אורביט מתכננת להתרחב באמצעות עסקת רכישה והנפקה בנסד"ק

28 מרץ, 2011

שינתה את שמה ל-Orbit Technologies ונכנסה למשא ומתן עם חמישה בני השקעות לבחירת הבנק שיוביל את ההנפקה. אורביט מעוניינת לנצל את הצמיחה בשוק אנטנות עקיבת הלוויינים הניידות, אשר נכנס לשלב התקנות נרחב ומציג גידול של 35%-40% בשנה

החברה מעוניינת לנצל את הצמיחה בשוק אנטנות עקיבת הלוויינים הניידות, אשר נכנס לשלב התקנות נרחב ומציג גידול של 35%-40% בשנה

Techtime Orbit CFO
שמוליק קורן

חברת אורביט טכנולוגיות (Orbit) מתכננת לנצל את השינויים המתחוללים לאחרונה בשוק אנטנות עקיבת הלוויינים הניידות.

היא מעוניינת לבצע קפיצת מדרגה באמצעות הנפקה בנסד"ק שתאפשר לממן רכישת חברה משלימה בישראל או בחו"ל. במסגרת ההכנות, החברה שינתה את שמה מאורביט אלחוט ל-Orbit Technologies.

אורביט פעילה שנים רבות בתחום אנטנות העקיבה הלווייניות, כאשר מוצר הדגל שלה הוא מערך OrSat: אנטנות תקשורת לווייינים עבור ספינות. תחום זה נמצא כעת בתהליכי שינוי, ולהערכת חברת פרוסט אנד סליבן, הוא עבר בשנת 2009 משיעור צמיחה שנתי של 18%, ל-35%-40% בשנה, ועד 2013 יגיע היקפו לכ-1.4 מיליארד דולר.

הנפקה ב-2011

"אנחנו נמצאים כעת בתהליך של צמיחה אורגנית", סיפר ל-Techtime מנהל הכספים של החברה, שמוליק קורן. "אולם המטרה המרכזית של החברה היא לבצע צמיחה באמצעות עיסקת רכישה אסטרטגית. אנחנו מחפשים יעד לרכישה, ובמקביל מכינים את החברה מבחינה פיננסית לעסקה העתידית. היעד הראשוני הוא לבצע הנפקה בנסד"ק כבר בשנת 2011. אנחנו נמצאים בדיונים עם חמישה בנקי השקעות גדולים, במטרה לבחור את הבנק שיוביל את ההנפקה. לאחר מכן, נגייס הון בנסד"ק כדי לממן את עיסקת הרכישה המתוכננת".

Techtime Orbit
אנטנה ימית של אורביט בניסויי הפעלה על גג החברה

טכנולוגיה ייחודית

האנטנות הימיות של אורביט מבוססות על תכנון חדשני ברמת ה-RF והשליטה והבקרה. אורביט פיתחה פרופיל אנטנה גרגוריאני (Dual Offset Gregorian) בקוטר של 1.15 מטר בלבד. פרופיל זה הוא בעל עקומה משתנה ומספק יעילות קליטה גבוהה בהרבה מהאנטנות הפרבוליות המקובלות בתחום. לאנטנה מערך עקיבה מיוחד במינו המאפשר לה להגיע במספר דרכים שונות מכל נקודה בה היא מצויה אל נקודה אחרת, ובכך לבחור תמיד את הדרך הקצרה ביותר השומרת על כיווניות אל הלוויין. המערך כל כך יעיל, שניתן לארוז את האנטנה בתוך ראדום בקוטר של 1.28 מטרים בלבד.

חברת אורביט פועלת מאזור התעשייה של נתניה ממבנה תעשייתי הבלט למרחוק: לא בגלל גדלו, אלא בזכות האנטנות הרבות המצויות על גג הבניין. החברה מעסיקה 215 עובדים, מתוכם 190 בישראל בפיתוח ובייצור. היקף מכירותיה ב-2010 צפוי להסתכם ב-54.3 מיליון דולר. החברה צופה שב-2011 היא תצמח ב-14%-20% ותגיע להיקף מכירות של כ-62-65 מיליון דולר.

כתבה נרחבת על אורביט פורסמה במגזין ניו-טק

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תקשורת