טאואר-ג'אז ו-Pixelplus פיתחו את חיישן הצילום המשולב ביותר בעולם

11 ינואר, 2016

חיישן התמונה החדש כולל יכולות צילום ברזולוציה גבוהה, מעגל עיבוד תמונה ומעגלי שידור אנלוגיים - הכל ברכיב יחיד - המאפשרים לשדר את האותות למרחק של יותר מ-500 מטרים

חיישן התמונה החדש כולל יכולות צילום ברזולוציה גבוהה, מעגל עיבוד תמונה ומעגלי שידור אנלוגיים, המאפשרים לשדר את האותות למרחק של יותר מ-500 מטרים

PIXELPLUS-TECHTIME

חברת טאואר-ג'אז ממגדל העמק (TowerJazz)  הצליחה לפתח חיישן צילום הכולל מעגלים לוגיים משולבים, ביחד עם יצרנית חיישני הצלום הקוריאנית Pixelplus. החייש מופיע במתכונת של מערכת על-גבי שבב (SoC) ומתוכנן להיכנס לייצור סדרתי בשנת 2016 בקו ייצור ה-CMOS בתהליך 65 ננומטר של החברה הבת היפנית של טאואר-ג'אז, TPSCo.

במסגרת הפרוייקט, הצליחה החברה הקוריאנית לשלב בתוך החיישן מעגל לוגי לעיבוד התמונה (image signal processing) וגם מעגל שידור אנלוגי של האותות ברזולוציה גבוהה (HD) וברזולוציית FHD – full high-definition. להערכת טאואר-ג'אז, זו הפעם הראשונה בעולם שייוצר חיישן תמונה מסוג CMOS image sensor הכולל בשבב גם את מעגל העיבוד (ISP) וגם את מעגל המוצא האנלוגי.

למעשה, מדובר בשילוב שלושה שבבים שונים בשבב יחיד. הדבר מאפשר לשדר את האותות מהחיישן למרחק של יותר מ-500 מטרי בכבל קואקסיאלי, מבלי שהאות ייעלם בגלל הרעש.

החיישן החדש מיועד לשימוש במערכות מעקב ואבטחה, הדורשות היום רזולוציה גבוהה ועלות נמוכה. חברת Pixelplus היא אחת מהחברות המרכזיות בשוק, ומחזיקה בכ-34% מהשוק העולמי של חיישני VGA לתחום האבטחה.

להערכת חברת המחקר Yole, שוק חיישני התמונה למערכות אבטחה ומעקב צפוי לצמוח בקצב של 17% בשנה ולהגיע להיקף של 353 מיליון דולר בשנת 2020.

TOWERJAZZ-FAB-TECHTIMEטאואר-ג'אז לוחצת על הגאז בשוק הרכב

ההשקעה של טאואר בתשתית הייצור של פנאסוניק שהביאה להקמת חברת TPSCo, מתגלית בהדרגה כמנוע מכירות רב עוצמה. השבוע היא מציגה בתערוכת  CAR-ELE בטוקיו, את תהליכי הייצור המשותפים שלה ושל TPSCo, שהביאו לייצור של חצי מיליארד רכיבים עד היום לשוק הרכב. המטרה של טאואר-ג'אז היא להגדיל את חלקה בשוק רכיבי הסמיקונדקטורס הממונעים, מכיוון שהוא נמצא כיום בצמיחה.

להערכת חברת המחקר IC Insights, בשנת 2015 תפס שוק הרכב 7.3% מכל שוק הרכיבים האקטיביים. השוק הזה צפוי לצמוח בקצב שנתי של 6.7% עד לשנת 2019 ולהיות אחד מהמגזרים בעלי הצמיחה הגדולה ביותר בשוק השבבים העולמי.

סגן נשיא החטיבה העיסקית של Mixed-Signal/CMOS בחברת טאואר-ג'אז, שמעון גרינברג, החברה נמצאת כעת בתהליכי הכנת יכולת גיבוי (dual-source manufacturing) לייצור רכיבים עבור תעשיית הרכב בתהליך 0.18um CMOS העומד בדרישות תקן תעשיית הרכב, AEC-Q100.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured