IRP תספק למהינדרה בקרי-מנוע לרכב חשמלי

14 מרץ, 2024

ההסכם נחתם לאחר סדרה ארוכה של בדיקות, ולאחר ש-IRP מנס-ציונה הקימה תשתית ייצור מלאה בהודו, המבוססת על הסכמי ייצור עם קבלני משנה מקומיים, ספקי רכיבים וחומרי גלם, ונותני שירות

חברת IRP Systems מנס-ציונה חתמה עם Mahindra Last Mile Mobility Limited – MLMML ההודית על הסכם לאספקת בקרי מנועים חשמליים עבור כלי-רכב תלת-גלגליים חשמליים. מהינדרה נחשבת ליצרנית הגדולה ביותר בהודו בתחום הזה, וייצרה ומכרה בשנה האחרונה כ-140,000 כלי-רכב. מדובר במגזר תחבורתי החורג מקטגוריית ה"ריקשה" המסורתית, וכולל גם משאיות קטנות, כלי-רכב לשימוש טכנאים, הובלה בקירור ועוד. החברה גם מייצרת משאיות חשמליות עירוניות בעלות 4 גלגלים.

ההסכם נחתם לאחר סדרה ארוכה של בדיקות, ולאחר ש-IRP הקימה תשתית ייצור מלאה בהודו: בספטמבר 2023 היא דיווחה שחתמה על הסכמי ייצור עם קבלני משנה מקומיים, ספקי רכיבים וחומרי גלם ונותני שירות, והקימה משרד ניהול מקומי. המהלך נעשה במסגרת אסטרטגיה שהחברה מגדירה כ-hyper-local: הקמת תשתיות ייצור ותמיכה טכנית בשוקי היעד המרכזיים. החברה פיתחה את טכנולוגיית TrueDrive, שהיא מערך של מנועים ושל בקרים הכוללים אלגוריתם מוגן בפטנט, אשר משפר את היעילות של מנועים חשמליים, מקטין את מחירם ומאפשר להגדיל את טווח הנסיעה של רכב חשמלי.

בפרסומי החברה היא מסבירה שהאלגוריתם שלה יכול לשלוט גם במהירות הסיבוב של המנוע וגם במומנט הפיתול (כוח) שלו. החברה התפתחה באופן יוצא דופן: המנכ"לית מורן פרייס היא מהנדסת אלקטרוניקה שעבדה בחברת אינטל, והטכנולוג הראשי ובעלה, פול פרייס הוא בוגר יחידה טכנולוגית של צה"ל ועבד בתחום ההנעה בחברת אלביט. בשנת 2008 הם הקימו את חברת הייעוץ Nexus Systems. בשנת 2011 החברה החלה בפיתוח מערכת הנעה חשמלית חזקה ומנוהלת תוכנה ליישומים תעופתיים. בשנים האחרונות היא ביצעה שינוי אסטרטגי ועברה להתמקדות בשוק הרכב החשמלי הקטן. החברה גייסה כ-57 מיליון דולר ממשקיעים, בהם: קרן ההשקעות של צ'מפיון מוטורס, קרן Fosun RZ הסינית, סמסונג, קרסו, קבוצת שלמה ועוד.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מנוע חשמלי , רכב חשמלי