מזל"ט כף-היד ZANO מבוסס על OriginGPS

15 דצמבר, 2014

"ללא OriginGPS לא היינו יכולים לפתח את ZANO. המוצר מבוסס על יכולת ניווט לוויינית, ורק OriginGPS הצליחה לעמוד בדרישות הגודל והביצועים שהגדרנו"

"ללא OriginGPS לא היינו יכולים לפתח את ZANO. המוצר מבוסס על יכולת ניווט לוויינית, ורק OriginGPS הצליחה לעמוד בדרישות הגודל והביצועים שהגדרנו"

ZANO

מזל"ט כף-היד המהפכני של חברת Tourking האוסטרלית-בריטית, מתבסס על מודול ה-GPS הזעיר ביותר בעולם שפותח בחברת OriginGPS  מקרת שדה התעופה בלוד. כך דיווחה חברת טורקינג, עם הצגת פרוייקט ZANO המפתיע.

קבוצת טורקינג היא מחברות האלטקרוניקה הבטחונית הוותיקות בעולם. בשנת 2008 היא החלה לייצר מל"טים צבאיים, וכעת היא נמצאת כעת בשלבי הכניסה הראשונים לשוק האזרחי. פרוייקט הדגל של המהלך החדש הוא המזל"ט ZANO. מדובר במעין פלטפורמת צילום אישית, המרחיבה את הנגישות של הצלם. המזל"ט ניתן לאחזקה בכף היד ולשחרור מהיר. גודלו 65 על 65 מ"מ והוא שוקל 55 גרם בלבד.

מודול ה-GPS המוכלל הקטן ביותר בעולם
מודול ה-GPS המוכלל הקטן ביותר בעולם

המטרה היא לספק מצלמה מרחפת המעניקה לצלם יכולת צילום מזוויות חדשות. המזל"ט מתחבר אל הסמארטפון של המשתמש באמצעות Wi-Fi, ומעביר אליו את התמונות וקטעי הווידאו שהוא מצלם. למעשה, הפלטפורמה מנוהלת באמצעות מחוות: המזל"ט מחקה כל תנועה שנעשית באבזר החכם שאליו הוא קשור (וירטואלית), או להפעלה במתכונת הדומה להפעלת טיסנים מבוקרי רדיו (RC-operated UAV).

היכן מסתתר הלב של המזל"ט

השבב של חברת OriginGPS מיועד לספק לפלטפורמה יכולת זיהוי מיקום מדוייקת יחסית לאבזר החכם שבידי המשתמש. רכיב המיקום הישראלי מאפשר גם הפעלת פונקציית "עקוב אחרי", שבה המזל"ט שומר על מרחק או מיקום קבוע ביחס לאבזר שבידי המשתמש.

"בפשטות, ניתן לומר שללא OriginGPS לא היינו יכולים לפתח את ZANO", אמר מנהל השיווק של קבוצת טורקינג, ריס גרוטר. "המוצר מבוסס על יכולת ניווט לוויינית, ורק המוצר של OriginGPS יכול לעמוד בדרישות הגודל והביצועים שהגדרנו". מנכ"ל OriginGPS, גל יעקובי, אמר שטוארקינג נכנסת לשוק מבטיח של משתמשי סמארטפונים אשר מעוניינים לנצל את המכשירים שלהם כדי לספק תיעוד עשיר של חוויות אישיות".

בשנת 2006 הציגה חברת OriginGPS את מה שנחשב למקלט ה-GPS הקטן בעולם, אשר התבסס על שימוש באנטנה המשולבת בתוך רכיב המקלט, הניתן לייצור והתקנה במעגל באמצעות טכנולוגיית SMT. בחודש מאי השנה החברה הכריזה על הדור החדש בשם Nano Hornet, שבה היא הצליחה להקטין את המודול ב-65% ולהגדיל את רגישותו פי ארבעה. מדובר במקלט שלם בגודל של 10 מ"מ על 10 מ"מ ובגובה של 3.44 מ"מ בלבד, הכולל מיקרו-בקר פנימי ומבצע אוטונומית את כל עולות העיבוד והחישוב של אותות הלוויינים.

המצלמה המעופפת ZANO רגע לפני השחרור
המצלמה המעופפת ZANO רגע לפני השחרור

הרכיב מיועד לשימוש במערכות קומפקטיות כמו מצמלות, אבזרים לבישים כלי-רכב ועוד. הוא קולט את האותות המגיעים מלוויינים השייכים למערכות ניווט שונות, כמו GPS האמריקאית, GLONASS הרוסית, Galileo האירופית ו-Beidou הסינית. הרכיב מספק זמן בתייצבות קצר מאוד (time to first fix) של פחות משנייה אחת, ברמת דיוק של מטר אחד. הרכיב כולל יכולת מעקבג אחר שינויי הקשר, כמו למשל טמפרטורה ואותות לווייניים, כדי לספק יכולת מעקב רציפה תוך כדי חיסכון באנרגיית הסוללה.

בין הטכנולוגיות ייחודיות שיש במודולים: טכנולוגיית Noise Free Zone NFZ המאפשרת לו לחלץ מידע יעיל גם מאותות קלושים ביותר. מכיוון שמקלט אותות הניווט הלווייניים והאנטנה משולבים במודול מאוחד, הכולל גם שעון תיזמון פנימי, הגנה בפני הפרעות ומודולים נוספים, ניתן לשלב אותו במוצרים חדשים בלא לבצע תכנון נוסף של מודול המיקום הלווייני.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured