סיוה הכריזה על מעבדי NeuPro-M לבינה מלאכותית גנרטיבית

7 אוגוסט, 2023

המשפחה מבוססת על סדרת מנועי עיבוד בעוצמה של עד 256TOPS. הקניין הרוחני החדש מייצג עניין גובר של סיוה בשוק המערכות הגדולות ברמת הענן ותשתיות התקשורת - מעבר לרמת מוצרי הצריכה ואבזרי הקצה

חברת סיוה מהרצליה (CEVA) הכריזה על משפחת המעבדים החדשה NeuPro-M, שהם מעבדים ייעודיים להרצת יישומי בינה מלאכותית (Neural Processing Unit – NPU) המבוססים על רשתות נוירוניות לומדות ורשתות נוירוניות יוצרות (Generative AI) אשר מייצרות אובייקטים חדשים על-בסיס מידע שכבר קיים בהן. יישומים מהסוג הזה נכנסים כיום למגוון רחב של מוצרים דוגמת מכוניות, תשתיות תקשורת, מחשבים אישיים, סמארטפונים, אבזרי מציאות רבודה ועוד.

המעבדים החדשים מופיעים בתצורה של קניין רוחני (IP) ומספקים יעילות הספק של עד 350TOPS/Watt כאשר הם מיוצרים בתהליך של 3 ננומטר. הנתון הזה מרמז שרכיבי נסיון יוצרו כבר על-ידי סמסונג או TSMC, שיש להן טכנולוגיית 3 ננומטר. מדובר בפתרון היברידי המבוסס על ריבוי ליבות בקומבינציות שונות. המארג הפנימי הוא היברידי ומאפשר הפעלת כל אחת מהליבות במקביל, וגם לייצר קישוריות פנימית בין הליבות ברכיב הסופי.

המעבדים הגיעו אל השוק

המשפחה כוללת סדרה של מעבדים: מעבד בעל מנוע בינה מלאכותית יחיד (NPM11) בעל עוצמה של עד 32TOPS, מעבד בעל שני מנועים בעוצמה של עד 64TOPS, מעבד עם ארבע מנועים (128TOPS) ומעבד 8 מנועים בעוצמה של 256TOPS. הלקוחות יכולים לשלב ליבות שונות ולהגיע לרמת מעבד מרובה ליבות המשמש כרכיב NPU בעל עוצמת עיבוד של עד 1200TOPS. מעבד הכניסה NPM11 כבר זמין לכל הלקוחות, ושאר המעבדים נמסרו ללקוחות נבחרים לצורך בדיקה.

בניגוד לאסטרטגיה המסורתית של סיוה, לאספקת קניין רוחני עבור אבזרי קצה, הפעם מדובר בפלטפורמה המתאימה גם למערכות גדולות, המיוצרות על-ידי חברות הטכנולוגיה המרכזיות. כך למשל, החברה מדגישה שהמשפחה החדשה מתאימה לשימוש גם ברכיבים קטנים דוגמת SoC וגם ברכיבים גדולים מבוססי Chiplet.

אנליסט בכיר ב-ABI Research, ריס היידן, אמר שמעבדי NeuPro-M, "מתאימים לשימוש גם במוצרים בעלי דרישות הספק וביצועים גבוהות מאוד, דוגמת ציוד תקשורת ומעבר לכך". מנהל חטיבת ראייה ממוחשבת ו-AI בסיוה, רן שניר, אמר: "המעבד הזה מביא את הבינה המלאכותית היוצרת לכל יישום מתקדם ובכל מכשיר ממכשירי קצה זולים ועד למוצרים מבוססי ענן״.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סיוה , קניין רוחני , שבבים