רייזור לאבס השלימה פיתוח של מערכת בדיקה מבוססת AI לזיהוי תחמושת פגומה

8 פברואר, 2023

המערכת, שפותחה בהזמנת חברה בטחונית גלובלית, מותקנת על גבי פס הייצור ומזהה ומסווגת אוטומטית עשרות סוגי פגמים בתחמושת המיוצרת. רייזור תקבל כ-1.9 מיליון דולר עבור העמידה ביעד 

חברת רייזור לאבס (Razor Labs) דיווחה היום (ד') כי השלימה בהצלחה את המבדקים הראשוניים של מערכת בדיקה מבוססת AI, המבצעת זיהוי וסיווג אוטומטי של פגמים בתחמושת על-גבי פס הייצור. המערכת פותחה בהזמנת חברה ביטחונית גלובלית, שעימה חתמה על מזכר הבנות בחודש מאי 2022. מרייזור לאבס נמסר כי הפיתוח הושלם מוקדם מן המתוכנן, וכי תקבל סכום של כ-1.9 מיליון דולר מהלקוח עבור העמידה ביעד.

מדובר במערכת בדיקה ויזואלית המותקנת על גבי פס הייצור. היא מתבססת על תוכנת הבינה המלאכותית של רייזור לאבס וכוללת תאורה, מצלמה ומחשוב. המערכת מסוגלת לזהות עשרות סוגי פגמים בתחמושת בזמן אמת וכן מסווגת את חומרת הפגם בתחמושת. לאחר סיווג התחמושת, המערכת מבצעת חלוקה אוטומטית באמצעות מכניקה מתוחכמת, וזאת בהתאם לסוג הפגם שזוהה. בעזרת יכולות האיתור והסיווג של המוצר, ניתן להבחין בדפוס הפגמים ולהסיק מסקנות לגבי תקלות במכונות בפס הייצור שגורמות לפגמים אלה להופיע בשכיחות גבוהה יותר. בחברה מעריכים כי למוצר עשוי להיות פוטנציאל להתאים למגזרי תעשייה שונים בעולם בביצוע בקרת איכות אוטומטית, מהירה ומדויקת.

מוצר ייעודי לענף כריית המחצבים

רייזור לאבס, אשר הוקמה ב-2016 והונפקה בבורסת תל-אביב בתחילת 2021, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית מותאמים אישית לבעיות תפעוליות של חברות וארגונים, בייחוד מקרב המגזר התעשייתי. במקביל, החברה השלימה פיתוח של פלטפורמת בינה מלאכותית מבוססת-ענן, הקרויה AI DataMind, המיועדת לשיפור תהליכי ייצור בתעשיית כריית המחצבים. המערכת מתממשקת עם נתוני מערכות הייצור, ובאמצעות מודלים של בינה מלאכותית מסייעת לאתר תקלות ובעיות תחזוקה ולהפחית את זמן השבתת התפעול (downtime). הפלטפורמה הוטמעה עד כה באופן מסחרי בחברת כרייה אוסטרלית.

החברה מבצעת בשנה האחרונה שינוי אסטרטגי, שעיקרו מעבר מחברת פרויקטים לחברת מוצר. החברה פועלת כדי להרחיב את השימוש בפלטפורמה ה-DataMind לתעשיות נוספות, כדוגמת גז, נפט, מים וחשמל. לדברי החברה, שינוי המיקוד מוביל בשלב המעבר לקיטון משמעותי בהכנסות. ואמנם, החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הכנסות של 4 מיליון שקל, ירידה חדה לעומת 11.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה של 2021. ההפסד הנקי בתקופה זו הסתכם ב-22.9 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: AI , בינה מלאכותית , רייזור לאבס