אורביט מפתחת טרמינל מסוקים בעקבות הזמנה של 11 מיליון שקל

15 אוגוסט, 2017

אורביט מרחיבה את פיתוח יכולות הטרמינל הרב תכליתי MPT30 הכולל אנטנה סיבובית בקוטר של 30 ס"מ, מפתרון תקשורת לוויינית במטוסים, גם לתקשורת לוויינית עבור מסוקים צבאיים

Jet plane with Orbit's Communication Antenna
Orbit MPT Antenna
מערכת MPT של אורביט

חברת אורביט טכנולוגיות (Orbit) מנתניה קיבלה הזמנה בהיקף של כ-11 מיליון שקל עבור מערכות תקשורת למסוקים שהגיעה מספק מוביל של מוצרים ושירותים ביטחוניים עבור מסוקים. המערכת שהוזמנה היא טרמינל רב-שימוש MPT30 בע אנטנה בקוטר של 30 ס"מ, שתימסר לחיל אוויר מוביל בשנים 2018-2022. בעקבות ההזמנה החליטה החברה להרחיב את פיתוח הטרמינל הרב שימושי (MPT) שלה לתקשורת לוויינית במטוסים, כך שיכלול גם תקשורת למסוקים.

מערכת MPT30 תספק תקשורת נתונים באמצעות לוויין למבחר רב של מסוקים שונים. המערכת תוכננה להתגבר על האתגרים הרבים הכרוכים בהתקנה במסוקים, כגון רטט קיצוני מתמיד והצורך במנגנון קירור עצמי במקרים שהיחידה ממוקמת מאחורי צינור הפליטה. "ההחלטה שלנו להרחיב את פיתוח הטרמינלים הרב תכליתיים שלנו למסוקים באה בעקבות ביקוש שוק", הסביר איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט.

מערכת MPT היא טרמינל VSAT רב-שימושי (Multi Purpose Terminal) המיועד לשימוש בפלטפורמות תעופתיות כמו מטוסים, מל"טים וכעת גם מסוקים ותומך בתדרי Ku, Ka ו-X band. הטרמינל תוך באנטנות בגדלים שונים, החל מ-30 ס"מ קוטר ועד 87 ס"מ גודל ומספק ייצוב של האנטנה לאבטחה תקשורת רציפה ויציבה.

חברת אורביט נסחרת בתל-אביב לפי שווי חברה של כ-64 מיליון שקל ונמצאת בשליטת זאב שטיין (44%). ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-7.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון