דרייבנטס מגייסת 410 מיליון דולר, AMD בפנים

חברת DriveNets הודיעה היום על גיוס של 410 מיליון דולר בסבב רביעי בהובלת Bessemer Venture Partners ו-Atreides Management, ובהשתתפות AMD, Red Dot Capital ומשקיעים קיימים ובהם פיטנגו ו-D1 Capital. לפי הערכות בתעשייה, הסבב בוצע לפי שווי של כ-8.5 מיליארד דולר – זינוק חד לעומת סבב הגיוס הקודם של החברה ב-2022, שבוצע לפי שווי של יותר מ-2.5 מיליארד דולר.

אולם מעבר לגודל הסבב, אחד הפרטים המסקרנים ביותר בהודעה הוא ייעוד הכסף. בניגוד לרוב חברות התוכנה, דרייבנטס מציינת כי חלק משמעותי מהגיוס מיועד לבניית מלאים זמינים של פלטפורמות תקשורת עבור פרויקטי AI רחבי היקף. זהו ניסוח חריג יחסית לחברת תוכנה, ומרמז כי החברה כבר אינה מספקת רק מערכת הפעלה לרשתות, אלא נדרשת לממן מראש רכיבי תשתית עבור פרויקטים גדולים. החברה אף מדווחת על צבר הזמנות ופרויקטים בהיקף של יותר ממיליארד דולר.

דרייבנטס נוסדה ב-2015 על ידי עידו סוסן והלל קוברינסקי, ופיתחה מודל שנועד לערער את שוק ציוד התקשורת המסורתי. במקום נתבים ייעודיים ויקרים של חברות כמו Cisco Systems, Juniper Networks ו-Nokia, החברה מציעה תוכנה המאפשרת להפוך אוסף של מתגים סטנדרטיים לנתב ענק אחד. המודל כבר הוטמע אצל לקוחות גדולים ובהם KDDI, Comcast ו-AT&T, אשר לפי החברה מפעילה את רוב רשת הליבה שלה על בסיס הטכנולוגיה של דרייבנטס.

בשנים האחרונות הרחיבה החברה את אותה תפיסה גם לעולם מרכזי הנתונים לבינה מלאכותית. אם בעבר הוצגה בעיקר כחברת Networking לעולם הטלקום, כיום היא מדברת על "Full-Stack AI Networking Fabric" ומציעה פתרון הכולל תוכנה, אינטגרציה, תזמון עומסים וניהול תקשורת עבור קלאסטרים גדולים של מעבדי AI.

המהלך מציב את דרייבנטס בעימות ישיר מול NVIDIA. בעוד NVIDIA מקדמת תשתיות AI המבוססות במידה רבה על טכנולוגיית InfiniBand שהגיעה אליה דרך רכישת Mellanox Technologies, דרייבנטס מנסה לקדם חלופה המבוססת על Ethernet פתוח ורב־ספקי. החברה טוענת כי גישה זו מאפשרת לשלב באותו קלאסטר מעבדי AI מיצרנים שונים ולמנוע תלות בסטאק סגור של ספק יחיד.

זו גם אחת הסיבות המרכזיות להשתתפותה של AMD בסבב. שתי החברות מקדמות חזון של תשתיות AI הטרוגניות, שבהן סוגים שונים של מאיצי AI פועלים יחד באותו מרכז נתונים. אם בעבר דרייבנטס ניסתה לשנות את האופן שבו ספקיות תקשורת בונות רשתות, הרי שהגיוס הנוכחי מסמן שאיפה רחבה יותר: להפוך לשכבת התקשורת המחברת את דור תשתיות ה-AI הבא.

[קרדיט צילום: שאולי לנדנר]

רינת זילברשטיין מונתה למנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T ישראל

ענקית הטלקום האמריקאית AT&T הודיעה היום כי מינתה את רינת זילברשטיין למנכ"לית מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל. היא תשמש גם כסגנית נשיא ב-AT&T העולמית. זילברשטיין, שעמדה בראש חטיבת מוצרי התוכנה של AT&T ישראל בעולמות המובייל, המדיה והתקשורת, תחליף את נטלי קרמר שכיהנה בתפקיד בשלוש השנים האחרונות.

זילברשטיין החלה את דרכה המקצועית בסטארטאפ Interwise שנמכר ל-AT&T ב-2007, וכיהנה מאז בשורה של תפקידים בעולמות הפיתוח והמוצר במרכז המחקר והפיתוח של AT&T בישראל.

זילברשטיין תוביל כעת את הפעילות בישראל, שמונה כ-500 עובדים, ובנוסף מספר ארגוני פיתוח בארה"ב השייכים למערך הפיתוח העולמי של החברה. הארגון הגלובלי שיהיה תחת ניהולה ימנה מעל 1,000 עובדות ועובדים מעולמות פיתוח הסייבר, IoT, מובייל, תקשורת וענן.

AT&T נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי שוק נוכחי של 137 מיליארד דולר. לחברה יותר מ-100 מיליון משתמשים וכ-2.5 מיליון עסקים בארצות הברית. החברה מציעה פתרונות תקשורת, סייבר, IOT, מובייל, ענן, E-commerce וטכנולוגיה לעסקים. מרכז המחקר והפיתוח הישראלי, בתל אביב ובקריית שדה התעופה, הוא מרכז אסטרטגי של החברה ומופקד על פיתוח המוצרים בתחומי הפעילות השונים של החברה.

 

ענקית התקשורת AT&T מקימה מרכז פיתוח נוסף בתל אביב

ענקית התקשורת האמריקאית AT&T מרחיבה את פעילותה בישראל, ומודיעה על פתיחת מרכז פיתוח חדש במגדל ToHa בתל אביב, בנוסף למרכז הפיתוח הקיים של החברה הפועל מאירפורט סיטי. החברה תגייס כ-100 עובדים נוספים ותרחיב משמעותית את פעילותה גם לתחום הענן. חברת AT&Tהקימה את מרכז הפיתוח הישראלי שלה בשנת 2007, בעקבות רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית Interwise, שהתמחה בפתרונות ועידה לארגונים.

מרכז הפיתוח של AT&T בישראל אחראי על פיתוח מוצרי תוכנה בכל תחומי הפעילות האסטרטגיים של החברה: רשתות דור 5, דיגיטל, פתרונות תקשורת לצרכנים ולארגונים, מוצרים מתקדמים לניהול מערכי כוחות חירום והצלה בעולם, וכעת גם את תחום הענן. המרכז בארץ מעסיק כ-500 עובדים ופועל במתכונת היברידית, עם שלושה ימי עבודה מהבית בשבוע. 

שני המרכזים בישראל הם חלק ממערך פיתוח עולמי של AT&T הכולל מרכזי פיתוח בארצות הברית. המנהלת של המערך כולו ומי שאחראית על כ-1,500 עובדי הפיתוח של AT&T בעולם היא נטלי קרמר, סגנית נשיא עולמית בחברה.

צילום: נדב קרלינסקי