טליט הכריזה על מודול GPS לכל הרשתות הלווייניות

20 מאי, 2013

חברת טליט (Telit) הכריזה על מודול חדש ליישומי איכון לווייני מדגם Jupiter SE868-V2, עבור יישומים במגזרי הרכב, המסחר, התעשייה והשוק הצרכני - כולל התקנים לבישים והתקני כף-יד

חברת טליט (Telit) הכריזה על מודול חדש ליישומי איכון לווייני מדגם Jupiter SE868-V2, עבור יישומים במגזרי הרכב, המסחר, התעשייה והשוק הצרכני – כולל התקנים לבישים והתקני כף-יד.

TELIT-GPSהמודול מופיע במארז קטן של 11×11 מ"מ ומבוסס על שבב SiRFstarV 5e של חברת CSR. הוא תומך בשלוש מערכות איכון לווייני גלובליות: מערכת GPS האמריקאית, מערכת GLONASS הרוסית, ומערכת QZSS היפנית. מאוחר יותר השנה החברה מתכננת לספק מודולי הדגמה הפועלים מול מערכות האיכון Galileo האירופית ו-BeiDou Compass הסינית.

מודול Jupiter SE868-V2 יכול לעקוב בו-זמנית אחר מערכת GPS ומערכת GLONASS, ללא צורך בניהול חיצוני של המעבר בין שתי מערכות הלוויין. הוא כולל מגבר דל-רחש (low-noise amplifier) כדי למנוע את הצורך להשתמש באנטנות יקרות. המוצר פועל גם כשהשמים מוסתרים או מעורפלים בחלקם, ולכן ממשיך לתפקד גם בתוך מבנים, בין בניינים גבוהים ועוד. החברה מסרה שהמודול מתוצרתה נחשב לאחד מהיישומים הראשונים המתבסיים על פלטפורמת הניווט הלווייני SiRFstarV 5e מתוצרת CSR.

חברה בינלאומית-ישראלית

חברת Telit Wireless Solutions היא מחברות התקשורת המפתיעות בארץ. למרות שהנהלתה פועלת מלונדון, היא נחשבת בעיני רבים לחברה ישראלית. טליט היא התפתחה באופן מיוחד: בשנת 2000 הקים עוזי כץ (לשעבר מייסד אוטו דיפו ישראל) את חברת ההפצה Dai Telecom ששיווקה טלפונים סלולריים בישראל. ב-2002 השתלטה Dai על חברת המו"פ האיטלקית Telit , ובשנת 2005 היא הונפקה בבורסת AIM הלונדונית, שבה היא נסחרת כיום תחת התגית TCM. עוזי כץ משמש כמנכ"ל החברה.

מניית טליט בבורסת AIM בשנה האחרונה
מניית טליט בבורסת AIM בשנה האחרונה

החברה מייצרת פתרונות תקשורת, ממודולים סלולריים ועד למכשירי טלפון. חלק גדול מהייצור נעשה אצל קבלני ייצור ישראלים. בחודש ינואר 2011 היא רכשה את חטיבת ה-M2M של מוטורולה ישראל תמורת 26 מיליון דולר. החטיבה הוקמה בשנת 2000 במטרה לאתר שווקים עבור המנועים הסלולריים של מוטורולה ופעלה מישראל. בתקופת השיא שלה היא העסיקה כ-250 עובדים והגיעה להיקף מכירות של כ-50 מיליון דולר בשנה. בחודש יולי 2011 רכשה טליט את חברת GlobalConect הישראלית תמורת 2.9 מיליון דולר.

מרכז הפיתוח העיקרי של טליט נמצא בישראל וכיום הוא מעסיק כ-100 עובדים, מתוך כ-500 עובדיה בעולם. בשנת 2012 הסתכמו מכירותיה ב-207 מיליון דולר, בהשוואה ב-177.4 מיליון דולר ב-2011. ברבעון הראשון של 2013 צמחו מכירותיה ב-17% והסתכמו ב-49.5 מיליון דולר. היא נסחרת בבורסת AIM לפי שווי שוק של 118 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , רכיבים , תקשורת