בלעדי ל-Techtime: ריט נערכת לתחילת השיווק של מוצר תקשורת אופטי חדשני

18 מרץ, 2013

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לקשר עובדים אל תשתית הרשת הארגונית באמצעות תשתית אופטית מיוחדת המותקנת על תקרת החדר, ואינה דורשת עבודות תשתית מאסיביות. המוצר החדש, IWON, פותח בסודיות במשך שנתיים ומספק רוחב פס של 1Gbps לכל עובד

בחודשים הקרובים יתחיל השיווק של המוצר החדש בשוק העולמי

RIT_IWONחברת ריט טכנולוגיות (RiT) מקרית עתידים תתחיל כבר השנה בפיתוח מוצר אסטרטגי חדשני, מהסוג שהחברה לא הוציאה לשוק שנים רבות. המוצר החדש, IWON, פותח בסודיות רבה במשך מספר שנים ורק עכשיו הוא עובר מפיתוח לייצור וצפוי להיות משווק בחודשים הקרובים.

מדובר במערכת המאפשרת לבצע קישוריות מהירה ומאובטח של חדרי משרדים ואולמות עבודה הדורשים רשת תקשורת נתונים מהירה ואמינה. במקום לפרוס כבלי תקשורת או סיבים אופטיים המוצר החדש מייצר תקשורת אופטית מבוססת לייזר בקו ישיר בין תחנת בסיס מקומית המותקנת על תקרת המבנה, לבין תחנת קליטה של המשתמש (המקבילה לשקע תקשורת בקיר).

התקשורת האופטית הישירה מעניקה רמת אבטחה שאין דומה לה במערכות חשמליות, מכיוון שאי אפשר לצוטט לתקשורת ללא כניסה לקו הראייה לצורך הפרעה הניתנת לזיהוי מיידי. למעשה, מכיוון שכתובת ה-IP של כל משתמש מוגדרת בתחנת הקליטה שלו, הדרך היחידה לחדור לרשת היא לגנוב פיסית את החומרה עצמה.

תחנת הקליטה בניסוי העברת סרט וידאו באיכות גבוהה
תחנת הקליטה בניסוי העברת סרט וידאו באיכות גבוהה

המערכת מספקת רוחב פס של 1Gbps לכל משתמש, ומאפשרת לארגונים שלדרג את תשתית התקשורת שלהם ללא צורך בעבודות תשתית מורכבות. כל שעליהם לעשות הוא להתעלם מהכבלים הישנים, ולהתקין על התקרה את מערכת IWON.  הפיתרון פועל בתיאום עם תוכנת ניהול תשתיות הרשת IIM של החברה, ולכן ההתקנה מתבצעת בצורה מנוהלת לחלוטין, כולל ניהול פיסי של כל נקודת התקנה וכל משתמש.

מכיוון שנקודת ההתחברות של כל משתמש כוללת זיהוי חד-ערכי, ניתן לבצע שינויים פיסיים בלא עבודות ניהול מסובכות. המשתמש מעביר נאת נקודת התהחברות האופטית שלו למשרד החדש שאליו הוא עובר, והמערכת יודעת לזהות אותו ולספק לו את היכולות בהתאם להרשאות הארגוניות שלו.

האם ריט פוזלת לשוק הצרכני?

מאחורי ההכרזה עומדת יוזמה שנשמרה בסודיות בשנתיים האחרונות, ושהיתה חלק מרכזי באסטרטגיה של המנכ"ל ואדים ליידרמן למצב את החברה כבעלת טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. הטכנולוגיה פותחה בחברת הסטארט-אפ Quartz אשר הוקמה בהשקעה של סרגיי אניסימוב, בעל השליטה בחברת ריט. הפרוייקט הסודי התבצע בתוך משרדי ריט בתל-אביב, וביולי 2012 מוזגה חברת קווארץ בתוך ריט.

ל-Techtime נודע שהחברה כבר הגדירה מפת דרכים עתידית עבור המוצר החדש. בין השאר, הדור השני שלו יספק למשתמשים קצבי תקשורת של עד 10Gbps. בימים אלה מוגדרים גם מוצרים נגזרים עבור השוק הצרכני, אולם הם עדיין נשמרים בסוד.

חברת ריט נוסדה בשנת 1989 על-ידי האחים זיסאפל כחלק מקבוצת רד בינת. היא פיתחה חזון טכנולוגי שלפיו תשתיות הכבילה צריכות להיות מנוהלות, והגדירה את התחום של ניהול השכבה הפיסית של תשתיות תקשורת. המערכות של החברה סייעו לחברות טלקום לנהל ולעקוב אחר התצורה הפיסית של הרשתות. בשנים האחרונות היא הרחיבה את התפיסה לתחום מרכזי הנתונים, והיתה מהחברות שהגדירו את תחום "ניהול וניטור תשתיות חוות שרתים" (DCIM).

בשנת 1997 היא הונפקה בנסד"ק, ובשנת 2008 רכשה קבוצת Stins Coman הרוסית את השליטה בחברה מהאחים זיסאפל. מאז מגדילה הקבוצה הרוסית את חלקה בחברה באמצעות הלוואות הניתנות להמרה למניות, וכיום היא מחזיקה בכ-70% ממניותיה. הקבוצה הרוסית, ששמה הוא "מדינה בתוך מדינה" בלטינית, מחזיקה בבעלותה 17 חברות שונות, כאשר ריט היא החברה הציבורית היחידה שבבעלותה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת