BeetleSat שיגרה לחלל אנטנה גמישה ומתקפלת

26 פברואר, 2023

טכנולוגיית האנטנה הייחודית מאפשרת לייצר ננו לווייני תקשורת קטנים ויעילים. החברה מתכננת לשגר קונסטלציה של 240 לווייני תקשורת נמוכי מסלול (LEO) שיתחילו לספק שירות החל משנת 2026

חברת ביטלסאט (BeetleSat) מאירפורט סיטי (לשעבר חברת NSLComm), דיווחה על הצלחת הפרישה של אנטנת חלל קלת-משקל אשר מבוססת על "חומר זוכר" ונפרשת בעצמה לאחר ייצוב הלוויין במסלול. מדובר באנטנה פרבולית בקוטר 60 ס"מ אשר התוקנה על ננו-לוויין של החברה מסוג CubeSat 6U כשהיא במצב מקופל. לאחר שלוויין NSLSat-2 של החברה נכנס למלול הקפה נמוך (LEO) בגובה של 550 ק"מ מעל האדמה, האנטנה נפרסת באופן עצמוני ומאפשרת לקיים ערוץ תקשורת רחבת פס בתדרי Ka-Band, המאפשרים לספק שירותי תקשורת למפעילי לוויינים מסחריים וממשלתיים, רשתות סלולריות וספקי אינטרנט.

הלוויין שוגר לחלל בתחילת ינואר 2023 על-גבי משגר Falcon 9 של חברת SpaceX. מדובר בננו-לוויין במשקל של 9 ק"ג בלבד, אשר כולל רדיו מוגדר תוכנה (SDR) המסוגל לשדר נתונים בקצב של עד 2Gbps. היעד המרכזי של החברה הוא להקים מערך של כ-250 ננו-לווייני תקשורת, אשר יספקו שירותי תקשורת זולים ומהירים למגוון צרכנים. חברת BeetleSat הוקמה בשנת 2015 לפני כארבע שנים על-ידי ד"ר רז יצחקי ודניאל רוקברגר. יצחקי הקים את תחום הננו-לוויינים בתעשייה האווירית והיה אחראי על 7 תוכניות פיתוח. רוקברגר שימש שנים רבות כמהנדס לוויינים בתעשייה האווירית. הוא תכנן חמישה ננו-לוויינים והיה סגן מנהל פרוייקט בתוכנית הלוויין הישראלי-צרפתי ונוס (Venus).

קונסטלציה של 240 לוויינים

בתחילה החברה הציבה לעצמה יעד צנוע: לייצר את האנטנה ולמכור אותה לחברות המייצרות לוויינים. במהלך 2019 החברה שינתה אסטרטגיה, לאחר שהתברר כי השינוי באנטנה דורש לבצע שינוי מהותי במבנה הלוויין עצמו, ומכאן גם במודל העסקי של החברה. , והדבר הביא לשינוי באסטרטגיה וההחלטה להקים תשתית לוויינים לצורך מכירת שירותי תקשורת. יצחקי הסביר ל-Techtime מדוע התקבלה ההחלטה: “רוב המבנה של הלוויין מיועד לתמוך באנטנה, ומתוך זה כ-90% ממנו נדרשים רק בזמן השיגור. כאשר אנחנו פורסים אנטנה מתקפלת בחלל, אנחנו יכולים להקטין בכ-90% את משקלו הכולל של הלוויין".

לוויין NSLSat-2 עם אנטנה פרושה לפני השיגור לחלל
לוויין NSLSat-2 עם אנטנה פרושה לפני השיגור לחלל

נשיא החברה, פטריסיו נורת'לנד, אמר שהלוויין ששוגר לחלל, "יספק שירותי תקשורת חשובים לאחד מלקוחותינו במגזר הציבורי. הוא מסמן צעד משמעותי בהפיכתנו למפעילת קונסטלציית LEO המספקת שירותי תקשורת מבוססי-לוויין איכותיים וחסכוניים". הלוויינים מפותחים ומיוצרים בשיתוף פעולה עם חברת ARQUIMEA הספרדית, אשר תהיה שותפה במערך הלוויינים שיוקם. על-פי התוכנית, החברות יתחילו לספק שירותי תקשורת החל משנת 2026.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: BeetleSat , LEO , NSLComm , לווייינים