במאפיינים אשר הוצבו בפני החברה במהלך העבודה במאגד, כדרישות של משתמשים פוטנציאליים.

המנכ"ל אסולין מסר שהחיישן החדש כבר הגיע אל השוק. "התחלנו לספק אותו למספר לקוחות נבחרים שיש להם דרישות מחמירות במיוחד, ולקוחות אשר בדקו את החיישן הקודם שלנו, NSI1000, ואשר המתינו ל-NSI9000". ניוסייט מכוונת את החיישן לשימוש במספר רב של תחומים: עיר חכמה, משקפי מציאות רבודה, יישומי מטאוורס, השוק התעשייתי ואפילו שוק הרכב. בדומה לדור הקודם, החברה פיתחה תכנון ייחוס של חיישן LiDAR המבוסס על הרכיב החדש. החברה מייעדת את המוצרים שלה לשווקים גדולים המבוססים על ייצור המוני רגיש למחיר, ולכן הם מיועדים להיות בתמחור מתאים. במסגרת הזו היא הוסיפה את אופציית Window of Interest המאפשרת ללקוח לבחור את רמת הרזולוציה שבה הוא משתמש.

נסד"ק מתרחקת

חברת ניוסייט הוקמה בסוף 2016 על-ידי המנכ"ל אלי אסולין והטכנולוג הראשי איל יצקן. היא מתמקדת בפיתוח וייצור מודולי מצלמה עבור יישומי ראיית מכונה, הכוללים חיישן אופטי ושבב עיבוד מידע. החיישנים של החברה מבוססים על חישובי טריאגולציה ועל טכנולוגיית טכנולוגיית eTOF, שבה נמדד פרק הזמן שבין שידור אות לייזר בתדר אינפרא-אדום רחוק לבין קליטת ההחזר על-ידי החיישן. כמו קודמיו, גם חיישן NSI9000 החדש מיוצר בטכנולוגיית CMOS של חברת טאואר (Tower) ממגדל העמק.

בחודש אוגוסט 2022 היא חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הספאק Vision Sensing Acquisition Corp. התוכנית המקורית היתה להתחיל להתחיל להיסחר בנסד"ק בנובמבר 2023 לפי הערכת שווי של כ-215 מיליון דולר ערב ההנפקה, אולם לדרישת Vision Sensing משבוע שבר, ההנפקה נדחתה לעת עתה לחודש פברואר 2023. עד היום היא סיפקה ללקוחות כ-400,000 שבבים. לחברה יש הסכם לאספקת חיישנים עבור פנסים קדמיים אדפטיביים שחברת ZKW Group מפתחת עבור אאודי, והסכם לאספקת 100,000 חיישנים לחברת SSZN לצורך שילובם בציוד תעשייתי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , ראיית מכונה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Newsight Imaging , ניוסייט